درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:43   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15690صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیدوشنبه، 20 بهمن 1393 - 00:35
پنج شبکه اجتماعی فیلتر نشده برای استفاده روابط عمومی ها
در این نوشتار به معرفی پنج شبکه اجتماعی که روابط عمومی ها می توانند بدون استفاده از فیلتر شکن به آنها دسترسی داشته باشند می پردازیم. در عین حال باید توجه داشته باشید که حضور در شبکه های اجتماعی فیسبوک، توییتر، لینکداین، پینترست و رددیت اقتدار به مراتب بیشتری نسبت به این شبکه های اجتماعی می دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بهره گیری از شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین اقدامات در حوزه روابط عمومی اینترنتی است و به دلیل شرایطی که در ایران وجود دارد بسیاری از این شبکه ها فیلتر هستند و عملا روابط عمومی ها نمی توانند در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند، با این حال نیاز به حضور در این شبکه ها همچنان باقی است.


در این نوشتار به معرفی پنج شبکه اجتماعی که روابط عمومی ها می توانند بدون استفاده از فیلتر شکن به آنها دسترسی داشته باشند می پردازیم. در عین حال باید توجه داشته باشید که حضور در شبکه های اجتماعی فیسبوک، توییتر، لینکداین، پینترست و رددیت اقتدار به مراتب بیشتری نسبت به این شبکه های اجتماعی می دهند. اما زمانی که قرار است در شرایط حداقلی کار شود، شما می توانید از این شبکه ها برای معرفی فعالیت های خودتان استفاده کنید.


ضمن اینکه با حضور در این شبکه ها و تبلیغ نام آنها در برنامه های خودتان، می توانید به توسعه شبکه های اجتماعی ملی نیز کمک کرده باشید.
 

مقدمه
برخی از نظریه پردازان ارتباطات معتقدند که امروز جهان در دست کسی است که رسانه ها را در اختیار دارد. نقش عمده رسانه ها در شکل دهی به افکار عمومی باعث شده که اهمیت رسانه ها تا این حد مورد توجه قرار گیرد.


از سوی دیگر شبکه های اجتماعی سکان دار اقیانوس پرتلاطم اینترنت شده اند. در کشور ما نیز از این دست شبکه ها بسیار فعال شده اند و هر روز نیز در حال گسترش هستند و تلاش دارند به دور از حواشی و مشکلات اخلاقی و اجتماعی موجود در برخی شبکه های اجتماعی غربی، برای کاربران ایرانی محیطی جذاب و مناسب را فراهم کنند.


در ادامه به معرفی 5 شبکه از بهترین شبکه های اجتماعی ایرانی می پردازیم تا کاربران گرامی بیش از پیش با این شبکه های ایرانی آشنا شده و بتوانند از این فضا استفاده کنند.


شبکه اجتماعی افسران
شبکه اجتماعی افسران جنگ نرم که به اختصار افسران نامیده می شود در بخش معرفی اینگونه نوشته است: با توجه به تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به مقابله با جنگ نرم دشمن و توصیه ایشان مبنی بر اینکه «خودتان در مجامع فکری‌تان به دنبال راهکار باشید»، تصمیم گرفتیم تا شبکه افسران را به منظور - ایجاد بستر برای هم‌فکری و بیان دیدگاه‌ها - شبکه توزیع برای بیشتر دیده شدن محتواهای تولیدشده - انتشار سریع محتوا، ایده یا اطلاع - بسترسازی برای آزمون ایده‌های نو قبل از اجرا - توانمندسازی افسران جوان در مقابله با جنگ نرم دشمن راه‌اندازی کنیم.


افسران بستری برای توزیع بهتر، سریعتر و گسترده‌تر محتواهای تولید شده توسط کاربران شبکه است که طبیعتاً علاقه‌مند هستند مخاطبین بیشتری داشته باشند. از سوی دیگر افسران می‌تواند مورد توجه کسانی قرار بگیرد که سعی دارند با دیدگاه‌ها و نظرات مردم بدون واسطه ارتباط داشته باشند.


افسران نرم برای روابط عمومی های سازمان هایی که زمینه های امنیتی در آنها برجسته است کاربرد دارد.


شبکه اجتماعی فیس نما
فیس نما، از سال 1391 با هدف رقابت با شبکه های بیگانه و فراهم اوردن محیطی امن برای کاربران با مدیریت علیرضا قاسم پور تاسیس شد. قاسم پور نقطه قوت فیس نما نسبت به دیگر شبکه های داخلی را حضور اکثر کاربران ایرانی فعال در حوزه شبکه های اجتماعی، امکانات متعدد و رسیدگی سریع به مشکلات کاربران عنوان می کند. به نوشته این شبکه کاربران فیس نما کمی بیش از یک میلیون نفر هستند.
روابط عمومی هایی که بیشتر با بخش بازاریابی همکاری می کنند و می خواهند کالا و خدماتی را در اینترنت ترویج کنند می توانند از این شبکه اجتماعی بهره مند شوند.


شبکه اجتماعی هم میهن
هم میهن، از سال 1384 به منظور ایجاد محیطی امن و سالم برای کاربرانی که تمایلی به حضور در شبکه های اجتماعی بیگانه ندارند با مدیریت امیر قاسمی تاسیس گردید. قاسمی نقطه قوت هم میهن را هماهنگ بودن با فرهنگ ایرانی و اسلامی،کنترل محتوا و سالم سازی محیط تحت نظر 60 مدیر و 6میلیون مخاطب ایرانی عنوان کرد.
روابط عمومی در سازمان های فرهنگی و هنری و سازمان هایی که به جای روابط عمومی بخش امور فرهنگی در آنها فعالیت می کنند می توانند از این شبکه بهره بیشتری را بگیرند.


شبکه اجتماعی فارس توییتر
فارس توییتر، از سال 1391 با هدف رقابت با شبکه های اجتماعی خارجی و ایجاد محیطی مناسب با فرهنگ ایرانی برای کاربران ایرانی با مدیریت علی اکبر صادقی راه اندازی شد. این شبکه همانطور که از نامش پیداست نوع خدمتش به شبکه معروف توییتر بسیار نزدیک است. صادقی نقطه قوت فارس توییتر را امنیت، سهولت استفاده کاربران می داند و می گوید: یکی از نقاط قوت این شبکه نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی داخلی به روز کردن صفحه با ارسال پیامک توسط کاربران می باشد. در آخرین اعلام مدیر این شبکه تعداد کاربران فارس توییتر به مرز 29.000 کاربر رسیده است.
به نظر می رسد که شبکه اجتماعی توییتر فارسی برای فارسی زبانان نتوانسته جایگاه مناسبی را پیدا کند. با این حال برای روابط عمومی هایی که مسئول مستقیم شبکه اجتماعی دارند، این شبکه می تواند در نظر گرفته شود.


شبکه اجتماعی کلوب
کلوب یکی دیگر از شبکه اجتماعی ایرانی بسیار پرکاربر است این شبکه در بخش معرفی خود می نویسد: سایت اینترنتی کلوب دات کام در تاریخ یکم دی ماه 1383 برپایه نیازهای امروزی کاربران اینترنتی ایرانی راه اندازی شد. تا به عنوان سایتی برای ارتباط ایرانیان و فارسی زبانان جهان بتواند بستری جهت تبادل اطلاعات، نیازها، کالا و خدمات، آشنا شدن با همکاران، دوستان قدیمی و ... بوجود آورد.
از دیگر اهداف سایت معرفی امکانات و قابلیت های موجود و انطباق آنها با مشکلات و نیازهای مطرح ایرانیان می باشد تا از این رهگذر با حداقل هزینه ممکن خدمات و اطلاعات درخواستی در اختیار متقاضیان قرار گرفته و موجبات افزایش بهره وری و کارایی را در سطح اجتماع فراهم نماید.


شبکه اجتماعی کلوب در واقع جایگزین خوبی برای شبکه اجتماعی فیسبوک در ایران است. یعنی برای کسانی که در روابط عمومی های زیر نظر بازاریابی کار می کنند شبکه اجتماعی کلوب می تواند انتخاب مطلوبی باشد. در ضمن فراموش نکنیم که این شبکه بر اساس برخی آمارها قوی ترین شبکه اجتماعی ایرانی است.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
جعفر ثباتی
| 1394/3/23 - 12:20 |     6     7     |
چه خوب که این حرکت پیگیری بشه و به جای شبکه های اجتماعی غربی شبکه های اجتماعی فارسی تبلیغ و معرفی بشن.
من هم به نوبه ی خودم یک شبکه ی اجتماعی تخصصی بانکی ایرانی رو که به نظرم خیلی جالب اومد اینجا معرفی می کنم.
HTTp://www.banki2.ir

علی زندی
| 1394/4/7 - 20:23 |     4     7     |
آقای ثباتی، من هم عضو بنکی دو هستم، برای روابط عمومی های بانکی و پرداخت جای جالبی می تونه باشه. البته هر روز این سایت داره چیزای جدیدی بهش اضافه میشه


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد