درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:36   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14763صفحه نخست » یکشنبه، 23 آذر 1393 - 23:09
گزارش میزگرد علمی آسیب شناسی فعالیت حرفه ای خبرگزاری ها در ایران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک استاد علوم ارتباطات و روزنامه نگاری، با بیان اینکه 90 درصد خبرهای رسانه ها و روزنامه ها برگرفته از گفته دیگران است، گفت: امروز در حوزه تولید محتوا و ارائه خبر به مخاطبان دچار مشکل هستیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  یک استاد علوم ارتباطات و روزنامه نگاری، با بیان اینکه 90 درصد خبرهای رسانه ها و روزنامه ها برگرفته از گفته دیگران است، گفت: امروز در حوزه تولید محتوا و ارائه خبر به مخاطبان دچار مشکل هستیم.

 

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه ایرنا، علی اکبر قاضی زاده عصر یکشنبه در میزگرد علمی آسیب شناسی فعالیت حرفه ای خبرگزاری ها در ایران با حضور محمد خدادی مدیرعامل ایرنا و جمعی از استادان و دانشجویان در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی ،افزود: یکی از خصلت های بزرگ خبرگزاری ها این است که با مخاطب به صورت مستقیم سر و کار ندارند و خبر را آماده کرده و به صورت یک طرفه منتشر می کنند.

به گفته وی، خبرگزاری های دنیا به دو دلیل ممکن است قدرت نمایی کنند؛ اول دریافت اطلاعات و نکته ها و دوم استفاده از ابزارها و تکنولوژی های نوین اطلاعاتی برای انتشار اخبار.

قاضی زاده افزود: هر موسسه رسانه ای که در دنیا گسترده تر، سریع تر و با اطلاعات بیشتر بتواند اخبار را جمع آوری و منتشر کند - اخبار دارای صحت و سقم - این خبرگزاری نه تنها در میان رسانه ها بلکه در میان مخاطبان موفق تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز مشکل بزرگ رسانه های ما در کار اطلاع رسانی، بحث نداشتن نیروی انسانی حرفه ای در عرصه خبری است که رسانه ها را با چالش جدی مواجه کرده است.

میزگرد علمی یک روزه آسیب شناسی همزمان با هفته پژوهش و به همت معاونت پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات با همکاری گروه علمی ارتباطات و انجمن های علمی روابط عمومی و روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبایی هم اکنون درحال برگزاری است.

بررسی ابعاد مختلف چالش انگیز در فعالیت حرفه ای خبرگزاری ها از جمله؛ شیوه مالکیت و نحوه اداره و مدیریت، سازگاری با فناوری های جدید و تولید محتواهای چند رسانه ای ، بازارهای عرضه تولیدات خبرگزاری ها و مشتریان و مشترکان، رقابت مطلوب با رسانه های رقیب در سطوح ملی، منطقه ای و جهانی از جمله محورهایی است که در این میزگرد بحث و تبادل نظر خواهد شد.

به گفته قاضی زاده، امروز اگر می خواهیم صدایمان را دنیا بشنود؛ باید خود را در عرصه خبری روزآمد کنیم تا بتوانیم با استفاده از کادر متخصص خبری و فنی همچنین استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی اخبار را هرچه سریع تر در اختیار مخاطبان در اقصی نقاط دنیا قرار دهیم.

وی تصریح کرد: بالای 90 درصد خبرهایی که امروز رسانه ها و روزنامه ها منتشر می کنند برگرفته از گفته دیگران است و لذا رسانه ها در تولید محتوا بسیار ضعیف هستند.

به گفته قاضی زاده، در دو دهه اخیر رسم شده که از اخبار کلامی، (شبه خبری) که بر پایه گفته این و آن است؛ بیشتر استفاده شود.

وی افزود: ما عادت کرده ایم با این شیوه خبررسانی، افراد را در جامعه معروف و آنها را بزرگنمایی کنیم که این خود بدترین شیوه خبررسانی و خبر است.

این استاد دانشگاه علوم ارتباطات با بیان اینکه خبر تک منبعی امروز در دنیا منسوخ شده است، گفت: در ایران فقط عادت کرده ایم حرف های افراد خاص یا یک نفر را برجسته کنیم و این یک آفت بزرگ در عرصه رسانه است.

وی در ادامه، به تکثیر بی رویه خبرگزاری ها و رسانه ها به ویژه در دهه گذشته اشاره و از آن به عنوان یک چالش و معضل در عرصه رسانه یاد کرد و گفت: یک خبرگزاری با 10 نفر نیرو آن هم بعضا تعدادی غیرحرفه ای؛ چگونه می تواند نام خود را یک رسانه و یک خبرگزاری بگذارد و چه انتظاری می توان از این خبرگزاری به عنوان تولید کننده اخبار با محتوا داشت.

وی تصریح کرد: در واقع با تکثیر این گونه خبرگزاری ها، صاحب تعدادی بنگاه خبری هستیم که آنها مجبورند برای ادامه کار خود اخبار جناحی و افراد و ... را همواره منتشر کنند.

به گفته قاضی زاده، یک سازمان رسانه ای قبل از ایفای هر نقشی و نام نهادن، باید یک سازمان اقتصادی باشد که بتواند روی پای خود ایستاده و با جمع کردن نیروهای حرفه ای خبری و تولید اخبار، دخل و خرج خود را به دست آورد.

وی در ادامه، تخصصی شدن خبرگزاری ها و حرفه ای شدن آنها را یک ضرورت انکارناپذیر در عرصه رسانه عنوان کرد و گفت: توصیه من به عنوان یک فعال رسانه ای این است که به زمینه های تخصصی و هر چه منطقه ای شدن خبرگزاری ها حرکت کنیم. چرا که تکثیر خبرگزاری و رسانه نمی تواند پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد بلکه کار حرفه ای و تخصصی می تواند در این برهه ایفای نقش کند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد