درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:34   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1567صفحه نخست » جمعه، 24 شهریور 1391 - 18:36
۱۰ توصیه به معتادان فیس بوک و توئیتر
  

 

یک پژوهشگر اینترنت با اعتقاد به اینکه نسل جدیدی از معتادان به شبکه‌های اجتماعی در حال پدیدار شدن است می‌گوید: روز به روز بر تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی اینترنت افزوده می‌شود و مدت زمانی که این افراد در این شبکه‌ها صرف می کنند به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و این اخطاری به شهروندان دنیای دیجیتال است که خواسته یا ناخواسته از زندگی واقعی خود فاصله گرفته و در دنیای مجازی (second life) به سر می‌برند.

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، علی محمد آقازمانی - پژوهشگر حوزه جامعه اطلاعاتی - اظهار کرد: به نظر می‌رسد بیش از ۸۰ درصد کاربران اینترنت، مخاطب و کاربر شبکه‌های اجتماعی اینترنت مانند فیس بوک و توئیتر باشند که توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی و فراگیر شدن استفاده از این شبکه‌ها در میان مخاطبان دهکده جهانی، در گسترش پدیده اعتیاد به این شبکه‌ها یا اعتیاد دیجیتالی (Internet Addiction) را سبب شده است.

وی با اشاره به مخاطرات و تهدیدهای اطلاعاتی که این شبکه‌ها برای جامعه مخاطبانشان به همراه می‌آورند گفت: پایگاهی مانند فیس‌بوک، یک فرصت ایده آل و تمام عیار برای شبکه‌های جاسوسی و اطلاعاتی غرب است که به عنوان یک ابزار جاسوسی، امکانات خوبی را برای رصد اطلاعاتی و تخلیه اطلاعاتی میلیون‌ها کاربر این شبکه در سراسر جهان فراهم می کند. از سویی ، تکنیک‌ها و قابلیت‌هایی که در این شبکه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است، روز به روز تمایل و انگیزه مخاطبان این شبکه‌ها را به فعالیت و صرف وقت و عمر خود در این مجموعه با لایک بازی و کامنت و post زنی، افزایش می‌دهد که عاملی در پدیدار شدن اعتیادی به نام اعتیاد فیس‌بوکی (Facebook addiction) است.

او با برشمردن مخاطرات روحی و روانی که این سایت‌ها برای سنین مختلف کاربرانش به همراه دارد، موضوعاتی چون خجالتی شدن، گوشه گیری، تنهایی، تمایل به دوری از اجتماع، کاهش اعتماد به نفس و غوطه ور شدن در دنیای مجازی به جای دنیای واقعی را از معضلات شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک دانست که در تحقیقات و پژوهش‌های چند سال اخیر ژورنال‌های علمی مرتبط با رفتار و جرایم اینترنتی (Cyber Behavior & Crime) بر آن‌ها تاکید شده است.

مولف کتاب "کارآفرینی دیجیتالی"، اعتیاد به شبکه های اجتماعی به ویژه فیس بوک را یک ناهنجاری بین‌المللی دنیای وب دانست که زمینه بروز طلاق، از هم پاشیدن بنیان خانوادگی، کاهش اثربخشی فعالیت‌های روزانه و اختلالات بینایی و جسمانی کاربر را به همراه دارد و بستر کاهش روابط اجتماعی فرد را فراهم می‌کند.

وی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توصیه کرد تا با تشکیل کمیته ویژه بررسی امور مربوط به اعتیاد دیجیتالی، معضلات و آسیب‌های فراوان موجود در این عرصه را شناسایی ، تشخیص و برای درمان بیماران آن اقدامات ارزنده ای را در دستور کار قرار دهد.

این محقق اینترنت در پایان، ده توصیه به معتادان دیجیتالی و علاقمندان پر و پا قرص شبکه‌های اجتماعی داشت:

۱- فیس بوک زندگی مجازی را ترغیب و تشویق می‌کند و مهارت‌های اجتماعی شدن شما را در محیط واقعی کاهش می‌دهد.

۲- در شبکه‌های اجتماعی، همه با هم هستیم، اما درواقع تنهاییم.

۳- تحقیقات نشان می‌دهد، معتادان این شبکه‌ها، افراد خجالتی، افسرده و گوشه‌گیراند.

۴- درصد قابل ملاحظه‌ای از طلاق‌ها در آمریکا، بخاطر معضلات فیس بوک بازی است.

۵- بلوغ زودرس و درون‌گرایی به ویژه میان نونهالان و نوجوانان، از معضلات شبکه‌های اجتماعی قلمداد می‌شود.

۶- هویت شما، هویت فیس بوکی و مجازی نیست. دنیای واقعی خود را تقویت کنید.

۷- حضور بی‌ملاحظه در فیس‌بوک و انتشار اطلاعات شخصی، حریم خصوصی شما را به شدت تهدید می‌کند.

۸- بسیاری از گروه‌های به ظاهر جذاب و پربیننده در این شبکه‌ها، به هدف جاسوسی اطلاعاتی و کسب درآمد تشکیل شده است. طعمه تبهکاران اینترنتی نشوید.

۹- روی آوردن به ذخیره سازی اطلاعات الکترونیکی خود در این شبکه‌ها، خداحافظی با دفترچه خاطرات زیبا و آلبوم‌های کاغذی خاطره‌انگیز را به همراه دارد.

۱۰- معتادان شبکه‌های اجتماعی، با ادبیات گفتاری و نوشتاری سخیف و مبتذل حاکم بر این شبکه‌ها خو می‌گیرند و در زندگی واقعی آن‌ها به خوبی منعکس می‌شود.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد