درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 11:04   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15433صفحه نخست » خبر یکجمعه، 3 بهمن 1393 - 13:03
دکتر ساروخانی: روابط عمومی ها مهندسان ارتباط انسانی هستند
کار روابط عمومی تاثیرگذاری بر اندیشه، جهان بینی و مغز انسان هاست که کار فاخری است. روابط عمومی ها به دو شیوه باید عمل کنند، در مرحله نخست تسخیر اندیشه عقلانی مخاطب و سپس نفوذ در قلب مخاطبان است. ارتباطات عقلانی شکننده است، اما نفوذ در قلب مخاطبان پایدار و ممتد است؛ بنابراین هنر بزرگ روابط عمومی ها نفوذ در قلب مخاطبان خود است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکصد و هفتاد و ششمین نشست علمی- تخصصی انجمن روابط عمومی ایران روز چهارشنبه اول بهمن ماه 93 ساعت5:30 با حضور مدیران و فعالان حوزه روابط عمومی کشور در سالن همایش های پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد.

در ابتدای نشست دکتر منصور ساعی مسئول کمیته آموزش و پژوهش انجمن روابط عمومی ایران ضمن خوش آمد گویی به اساتید، مدیران و کارشناسان روابط عمومی در این حوزه و تقدیر از حضور پروفسور باقر ساروخانی در این نشست گفت: انجمن ساختار اجرایی ندارد و با حضور شما عزیزان انجمن هویت پیدا کرده و ارتقا خواهد یافت. وی از کسانی که عضو انجمن نیستند خواستار شد تا به عضویت انجمن و کمیته های تخصیی انجمن درآمده و یا به تاسیس کمیته های جدید بر اساس نیاز روابط عمومی کشور اقدام نمایند.

سخنران علمی این نشست « دکتر باقر ساروخانی » با موضوع جامعه شناسی مخاطب و روابط عمومی بود.

دکتر باقر ساروخانی بحث خود را در شش بخش اهمیت مخاطب، شایستگی روابط عمومی، رسالت های روابط عمومی، اصول پایه، روش ها، بینش های روابط عمومی در این حوزه مطرح کرد.

وی گفت: نکته اول اینکه مخاطب امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است بطوریکه در ایجاد یک دستگاه، شرکت، سازمان و...در ابتدا نیاز به مخاطب شناسی دارد. مدیریت امروز سازمان ها و یا شرکت ها مدیریت بیرونی است و باید توجه خاصی به مخاطبان خود داشته باشد و روابط عمومی صرفا سزاوار و توانمند است تا مخاطبان سازمان را شناسایی کند. زمانی که دستگاهی نتواند مخاطبان خود را شناسایی کند یقینا با شکست روبرو خواهد شد. به نظر من الفبای اول روابط عمومی ها شناخت مخاطبان خود در هر سازمان است. روابط عمومی ها مهندسان ارتباط انسانی هستند و اگر مخاطب شناسی توسط حوزه های دیگر صورت بگیرد بدون شک کار اشتباهی است.

وی در ادامه گفت: کار روابط عمومی تاثیرگذاری بر اندیشه، جهان بینی و مغز انسان هاست که کار فاخری است. روابط عمومی ها به دو شیوه باید عمل کنند، در مرحله نخست تسخیر اندیشه عقلانی مخاطب و سپس نفوذ در قلب مخاطبان است. ارتباطات عقلانی شکننده است، اما نفوذ در قلب مخاطبان پایدار و ممتد است؛ بنابراین هنر بزرگ روابط عمومی ها نفوذ در قلب مخاطبان خود است.



 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد