درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:24   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15265صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 24 دی 1393 - 12:27
آیا اندیشه های "دانیل لرنر" برای روابط عمومی های یزد کاربردی دارد؟
امیرترقی نژاد - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تجدد و نوسازی دو واژه ای است که این روزها روابط عمومی های استان یزد جدااز پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی، به ان چشمک زده اند.اگرچه این امر دردیگر شهر های کشور نیز دیده می شود اما به جرات می توان گفت که این یزدیها هستند که به نوسازی سیاسی و فرهنگی و به طور کلی به اندیشه های لرنر نزدیک شده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تجدد و نوسازی دو واژه ای است که این روزها روابط عمومی های استان یزد جدااز پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی، به ان چشمک زده اند.اگرچه این امر دردیگر شهر های کشور نیز دیده می شود اما به جرات می توان گفت که این یزدیها هستند که به نوسازی سیاسی و فرهنگی و به طور کلی به اندیشه های لرنر نزدیک شده اند.

 

 البته به نظر خیل عظیمی از صاحبنظران این حوزه ،روابط عمومی های استان هنوز هم دربدو آغازگری این راه هستند ولی با مروری به نقش های راهبردی روابط عمومی های استان یزد به خوبی می توان این رویکرد توسعه ای را به واضح دید.نباید از یاد برد که بعضا در برخی از مسائل حاشیه ای یک سال و نیم گذشته آنها نتوانستند آنگونه راهبری که برای روابط عمومی تعریف می شود را به خوبی ایفای نقش کنند اما در یک چشم انداز کلی این وضعیت نامتغیر توسعه ای نشانگر روی دیگری از سکه و آنهم نزدیک شدن به اندیشه های لرنررا روایت می کند.برای نمونه سند راهبردی روابط عمومی های استان یزدرا می توان مهم ترین گواهی این حکایت دانست.


شاید ان روزی که دانیل لرنر مباحث توسعه ای ارتباطات را مطرح می کرد هیجوقت فکر نمی کرد که در جوامع محلی نیز این رشد ارتباطات می تواند انچنان گستره ای از فعالیت های ارتباطی را همگن سازی کند که در ضروری ترین فعالیت ها به عینه دیده می شود.


نگارنده این یاداشت براین اعتقاد است که روابط عمومی های استان یزد علرغم همه پیشرفت های علمی واجرایی که به ان دست یافته اند بعضا به دلیل فراهم نبودن برخی زیرساختهای لازم با مشکلاتی ریز و درشت دست و پنجه نرم کرده اند اما بازهم در برخی ازآزمودنی هایی که برای روابط عمومی تعریف می شود می توان نشانه هایی از امیدواری برای یک مسیر روربه جلو را دید.


بنابراین وقتی شهر نشینی،سواد آموزی،استفاده از وسایل ارتباط جمعی،مشارکت های سیاسی و اقتصادی از متغیرهای اساسی آقای لرنر است ، می بینیم که روابط عمومی های استان یزد هم در این راه سخت قدم برداشته اند و تا حدودی نیز توانسته اند به ان نزدیک شوند، اما مسئله ای که در این خصوص مطرح می گردد در این نکته است که آیا در این متغیرها مسئله کیفیت از سوی روابط عمومی های سنجیده شده است؟


لرنر وقتی مسئله نوسازی را در ایران با متغیرهای خود سنجید به این درک رسید که توسعه ارتباطات درایران در سطح بالایی قرار دارد اما با وقوع انقلاب شواهد امر چیز دیگر را نشان می داد و آن چیزی نبود جزءعدم توجه به کیفیت کار.


مقوله کمی تنها گزاره جدی اقای لرنر بود که تنها بعد از چند سال تمام تحقیقات لرنر و همکارانش را زیر سوال برد.تحقیقات او اشتباه نبود بلکه لرنر مقوله بررسی کیفی را در تحقیقات خود لحاظ نکرده بود. برای همین است که می توان به این نتیجه رسید که اگر چه نقطه های آغازین فراگرد نوسازی در روابط عمومی های استان یزد با سرچشمه هایی از الگوی لرنر دیده می شود ولی باید توجه داشت در صورت کم کاری" کیفی" روابط عمومی ها در نوع و انجام وظایفشان ،بازخورد ان نمی تواند برای دولت و از همه مهمتر افکار عمومی قابل توجه باشد.


لذا درپایان می توان گفت که اندیشه های لرنر به طور کلی برای روابط عمومی های استان یزد می تواند یک الگو و یک تجربه جدید باشد اما به شرط آنکه همه کارها به سمت کمی گرایی روانه نشود بلکه پژوهشای علمی ارتباطات ازنوع کیفی نیز باید مورد توجه جدی همه تلاشگران این عرصه قرار گیرد.(یزدی نیوز)


 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد