درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14671صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 17 آذر 1393 - 18:38
مسائل پیش روی روابط عمومی ایرانی در سال 1393/ شش اصل طلایی در روابط عمومی
این زنجیره ای که در بحث عنصرهای کلیدی روابط عمومی تبدیل به وظایف شده است که امروزه در ساختارهای روابط عمومی از راس راهبردی و سیاست گذاری سازمان ها تا پایین ترین سطح آن این زنجیره مستمرا ایجاد شده و شرح وظایف آن تبیین شده است و باید در سازمان های ایرانی مورد توجه قرار گیرد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در کشور ایران مساله تمرکز یکی از مسائل اصلی است که در این یادداشت به آن می پردازیم.


بحث ما این است که تمرکز چه مساله ای را در کشور ایجاد کرده است و رویکردهای صنایع چه تاثیری را بر وظایف روابط عمومی ایجاد می کند. عدم تمرکز در بحث تنوع حوزه های ارتباطی، تنوع رسانه ها، تنوع بخش های ارتباطی موجب می شود که هم مزیت هایی ایجاد شود و هم سازمان ها را با تهدید هایی روبرو کند. توجه روابط عمومی در این عصر به بحث عدم تمرکز پیچیدگی وظایف را نسبت به گذشته دو چندان می کند. به همین ترتیب اهمیتی که امروزه به افکار عمومی داده می شود و در واقع تشکل های سیاسی و شکل گیری تشکل های اجتماعی و سیاسی و تخصصی که بخش روابط عمومی را مهم جلوه می دهد. در واقع وظایف روابط عمومی را نسبت به گذشته با پیچیدگی های خاص خودش روبرو می کند.


امروزه جهان و جامعه روبروی ما با سوالات بسیار مبهمی روبروست. پاسخ به این سوالات دریافت مخاطبان به این سوالات و یا آشنا شدن ذهن مخاطبان از اهمیت های عصر جدید است. در واقع جهانی شدن و جهانی سازی از دیگر ویژگی های این بحث به شمار می رود. همکاری در عین رقابت و رقابت در عین همکاری در عصری که امروز شاهد آن هستیم در کشور ما اتفاق می افتد.


در واقع در صنعت نیز امروز بخش هایی را داریم که در گذشته سازمان هایی بودند که به طور مستقیم مرتبط جزو مجموعه ای بزرگتر تلقی می شد و امروز به عنوان بخش خصوصی تلقی می شود و پیچیدگی های وظایف فنی، تخصصی و مقرراتی ایجاد شده است که این پیچیدگی ها کمک به رفع معضلاتی که در این بخش ها ایجاد شده است می کند و وظایف را تحت تاثیر خودش قرار می دهد.


اهمیت سرمایه های منابع انسانی به نوعی در این بازه عصر جدید فرصت ها کوتاه است و تحولات سریع می باشد. مبحث دیگری است که در بحث نقش روابط عمومی ها در عصر جدید باید به آن پرداخته شود و بیان می کند که روابط عمومی ها چه تاثیری می توانند داشته باشند.


روابط عمومی ها ارتباطات را شفاف سازی می کنند و روند اطلاع رسانی را آسان و ساده کرده و در تصمیم سازی مشارکت می نمایند. به هر صورت هرچه آگاهی ها در داخل بالاتر رود، در بیرون باعث می شود که تصمیم سازی برای تسهیل امور فراهم شود.


اطلاع رسانی خوب و بموقع و نقش بازخورد روابط عمومی که ببینیم بازخورد اطلاع رسانی انجام شده چیست و تاثیر آن بر افکار عمومی به چه شکل بوده است. مباحث دیگری که در عصر جدید روابط عمومی را متاثر می کند. پنج اصل طلایی در روابط عمومی هستند که عبارتند از:


1. بیان واقعیت: کلیدی ترین بحث در ارتباطات این است که واقعیت ها به نوعی در اختیار مردم قرار بگیرد. اینکه چه چیزی امروز رخ داده است.


2. معرفی سازمان ها: سازمان خوب معرفی شود. به طوری می توان گفت: 90 درصد از کار تاثیر عملکرد سازمان است و 10 درصد بحث تبلیغات می باشد. دیدگاه های دیگری نیز در روابط عمومی وجود دارد که این درصدها را متفاوت می کند.


3. توجه به خواسته مخاطبان: یکی از مباحثی است که از اصول مهم روابط عمومی تلقی می شود.


4. مدیریت کردن برای فردا: واکنش مردم را باید پیش بینی کرد که اقدامات مشکل ساز را حذف کنیم و اعتماد ایجاد کنیم. شناخت تاثیر ماموریت و استراتژی سازمان بسیار موثر است. به ویژه در داخل اینکه افکار عمومی بدانند که استراتژی های سازمان ها چه است و با چه رویکردی صورت می پذیرد.


5. رعایت اخلاق حرفه ای: به نوعی از اصولی است که در روابط عمومی ها مطرح است.


در زنجیره وظایف روابط عمومی ها چهار عنصر کلیدی وجود دارد که عبارتند از:

1. تحقیق: آنچه که در روابط عمومی امروزی مطرح است مطالعات، افکار سنجی و تحقیق می باشد.


2. اقدام: اینکه وقتی با مشکلی در سطوح مختلف مواجه می شویم، چگونه اقدام کنیم و چگونه مشکل را برطرف کنیم.


3. انعکاس اطلاعات: بحث ارتباطات.


4. ارزیابی: این زنجیره را ارزیابی کنیم.


این زنجیره ای که در بحث عنصرهای کلیدی روابط عمومی تبدیل به وظایف شده است که امروزه در ساختارهای روابط عمومی از راس راهبردی و سیاست گذاری سازمان ها تا پایین ترین سطح آن این زنجیره مستمرا ایجاد شده و شرح وظایف آن تبیین شده است و باید در سازمان های ایرانی مورد توجه قرار گیرد. این زنجیره به این شکل در روابط عمومی ها مطرح است که تحقیق و تحلیل و پژوهش به چه شکل است و سیاست ها و راهبردها و برنامه ریزی ها و بعد ارتباطات بازخورد، ارزیابی و تعدیل در زنجیره روابط عمومی ها انجام می شود. این مسائل مهمترین مواردی بودند که در روابط عمومی ایران مطرح است و باید از طریق راه های مذکور به آنها پرداخته شود.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد