درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 14:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14696صفحه نخست » چهارشنبه، 19 آذر 1393 - 13:44
روزنامه‌نگاری سبک زندگی، مصرف را تحمیل می‌کند.
نویسندگان: توماس هنیش، فوکر هنوش مترجم: عباس مقامی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با وجود اینکه در دو دهۀ گذشته، محبوبیت روزنامه‌نگاری سبک زندگی افزایش یافته، این حوزه هنوز در تحقیقات آکادمیک مغفول مانده است. در کنفرانس «مسائل روزنامه‌نگاری: فهم چالش‌های حرفه‌ای و دوراهه‌ها» که در شهر گدانسک لهستان برگزار گردید،
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با وجود اینکه در دو دهۀ گذشته، محبوبیت روزنامه‌نگاری سبک زندگی افزایش یافته، این حوزه هنوز در تحقیقات آکادمیک مغفول مانده است. در کنفرانس «مسائل روزنامه‌نگاری: فهم چالش‌های حرفه‌ای و دوراهه‌ها» که در شهر گدانسک لهستان برگزار گردید، مطالعه‌ای جدید ارائه شد که در آن، با استفاده از مصاحبۀ عمیق، نظرات تخصصی ۸۹ نفر از روزنامه‌نگاران استرالیایی و آلمانی در حوزه سبک زندگی، استخراج شده است تا شیوه‌هایی را بررسی کند که این روزنامه‌نگاران به کار می‌برند تا بر مخاطبانشان تأثیر بگذارند؛ چه در نحوۀ بیانِ علائق آن‌ها، چه در هویت‌هایشان و چه در رفتارهای مصرفی آن‌ها. روزنامه‌نگاری سبک زندگی را به پوشش رسانه‌ایِ ارزش‌ها و اعمال معنی‌داری تعریف می‌کنند که به ساختن و معنی‌دادن به هویت خاصی کمک می‌کند که با مصرف و زندگی روزمره مرتبط است. در حوزه‌ای از روزنامه‌نگاری که با چالش‌های بی‌سابقۀ تکنولوژیک و مالی روبه روست، روزنامه‌نگاری سبک زندگی، از نظر اجتماعی، جای خوبی دارد.

مادامی که به نظر می‌رسید مخاطبان جریان‌های اصلی خبری رو به کاهش‌اند، محتوای سبک زندگی، مخاطبان جدیدی را جذب کرده است. برخی توسعۀ این جریان را سودمند می‌دانند و می‌گویند برای عامه‌پسند کردن دانش مفید است. با آنکه جزئیات برنامه‌های تلویزیونیِ سبک زندگی به تفصیل بررسی می‌شوند، دربارۀ حوزۀ خاصِ روزنامه‌نگاری سبک زندگی، تحلیل‌های ارزشمند کمی وجود دارد. در پاسخ به فقدان پژوهش در این حوزه، بخصوص راجع به تولید روزنامه‌نگاری سبک زندگی، مطالعه‌ای تطبیقی در آلمان و استرالیا، به تحلیل‌های عمیقی در رابطه با روزنامه‌نگاران سبک زندگی دست زده است: آن‌ها چه درکی از کارشان دارند؟ خصوصاً بر حسب نظرات تخصصیشان و راه‌هایی که آن‌ها خود را از روزنامه‌نگاران جریان‌های اصلی خبری متمایز می‌کنند.

بواسطه انجام مصاحبه‌های عمیق با ۸۹ نفر از روزنامه‌نگاران سبک زندگی در استرالیا و آلمان، مشخص شد که درک این افراد از جایگاه شغلیشان، طیف متنوعی دارد: ارائه‌دهندۀ خدمات سرگرم‌کننده و آرامش‌بخش، اطلاع‌رسانیِ «خبرهای به‌درد‌بخور» در زندگی روزمره، الهام‌بخشی، توصیه‌هایی برای بدست آوردن رفتارهای مثبت در مواجهه با زندگی و نسخه‌هایی برای زندگی مطلوب. همانگونه که نتایج نشان می‌‌دهد، چنین درکی از وظیفه، می‌تواند ریشه در تغییر شکل‌های جاری جامعه مدرن داشته باشد. روزنامه‌نگاران سبک زندگی مخاطبانشان را به عنوان مصرف‌کننده می‌شناسند و به آن‌ها کار‌ها و توصیه‌های خاصی پیشنهاد می‌کنند. به این ترتیب، به آن‌ها نسخه‌هایی برای سبک زندگی ارائه می‌دهند. تمامی قلمرو روزنامه‌نگاری سبک زندگی، در ارائۀ ایده‌های جدید و القای مقوله‌های مصرفیِ گوناگونی درگیر می‌شود که به مصرف‌کنندگان در زندگی کردن به شیوه‌ای خاص کمک می‌کند و بر شکل‌گیری هویت آن‌ها اثر می‌گذارد.

اگرچه روزنامه‌نگاران سبک زندگی می‌بینند تولیداتشان مشخصاً با همکارانشان در بخش‌های اصلی خبری متفاوت است، اما در عین حال بر روزنامه‌نگار بودن خود، تأکید می‌کنند: کسانی که به برخی از اصول مسلم روزنامه‌نگاری متعهدند. این چیزی است که روزنامه‌نگاری سبک زندگی را از دیگر برنامه‌های گستردۀ سبک زندگی متمایز می‌کند. معمولاً افراد شاغل در این حوزه، آموزش‌های روزنامه‌نگاری را گذرانده‌اند و در حوزۀ اخبار روزنامه‌نگاری سابقه دارند؛ اگرچه علاقه مختصری به آموزش‌های تخصصی دارند. بنابراین، در حالیکه مبنای اصلیِ کار آن‌ها با روزنامه‌نگاران خبری مشابه است، روزنامه‌نگاران سبک زندگی، با تمرکز بر مصرف و خوداظهاری و معنابخشی هویت، خود را از دیگران متمایز می‌کنند.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد