شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نیک امری- موفقیت بین المللی نیازمند ارزیابی واقع بینانه از نقاط قوت بومی و نگهداری مناطق پاسخگوست.
به گزارش گروه ترجمه شارا، هیچ ساختار شرکتی ایده آل جهانی وجود ندارد، اما ما برخی تجربیات جالب و تغییرات جریان ها را ملاحظه می کنیم. اما آنها با این وجود ارزش نگاه کردن دارند. در اینجا سه رویکرد عمده را که شرکت های چند ملیتی در حال اتخاذ آن هستند، مورد بحث قرار می گیرد:
1. پیوند به پاسخگویی بازار برای پاسخگویی منطقه ای و ساختن مدیران اجرایی بازار کلیدی در منطقه همچنین مدیر اجرایی منطقه.
2. تمرکز زدایی، از سلطه جهانی به اقتدار محلی، با رهبری رده های جهانی و مبلغین مسیحی.
3. ایجاد مناطقی که چهار منطقه قدیمی را به بازار با رشد بالا شکل جدید می بخشد، افریقا و کاهش اروپا، گزارش مستقیم به مدیران اجرایی جهانی.
اگر هدف این است که صرفا هزینه، این تغییرات را اعمال کند ما با شکست روبرو می شویم. سازمان ها تغییر بدون یک چشم انداز را بازخواهند گرداند. یک چشم انداز که حمایت مالی از تغییر می کند و رهبری را تغییر می دهد.
اگر هدف یک ارتباط بهتر و مستقیم تر میان چشم انداز جهانی و سازگاری ملی و انطباق است، احتمال بیشتری برای موفقیت دارد. اگر ساختار مالی تقویت شود و جهت گیری های جدید و تغییرات پرسنل تعقیب شود، شانس موفقیت به مراتب بالاتر می رود.
شرکت های دموکراتیک و توانمند ساز نیاز بیشتری به پاسخگویی مستقیم میان رهبران جهانی و ملی خودشان و نوآوری محصول دارند.
به گونه ای می تواند گفت که در برخی شرایط، ساختار تصادفی و بدون تعقل، هدف عمده شرکت قرار می گیرد. شما نمی توانید در هزینه های کوتاه مدت صرفه جویی داشته باشید، اما در قیمت اثر بلند مدت سازمان خود می توانید این کار را انجام دهید.
هر ساختاری که دارید، این سه قانون طلایی را در نظر داشته باشید:
1. بدانید چگونه کسب و کار شما میان نیروهای برندساز و عملکرد عمل می کند. این بحث جهانی بسیار مهمی است.
2. یک ستون فقرات برای فیوز ماموریت شرکت داشته باشید و از یک روش منحصر به فرد استفاده کنید. خدمات را در هرجایی که همه گیج شده اند، بیهوده ارائه نکنید. نو را امتحان کنید. ما باید قادر باشیم که به سرعت واکنش نشان دهیم، اما نباید دچار هرج و مرج شویم. یک اعتقاد ، یک فلسفه، یک ستون فقرات اما یکپارچه داشته باشید.
3. روحیه جهانی رفاقت را میان شرکت ها زنده نگه دارید. مناطق و ساختارهای احمقانه اینچنینی ایجاد نکنید که هویت جهانی شما را بر باد دهند.
ما همواره فشار هزینه داریم و ما همیشه چالش های جدیدی از محتوای میکرو یا برنامه ریزی شده خواهیم داشت. اما اگر ما بر برابری استعدادهای جهانی و ملی تمرکز کنیم، یک ماموریت و یک مدل یکپارچه اما انطباقی می تواند از اشتباه ما جلوگیری کند.
در این حالت است که جهانی، بومی را به عنوان ساختاری ایده آل ملاقات می کند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|