درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:33   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15648صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 15 بهمن 1393 - 13:56
نوع شناسی روابط عمومی ‎در استان گلستان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر وضعیت روابط عمومی‌ها را در دستگاه ‎های دولتی استان گلستان بررسی کنیم در خواهیم یافت، توسعه هنر هشتم در برخی از این دستگاه ‎ها توام با رشد بوده و در برخی دستگاه ‎ها نیز آن‎چنان پیشرفتی نداشته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر وضعیت روابط عمومی‌ها را در دستگاه ‎های دولتی استان گلستان بررسی کنیم در خواهیم یافت، توسعه هنر هشتم در برخی از این دستگاه ‎ها توام با رشد بوده و در برخی دستگاه ‎ها نیز آن‎چنان پیشرفتی نداشته است.

به گزارش شارا، با فراگیر شدن اینترنت و ظهور بسیاری از رسانه‎ های اجتماعی و شبکه‎‎ های ارتباطی، نوع اطلاع ‎رسانی در دنیا علاوه بر سرعت از نظر ماهوی نیز دچار تغییر شده اما هنوز آن‎گونه که باید روابط عمومی‎ های استان نتوانسته‎ اند در این عرصه، سهم مناسبی از این امکانات را به خود اختصاص دهند.

در بررسی روابط عمومی‌های گلستان می ‎توان سه حالت را برای آنان متصور شد، نخستین نوع کارکردی این بخش متعلق به روابط عمومی ‎هایی است که طبق روال گذشته و به شکل سنتی مسیر خود را ادامه می ‎دهند این نوع روابط عمومی ‎ها جدا از نیروهای انسانی، حتی از یک سایت الکترونیکی برای اطلاع ‎رسانی برخوردار نیستند و از چرخه مدرنیته خارج شده‌اند.

در بخش دوم، روابط عمومی‎ هایی هستند که در حال توسعه به شمار می ‎روند و حداقل از یک سایت اینترنتی برخوردار هستند اما بیشتر این پایگاه اطلاع ‎رسانی برای خالی نبودن عریضه است و به روزرسانی آن نیز دیر به دیر انجام می ‎شود.

اما سومین نوع روابط عمومی در گلستان مجموعه روابط عمومی ‎هایی است که تلاش می‎کنند از ظرفیت تکنولوژی جدید استفاده کنند، دارای پایگاه اطلاع‎ رسانی مناسب و مجهز به امکانات هستند و سعی می ‎کنند تا تا جایی که می‎ توانند از حداکثر امکانات موجود استفاده کنند.

شبکه‌های اجتماعی ظرفیتی که نباید نادیده گرفته شود
هر چند این روابط عمومی‎ های دولتی از رسانه ‎ها استفاده می ‎کنند اما تقریبا هیچ کدام از این سه نوع رویکرد آن‎گونه که باید از ظرفیت شبکه ‎های اجتماعی به عنوان ظرفیتی برای ارتقای مجموعه خود به ویژه در بعد اطلاع ‎رسانی بهره ‎مند نیستند.

باید بررسی کنیم که چگونه می ‎توان از این ابزارهای ارتباطی اجتماعی سود برده و روابط عمومی سنتی استان را به سمت ارتقا و استفاده از این ظرفیت سوق دهیم.

ایجاد سایت‎‎ اطلاع ‎رسانی، عضویت در شبکه ‎های اجتماعی و ارائه اطلاعات و عضوگیری از مجموعه خدماتی است که با هزینه ‎ای کم بیشترین بهره را نصیب روابط عمومی ‎ها می ‎سازد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت مناسب رسانه ‎ها در فضای مجازی و شبکه ‎های اجتماعی گفت: این ظرفیت از مصادیق بارز تکنولوژی است و مقاومت برای استفاده نکردن از آن منطقی نیست.

نباید گذاشت از تکنولوژی ارتباطی جدید بد استفاده شود
علی اصغر طهماسبی در گفت ‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در عصر دیجیتال با نسلی مشتاق به این تکنولوژی روبه‎رو هستیم و بهتر است به جای آن‎که استفاده از آن را منع کنیم از ظرفیت آن به نفع جامعه بهره ببریم.

وی یادآور شد: با قبول مشکلاتی که تکنولوژی وارداتی از لحاظ فرهنگی در جامعه ایجاد می‎کند، باید گفت تکنولوژی همیشه بد نیست، بلکه نباید گذاشت که از آن بد استفاده شود که البته این موضوع نیز نیازمند تدبیر و برنامه‎ریزی مناسب فرهنگی است.

طهماسبی ادامه داد: جوانان ما از بسیاری شبکه ‎های اجتماعی بهره ‎مند هستند و استفاده می‎ کنند، چنانچه به این شبکه ‎ها به عنوان یک ظرفیت اجتماعی نگاه کنیم، می‎توانیم با برنامه ‎ریزی و رفتار صحیح از این قابلیت حتی برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های اسلامی و انسانی بهره ‎گیری کنیم.

وی با انتقاد از اطلاع ‎رسانی سنتی در مجموعه دستگاه ‎های اجرایی استان افزود: ادامه این روند و نوع ارتباط سنتی برای جامعه ‎ای که به دنیای گسترده ارتباطات و شبکه‎ های عظیم اجتماعی متصل است، باید تغییر یابد.

نداشتن پایگاه اطلاع‌رسانی در برخی دستگاه‎ ها پذیرفتنی نیست
این مسئول ادامه داد: برای من این سئوال مهم است که چرا برخی دستگاه‌های اجرایی اطلاعات دستگاهی خود را حیاط خلوت خود می ‎دانند و در انعکاس آن به جامعه سستی به خرج می ‎دهند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: امام (ره) همیشه تاکید بر اطلاع ‎رسانی خدمات به مردم داشتند و مقام معظم رهبری نیز بر محرم دانستن مردم تاکید کرده‎اند که همین دو رهنمود، سیاست کاری را در این حوزه روشن می‎ سازد.

وی یادآور شد: این اطلاعات متعلق به نظام است، متعلق به مردم است، مردمی که صاحب این انقلاب و نظام هستند و باید دانست، بازگو کردن خدمات دولت به آنان خودنمایی نیست و مطمئنا چنانچه این دستگاه ‎ها اطلاع ‎رسانی نکنند، دیگران اطلاع‌رسانی می ‎کنند.

اطلاعات دستگاه‎های اجرایی گلستان حیاط خلوت آنان نیست
طهماسبی با اشاره به فقدان سایت اینترنتی در برخی دستگاه‎ های اجرایی استان تاکید کرد: این موضوع قابل قبول نیست و این تصور نیز که رسانه‌ها و گروه ‎های مردم نهاد را خودی ندانیم، اشتباهی است که باید اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت شبکه ‎های اجتماعی در فضای مجازی برای اطلاع ‎رسانی موضوعی است که می‎تواند به عنوان یک ظرفیت باارزش، در تیررس توجه دستگاه‌های اجرایی باشد.

با توجه به مباحث ارائه شده می‎ توان گفت، ضمن پذیرش فراگیر شدن اینترنت در بین خانواده ‎ها و خلق شبکه‎ های متعدد اجتماعی اعم از سایت‎ ها و نرم ‎افزارهای موجود در تلفن‎ های همراه باید با برنامه‎ ریزی مناسب از قابلیت ‎های این ابزار ارتباطی در مسیر اطلاع ‎رسانی، هدایت افکار عمومی، حفظ ارزش ‎ها، فرهنگ‎، ایجاد همبستگی و همگرایی اجتماعی و در نهایت به نفع جامعه سود برد.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد