درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 15:07   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15354صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 28 دی 1393 - 13:02
چند نکته در باب شاغلان روابط عمومی در ایران
وظیفه دیگر روابط عمومی ها نیز که برقراری ارتباط با دستگاه ها و افراد حقیقی و حقوقی خارج از سازمان است، مستلزم شناخت کافی و وافی از خدمات و عملکرد سازمان وبه ویژه برقراری ارتباط مستمر با رسانه هاست. تغییر و تعویض های پیاپی، در این حوزه، باعث صدمات جدی به مجموعه سازمان می شود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


1- بیشتر کارکنان و مدیران شاغل در روابط عمومی ها، فاقد تحصیلات مرتبط با حرفه خود هستند. این امر نشان می دهد که حرفه خود هستند . این امر نشان می دهد که اهمیت استراتژیک منابع انسانی در این واحد نیز همچون سایر بخش های اجرایی و اداری، جایگاه خود را نیافته است. تاثیرات سوء این امر در واحد روابط عمومی از آن رو می توان بیشتر نمایان شود که بدانیم جایگاه نقش و عملکرد این حرفه، هنوز در کشور ما تثبیت نشده است و در نتیجه مجموعه عوامل شاغل در آن می توانند در تعریف و شناسایی حرفه خود، نقش موثری داشته باشند. به میزانی که نیروها ازتحصیلات و دانش علمی و عملی بیشتری برخوردار باشند، در تسریع روند مذکور موثرترند.


2- تغییر و دگرگونی در نیروهای شاغل در روابط عمومی، به دلیل محدودیت های استخدامی ووضعیت حاکم بر نظام اداری کشور، کاری سخت و دشوار است. برای تغییر وضعیت حاکم بر نظام اداری کشور کاری سخت و دشوار است. برای تغییر وضعیت موجود و افزایش بهره وری نیروها به جای تغییر افراد باید به تغییر نگرش ها و مهارت ها اقدام کرد؛ اتخاذ تدابیر کوتاه و دراز مدتی که توان تخصصی افراد را افزایش دهد، باید از اولویت های اساسی فعالیت های روابط عمومی محسوب شود. تلاش و تشویق به ادامه تحصیل در نیروهای جوان و برگزاری دوره های کوتاه مدت و آموزش های کاربردی – به جای آموخته های نظری – می تواند تا حدی جبران نقیصه کند.


3- باید از نگرش مقطعی پرهیز کرد. اگر مدیران با نگرش نیروی انسانی در واحد های خود نظر داشته باشند، چه بسا حتی از کنار نیروهای تحصیل کرده و مستعدی که باورها برای تقاضای کار بدان مراجعه می کنند، به سادگی نگذرند.


4- احساس امنیت شغلی در میان مجموعه عوامل شاغل در روابط عمومی ها – اعم از مدیران و کارکنان – بسیار کم رمق و بی جان است. هر چند در تمام حرفه هاو مشاغل بهره وری با افزایش امنیت شغلی رابطه مستقیم دارد، اما در حرفه روابط عمومی چند ویژگی وجود دارد که ضرورت شغلی را بیشتر یاد آوری می کند. نخست آنکه روابط عمومی ها، وظیفه مهمی را در زمینه برقراری ارتباط درون سازمانی دارند.

 

یکی از مهم ترین ابزارهای انجام این وظیفه، زمانی کافی برای ارتباط و موانست با مجموعه کارکنان و برنامه ریزی در جهت شناخت مشکلات – عمدتا نیز خارج از سازمانی و شخصی – و رفع آنها در حد ممکن است. وظیفه دیگر روابط عمومی ها نیز که برقراری ارتباط با دستگاه ها و افراد حقیقی و حقوقی خارج از سازمان است، مستلزم شناخت کافی و وافی از خدمات و عملکرد سازمان وبه ویژه برقراری ارتباط مستمر با رسانه هاست. تغییر و تعویض های پیاپی، در این حوزه، باعث صدمات جدی به مجموعه سازمان می شود.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

هیات تحریریه شارا

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد