درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14767صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 24 آذر 1393 - 12:12
گفتمان روابط عمومی در نگاه رئیس دولت تدبیر و امید
نویسنده: هیات سردبیری - دولت یازدهم در شرایطی نامساعد دولت را از اصولگرایان تحویل گرفت تا بار دیگر امید را به جامعه ایرانی که به شدت درگیر مسائل و بحران های اقتصادی و سیاسی بودند باز گرداند. این شرایط شاید تنها بخشی از داستانی است که دولت اعتدال باید بر آن فائق آید. بخش دیگر مساله رسانه و روابط عمومی است که در این دولت به شدت نیازمند تغییر و دگرگونی است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دولت یازدهم در شرایطی نامساعد دولت را از اصولگرایان تحویل گرفت تا بار دیگر امید را به جامعه ایرانی که به شدت درگیر مسائل و بحران های اقتصادی و سیاسی بودند باز گرداند.


این شرایط شاید تنها بخشی از داستانی است که دولت اعتدال باید بر آن فائق آید. بخش دیگر مساله رسانه و روابط عمومی است که در این دولت به شدت نیازمند تغییر و دگرگونی است.


بازنمایی فعالیت های دولت در صدر اهمیت قرار دارد و اینکه در این چنین شرایطی به دلیل ماهیت اعتدال فضا برای گفتمان های متفاوت و متضاد همچنان باز است و در این شرایط فقط یک روابط عمومی قوی و یک رسانه با اخلاق و حرفه ای می تواند شرایط را به سمت حفظ منافع ملی و امنیتی کشور هدایت کند.


ایران در شرایطی قرار دارد که علاوه بر فشارهای داخلی، که بیشتر ناشی از مسائل اقتصادی می شوند، درگیر صحنه دیپلماسی بین المللی در خصوص بحران هسته ای است. چنانچه کشورهای دیگر در این شرایط قرار بگیرند، قطعا از آژانس های بین المللی روابط عمومی برای ترمیم چهره ایران استفاده می کنند. چهره ای که امروز به شدت تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای غرب قرار گرفته است.


در چنین شرایطی است که حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در همایش هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در سالن اجلاس سران تلاش می کند با روشن کردن موضع دولت در قبال چالش های جدی که با آنها روبروست، راه جدیدی را برای رسانه ها و روابط عمومی ها روشن کند.


دکتر روحانی در این سخنان تاکید خود را بر قانون مداری متمرکز کرده است، چراکه عموما در شرایط نامتعادل، میل به گریز از قانون بیشتر می شود. این سخنان همچنین موید مشی اعتدال می باشد. راهی که امیدواریم با همگام کردن تمام قوای مملکت به سمت اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی ایران، به ما در این شرایط قدرت دو چندان برای مقابله با بحران را بدهد.


دکتر روحانی همچنین تاکید زیادی بر «همفکری و هماهنگی، قرابت فکری و نظری» میان مدیران ارشد دارد، و این مهم تنها در سایه ارتباطات قوی حاصل می شود.


دکتر روحانی ادامه داد: امام خمینی(ره) همواره بر مسأله تبلیغات و بیان خدمات تأکید می‌کردند. البته نواقص و اشکالات وجود دارد، اما اگر بنا باشد، نواقص و اشکالات بیش از حد واقعی برجسته شود و تلاش‌ها و خدمات منعکس نشود، آنگاه قضاوت مردم از دولت نمی‌تواند بر پایه اطلاعات دقیق باشد.


این بدین معناست که امروز برای اینکه دولت بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد نیاز به آرامش از درون دارد. این به معنای سکوت مطبوعات نیست، بلکه به معنای بیان چیزهایی است که باید گفته شوند و پرهیز از چیزهایی است که با نام شانتاژ رسانه ای از آن یاد می شود.

رییس جمهوری تأکید کرد: اداره کشور بدون توجه به افکار عمومی ممکن نیست و مشکلات اقتصادی بدون حمایت، حضور و کمک مردم حل و فصل نخواهد شد.


توجه به افکار عمومی نیازمند شناخت مخاطبان و رسیدن به بهترین رسانه ها برای اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی است. امروز تکثر رسانه ای نه به واسطه رسانه ملی، بلکه به واسطه گسترش اینترنت و شبکه های ماهواره ای سبب شده است که تنها منبع شکل دهی افکار عمومی رسانه ملی نباشد و در نتیجه روابط عمومی ها باید سایر کانال های ارتباطی را نیز شناسایی کرده و اطلاع رسانی را از همه راه های ممکن برای رسیدن به اهداف کشور انجام دهند.


رییس جمهوری خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و دولت باید از همه ظرفیتش در بیان خدمات استفاده کنند. روابط عمومی‌ها در فضای رسانه که فضای سرعت و ثانیه است، باید به دقت همه امور را رصد کنند، حضور داشته باشند، حرف بزنند و تبلیغ بکنند، تا تلاش‌های دولت به اندازه‌ای که انجام می‌گیرد در جامعه منعکس شود.


اگرچه شاید بهتر بود رئیس جمهوری از واژه تبلیغ که دارای بار منفی است استفاده نمی کرد، اما مراد وی بیشتر از تبلیغ، اطلاع رسانی است. وی با بیان این موضوع جویای روشن سازی حقایقی است که باید مردم انجام شود.


دکتر روحانی ادامه داد: افکار عمومی هم در دنیا و هم در داخل بسیار مهم‌اند و وظیفه همه ما این است که اقدامات و خدماتی که انجام می‌دهیم بیان کنیم.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
م. مسعودیان
| 1393/9/24 - 12:20 |     2     0     |
شایسته است یادداشت ها نویسنده داشته باشند که متاسفانه شارا از این مزیت بی بهره و از ارزش یادداشت هایش می کاهد . نام نویسنده شناسنامه مطلب است و الا از ارزش زیادی برخوردار نیست . موفق باشید


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد