درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:26   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15108صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 15 دی 1393 - 08:54
روابط عمومی و آشنایی با علم بررسی و تحلیل
نوشته توری سابورین - همانگونه که قبلاً گفتیم، داده و تحلیل مورد نیازِ عاملین حرفه‌ای روابط عمومی و ارتباطات نباید از هم گسیخته باشد. در واقع، آنها می‌توانند کار شما را بسیار آسان‌تر نموده و به شما بینش و آگاهی مورد نیاز جهت تقویت و بهبود استراتژی‌اتان را بدهند. فقط باید برای شناخت و یادگیری نحوه استفاده از ابزار، زمان صرف نمایید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


پوشیده نیست که عاملین حرفه‌ای در زمینه روابط عمومی در هر زمان ممکن به یک تن داده و اطلاعات دسترسی دارند. از آمار رسانه‌های گروهی تا ترافیک سایت اینترنتی... آنها فقط باید بدانند که چگونه از این اطلاعات استفاده کنند.


در گزارش ارزیابی و تحلیلیِ مشاوره اقتصادی (Econsultancy) سال 2014، محققان دریافتند که گفته می‌شود استفاده از ابزارهای تحلیل و بررسی دیجیتال، اولین نقص از سه اشکال فنی«عاملین حرفه‌ای تجارت الکترونیک» می‌باشد. موردهای دوم و سوم در این لیست هم به ترتیب طراحی آماری و بهینه سازی نرخ تغییر می‌باشند. اینجا نخواهیم گفت که هر عامل حرفه‌ای روابط عمومی باید یک شبه به متخصص آمار تبدیل شود، اما موسسات باید توجه کنند که: عاملین حرفه‌ای روابط عمومی خواهان (نیازمند) آموزش تحلیلی بوده تا در مشاغل شان موفق باشند.


بصورت متناوب، آموزش معمول اطلاعات و داده‌های پایه، دوره‌های آموزشی معمولی را انجام می‌دهیم- چگونه آنها را پیدا کنیم، چگونه آن را بسنجیم و چگونه درباره آنها، یک استراتژی را طراحی و خلق نماییم. این فرآیند آموزشی، تمامی افراد حاضر در شرکت، از مسئولین اجرایی سطح بالا تا کارآموزان را در بر می‌گیرد. آیا می‌خواهید سریعاً آموزش علم بررسی و تحلیل را در شرکت خود آغاز کنید؟ از اینجا شروع کنید....


بدیهیات را بدانید. بدیهیات موضوعات و ایده‌های پایه‌ای هستند که آگاهی از آنها برای تمامی نیروهای کاری الزامی می‌باشد. مثلاً این که بدانند بررسی و تحلیل گوگل یکدفعه صورت نمی‌گیرد. اما اولین اقدام، شناخت و درک واژگان تخصصی می‌باشد-جلسه چیست؟ هدف چیست؟ دانستن این که چگونه درباره اطلاعات و داده‌ها و این که ابزارهای مختلف این معیارها را چه می‌نامند همه بدیهیات هستند.


بر اساس سطح، تبیعض قائل نشوید. وقتی که نقش‌های مدیریتی سطح بالا سرانجام سیاست‌ها و ساختارهای گزارشی را اعمال می‌نمایند، و همچنین وقتی که بینش استراتژیک جمع‌آوری شده از داده را ارائه می‌کنند، همچنان مهم است که هر کس در تیم از دانش مشابه برخوردار باشد، دانش درباره چگونگی یافتن داده، این که داده به چه معناس و آگاهی نسبت به نحوه ادغام این داده با طرح روابط عمومی با مشتریان یا برند.


سازمان‌دهی و طرح داشته باشید. آگاهی از این که چه موقع و چگونه شما قرار است که ابتکارات آموزشی (همراه با این که چه کسی آموزش می‌دهد) را به کار ببندید قدم بعدی می‌باشد. برای افرادی که با کار با اعداد و سایر نقاط داده‌ای به صورت پایه آشنایی ندارند، این امر شاید هراس‌انگیز باشد. با ایجاد طرح و طراحی جلسات آموزشی، از بار ناگزیر اطلاعاتی بالا اجتناب خواهید کرد، امری که در صورت گنجاندن و خواندن اطلاعات بسیار زیاد در یک جلسه، افراد آن را احساس خواهند نمود. کارتان را آهسته آغاز کنید. ابتدا به آموزش و یادگیری بدیهیات بپردازید، سپس ابزارها و معیارها را آموزش دهید.


انعطاف‌پذیر باشید. داده الکترونیک و روشی که شما آن را از شبکه‌ها، ابزارها و کانال‌های مختلف استحصال می‌نمایید، دائماً در حال تغییر خواهد بود. در آموزش‌های خود انعطاف‌پذیر باشید و آماده باشید تا با تغییرات احتمالی در تیم خود تعامل داشته باشید. به تیم خود اجازه ندهید که خود را با یک ابزار یا اقدام قدیمی و ناکارآمد خود بیش از حد مشغول نمایند. هیچ چیز بدتر از این نیست که سه ساعت را برای جمع‌آوری داده حهت یک گزارش صرف نمایید و بعداً متوجه شوید که ابزاری وجود داشته که قادر بوده ظرف 5 دقیقه این کار را انجام دهد.


همانگونه که قبلاً گفتیم، داده و تحلیل مورد نیازِ عاملین حرفه‌ای روابط عمومی و ارتباطات نباید از هم گسیخته باشد. در واقع، آنها می‌توانند کار شما را بسیار آسان‌تر نموده و به شما بینش و آگاهی مورد نیاز جهت تقویت و بهبود استراتژی‌اتان را بدهند. فقط باید برای شناخت و یادگیری نحوه استفاده از ابزار، زمان صرف نمایید.


چگونه آموزش‌های تحلیلی خود را به روز نگاه می‌دارید؟ با ما در نظرات سهیم باشید!

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد