درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:38   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15072صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 13 دی 1393 - 10:00
راهکار سال جدید: 10 نکته برای بهبود تکنیک توصیف رسانه‌ای خود
نوشته بریان گرین - تبادل رسانه‌ای و تضمین پوشش خبری موفق شامل ایجاد روابط، روایت هوشمند و پیگیری دقیق می‌باشد، البته در این بین با توجه به اهمیت تحقیق، خلاقیت و صبر و حوصله بالا نیازی به ذکر آنها نمی‌باشد. همیشه فضا و فرصت برای بهبود وجود دارد و با نزدیک شدن سال جدید، اکنون فرصتی مناسب برای تعیین هدف، جهت کار روی تکنیک تبادل رسانه‌ای فراهم می‌باشد.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر روز صحنه رسانه در حال تغییر است. بودجه‌های در حال کاهش، تعدیل و تغییر بالای خبرنگاران و محدودیت‌های زمانی زیاد در چرخه 24 ساعته بررسی و ارزیابی خبرها و گزارشات، برای افرادی که در پی پوشش مطبوع منطقه‌‌ای برای محصول یا سازمانی هستند چالش‌هایی را به وجود آورده است.


تبادل رسانه‌ای و تضمین پوشش خبری موفق شامل ایجاد روابط، روایت هوشمند و پیگیری دقیق می‌باشد، البته در این بین با توجه به اهمیت تحقیق، خلاقیت و صبر و حوصله بالا نیازی به ذکر آنها نمی‌باشد. همیشه فضا و فرصت برای بهبود وجود دارد و با نزدیک شدن سال جدید، اکنون فرصتی مناسب برای تعیین هدف، جهت کار روی تکنیک تبادل رسانه‌ای فراهم می‌باشد.


برای کمک به بهبود رویکردتان، ده نکته پیرامون تبادل رسانه‌ای را به صلاحدید مک‌کارمک بیتی، مدیر حساب و مسئول جدید توسعه تجارت در موسسه روابط عمومی پورتر نولی، چک کنید.


- روی موضوع خود تمرکز کنید. این نخستین و تنها تصویر است، بنابراین بنویسید و بازنویسی کنید تا اینکه به موضوع خوبی برسید. گزارشگران و روزنامه‌نگاران روزانه 200 الی 500 ایمیل دریافت می‌کنند. ایمیل شما را چگونه خواهند دید؟ همچنین بسیاری از آنها ایمیل‌های شما رو روی موبایل خود می‌خوانند. فکر کنید که چگونه موضوع ایمیل شما در این حالت به نظر می‌رسد.


- نوشتن تیتر یک متقاعد کننده. این اصل قضیه است. باید تصویرتان از رنگ کافی برخوردار باشد تا خواننده را خسته نکند. کار اصلی شما این است تا بخش‌های عمده از اطلاعات ضروری را در نوشته خود جای دهید. به هم چسباندن و یکپارچه کردن کل داستان وظیفه خبرنگار است. اگر قبلاً داستان را کامل کرده‌اید، این کار سبب می‌شود که جذابیت کار برای آنها از بین برد.


- داستان خبری را خود توصیف کنید. باخبری جذاب که داستان شما را به جا و به موقع جلوه می‌دهد ظاهر شوید.


- مانند یک روزنامه‌نگار فکر کنید. مخاطب یا روسای آنها چه می‌خواند؟


- درباره پیشینه اهداف مورد نظر خود تحقیق کنید. بدانید که در چه زمانی آنها مفید واقع می‌شوند و چه چیزی را پوشش می‌دهند. این امر تاثیری شگرف برجای می‌گذارد.


- اهداف خود را روی توییتر دنبال کنید.رویه‌ها را برای خبر خود بشناسید، همچنین داستان‌هایی که یک روزنامه‌نگار با آنها مرتبط بوده است و آنچه که درباره آن‌ها توئیت می‌زنند.


- یک ایمیل را به صورت همزمان به چندین خبرنگار بفرستید. اگر قرار است پیرامون یک خبر واحد به بیش از یک نفر ایمیل بزنید، همه را در یک حلقه روی ایمیل تان جای دهید، آنها همکار هستند و در صورتی که آنها را با ایمیل خود گیج نکنید از شما متشکر خواهند بود.


- برای محتوا از لینک استفاده کنید. از طریق قرار دادن لینک و اتصال محتوای خود به اطلاعات پس‌زمینه‌ای طولانی‌تر، ایمیل خود را کوتاه نمایید.


- گزارش اختصاصی را پیشنهاد کنید. هنوز هم گزارش‌های خاص با خود یک تن وزن را حمل می‌کنند، و خوب است که از آنها بخواهید تادر زمانی مشخص به شما پاسخ دهند.


- زبان خاص را بدانید. سرویراستاران یا تولید کنندگان دارای زبان خاص خود هستند. تمام سعی خود را بکنید تا با آنها از طریق زبان خودشان صحبت کنید.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد