درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:43   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15628صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 14 بهمن 1393 - 02:50
روابط عمومی مسجد اصفهان در 700 سال پیش
روابط عمومی در تاریخ ایران جایگاه بسیار رفیعی داشته است، اما به دلیل اینکه به شکل ساختارمند و بروکراتیک وجود خارجی نداشته، در تاریخ روابط عمومی شاید کمتر حرفی برای گفتن داشته باشیم. در این نوشتار مبنای بحث را بر داستانی در تاریخ ساخت مسجد اصفهان قرار می دهیم.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی یک تلاش همه جانبه برای برقراری ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی در جهت ساخت اعتبار سازمان است، در همین زمینه توجه به افکار عمومی از اهمیت بسزایی برخوردار است.


روابط عمومی در تاریخ ایران جایگاه بسیار رفیعی داشته است، اما به دلیل اینکه به شکل ساختارمند و بروکراتیک وجود خارجی نداشته، در تاریخ روابط عمومی شاید کمتر حرفی برای گفتن داشته باشیم. در این نوشتار مبنای بحث را بر داستانی در تاریخ ساخت مسجد اصفهان قرار می دهیم.


می گویند حدود ٧٠٠ سال پیش، در اصفهان مسجدی می ساختند.


روز قبل از افتتاح مسجد، کارگرها و معماران جمع شده بودند و آخرین خرده کاری ها را انجام می دادند.


پیرزنی از آنجا رد می شد وقتی مسجد را دید به یکی از کارگران گفت: فکر کنم یکی از مناره ها کمی کجه!


کارگرها خندیدند. اما معمار که این حرف را شنید، سریع گفت: چوب بیاورید! کارگر بیاورید! چوب را به مناره تکیه بدهید. فشار بدهید...!!! و مدام از پیرزن می پرسید: مادر، درست شد؟!!!


مدتی طول کشید تا پیرزن گفت: بله! درست شد!!! تشکر کرد و دعایی کرد و رفت...


کارگرها حکمت این کار بیهوده و فشار دادن مناره را پرسیدند؟!


معمار گفت: اگر این پیرزن، راجع به کج بودن این مناره با دیگران صحبت می کرد و شایعه پا می گرفت، این مناره تا ابد کج می ماند و دیگر نمی توانستیم اثرات منفی این شایعه را پاک کنیم...


این است که من گفتم در همین ابتدا جلوی آن را بگیرم.


این یکی از داستان های آموزنده در روابط عمومی است. که می توانیم حداقل از آن پنج نتیجه بگیریم:
1. گاهی اوقات تنها یک خبر توسط یک وبلاگ نویس منتشر می شود، اما باید بدانیم که همان وبلاگ نویس می تواند تاثیر بسزایی در از بین رفتن یا ترمیم اعتبار سازمان داشته باشد.


2. کمبود اطلاعات در مورد هر موضوعی منجر به ایجاد شایعه می شود. برای جلوگیری از شایعه باید در ابتدا جلوی آن را بگیریم.


3. وقتی می خواهیم با افراد مختلف صحبت کنیم باید با زبان و منطق آنها آشنا باشیم. آن پیرزن صرفا باید به این شکل قانع می شد که مناره را هل بدهند، اما گاهی اوقات داستان به این آسانی نیست و باید تلاش های جدی در این زمینه انجام دهیم.


4. باید از دیگران برای اجرای آنچه انجام شده است تایید بگیریم. بدون دریافت این اظهار رضایت شاید هنوز در اندیشه آنها جای بحث برای برخی موارد وجود داشته باشد و همان موضوعات به ظاهر کوچک گاهی باعث بحران در سازمان می شوند.


5. اجرای هر پروژه ای بدون روابط عمومی، می تواند نتایج نامطلوبی داشته باشد. مثلا اینکه خبرنگاری در مورد عدم استحکام برجی که ساخته شده است بنویسد می تواند بر نگاه مردم نسبت به برج (یا هر پروژه عظیمی) تاثیر منفی داشته باشد.


در نهایت به خاطر داشته باشیم که نکات ریزی در روابط انسانی وجود دارند که می توانند آینده و سرنوشت یک فعالیت را دگرگون کنند و آن را از فراز به فرود برسانند.


شما چه موارد دیگری را می توانید به این نوشته اضافه کنید؟ نگاه خودتان را با خوانندگان شارا به اشتراک بگذارید.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد