درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:01   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14451صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 6 آذر 1393 - 10:44
روابط عمومی زندان ها
روابط عمومی در زندان نقش سپر مدافع در برابر هجمه های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی هستند و بنابراین باید بیشتر از سایر ارکان سازمان زندان به صداقت و حرفه ای بودن خود را مقید دانسته و در این مسیر گام بردارند. در غیر این صورت عواقب آن منافع ملی کشور را تهدید و به اعتبار سازمان زندان ها آسیب می رساند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  زندان تنها جای خلافکارها نیست. گاهی اوقات افرادی که به زندان می افتند کسانی هستند که فقط در جایی بوده اند که نباید می بودند. گاهی اوقات هم زندانی ها کسانی هستند که هیچ سرپناهی به جز زندان ندارند. اما آیا افکار عمومی به آنها توجه می کند؟


در این نوشتار برآنیم که مروری بر نقش روابط عمومی در زندان ها بیاندازیم. سازمانی که ذیل نظر قوه قضائیه کار می کند و روابط عمومی در آن باید به صورت متمرکز فعالیت کند. بدین معنا که روابط عمومی هر زندان در صورت وقوع حادثه نباید به طور خودسرانه به اعلام خبر بپردازد و باید تمام اخبار خود را پس از تایید اداره کل روابط عمومی زندان ها منتشر کند. در این شرایط روابط عمومی زندان در حلقه ای بسته قرار گرفته که جای هرگونه خلاقیت را در اطلاع رسانی از دست می دهد.


آیا در این فضا روابط عمومی می تواند کار کند؟ آیا روابط عمومی اساسا برای چنین سازمانی نیاز است؟ چه اولویت هایی برای روابط عمومی در این شرایط وجود دارد؟ این سوالات و سوالات بی شمار دیگر در این خصوص وجود دارند که روابط عمومی ها باید در زندان به آنها پاسخ دهند.


پوشش های خبری منفی از زندان های ایران، یکی از مهمترین بخش های شبکه های خارجی است و از این نظر چهره کشور عزیزمان به دلیل اخبار منفی زندان ها بارها و بارها در سال های بعد از انقلاب مقدس جمهوری اسلامی مخدوش شده است. که بخشی از مشکلات آن ناشی از روابط عمومی در زندان ها می باشد.


متاسفانه گاهی اوقات روابط عمومی ها فکر می کنند که در دهه 40 تا 60 به سر می برند که تنها منبع اطلاعات خودشان هستند و دیگران از هیچ راه دیگری نمی توانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. بحث روزنامه نگاری شهروند و شهروند خبرنگار یکی از مباحث چالش زا در برابر این موضوع است. اینکه افراد تنها با یک موبایل دوربین دار قادر هستند در چند دقیقه اخبار فیلم برداری شده خود را به سراسر جهان مخابره کنند و ما به عنوان روابط عمومی تنها باید مشاهده کنیم که چگونه اعتبار سازمان و کشورمان زیر سوال می رود.


از این رو توجه روابط عمومی در زندان باید به شدت به سرعت اطلاع رسانی باشد. چراکه عدم اطلاع رسانی دقیق و سریع می تواند لطمات جدی بر پیکر سازمان زندان بزند.


بحث بسیار مهم در زمینه زندان ها اطلاع رسانی شفاف و مصور است. اینکه روابط عمومی باید بتواند در هر لحظه که مایل باشد وارد زندان شود و گزارش های مورد نظر خود را تهیه و آنها را با هماهنگی های لازم منتشر کند.


مهمترین مسائلی که ما اخبار زندان ها با آن مواجه هستیم، بحث تکذیبیه ها و انکار است. این دو استراتژی به نظر می رسد به دلیل مستند بودن روزنامه نگاری شهروندی تنها یک پیامد برای روابط عمومی دارد و آن از بین رفتن اعتبار سازمان است.


خوشبختانه اکثر زندان های کشور دارای برنامه های بسیار متنوع و سازنده ای برای زندانیان هستند و بنابراین بازنمایی این برنامه ها و تهیه فیلم ها و برنامه های مستند از زندان و نمایش آن و حتی ساخت فیلم های سینمایی جذاب می تواند به بهبود چهره مخوف زندان ها در ایران کمک کند.


روابط عمومی در زندان نقش سپر مدافع در برابر هجمه های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی هستند و بنابراین باید بیشتر از سایر ارکان سازمان زندان به صداقت و حرفه ای بودن خود را مقید دانسته و در این مسیر گام بردارند. در غیر این صورت عواقب آن منافع ملی کشور را تهدید و به اعتبار سازمان زندان ها آسیب می رساند.


نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی اینترنتی)
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد