درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 17:58   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14408صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 3 آذر 1393 - 15:53
خلاقیت در شعارهای تبلیغاتی/ قسمت اول
حسن خسروی – مدرس دانشگاه - کارشناسان امر را اعتقاد براین است که یکی از بیشترین تصادفات با خودروی پراید رخ می دهد در عین اینکه اغلب شدت تصادف نیست که سرنشین را به کشتن می دهد بلکه قطعات خودرو هستند که باعث زخمی شدن و شدت جراحات سانحه می شوند. بعد ملاحظه می کنید که همین شرکت تولید کننده خودرو در زیر آرم خود نوشته: سایپا مطمئن. یعنی شعار و تبلیغ نه تنها فنی حرفه ای نیست بلکه شاید یک نوع دهن کجی به مصرف کننده هم که قدرت انتخاب ندارد تلقی شود.
  

نگارش وتحقیق: حسن خسروی – مدرس دانشگاه – مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات
عضو انجمن روابط عمومی ایران – عضو انجمن متخصصان روابط عمومی
 

مقدمه:
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خلاقیت در تبلیغات، یک کار فنی حرفه ای است. فنی از بعد کارشناسی و علمی و اینکه چه بگوییم و چه بسازیم که مطابق ضوابط و مقررات، مولفه ها و اصول دانش تبلیغاتی درست و اثر گذار باشد و حرفه ای از بعد اینکه تبلیغات شما چگونه بر دل و جان مشتری و مصرف کننده بنشیند که منجر به خرید محصول و کالا و در نهایت سودآوری شما گردد.

 

پس ملاحظه می شود که موضوع خلاقیت در تبلیغات یک مسئله میان رشته ای و چند جانبه است. میان رشته ای از این بابت که شما بایستی بهره مناسبی از دانش مدیریت، روان شناسی، روابط عمومی، حقوق، و... داشته باشید تا با کنار هم قرار دادن آنها در یکدیگر اثری تبلیغاتی اعم از شعار، تیزر، فیلم و... خلق کنید که سال های سال ماندگار و دارای تاریخ مصرف باشد. شاهد این مدعا تبلیغات و شعارهای موسساتی است که هنوز برخی از من و شما بعد از گذشت سالیان سال از یک محصول در ذهن خود داریم.

 

چندی پیش یک تیزر تبلیغاتی در اینترنت می دیدم از شرکت مرسدس بنز. این تیزر یک دقیقه است و محصولات بنز را از دوران اولیه تولید آن تاکنون به نمایش می گذارد بدون آنکه یک کلام با شما صحبت کند. دست آخر تیزر با سه چهار واژه خلاقانه پایان می پذیرد و این جمله روی صفحه نقش می بندد: The best or nothing یعنی: یا بهترین یا هیچی. در فهرستی که اخیرا در سایت یاهو منتشر شده از با ارزش ترین برندهای دنیا، برند شرکت مرسدس بنز در رتبه دهم دنیا قراردارد. این جمله کوتاه و مفید یک شعار تبلیغی خلاقانه است که با یک دریایی از اعتماد و اطمینان نظر مشتری را به خود جذب و جلب می نماید.

 

در این شعار و تبلیغ، شما هیچ رگه ای از شک و تردید نمی بینید. چراکه فنی و حرفه ای ساخته شده است. کارشناسان امر را اعتقاد براین است که یکی از بیشترین تصادفات با خودروی پراید رخ می دهد در عین اینکه اغلب شدت تصادف نیست که سرنشین را به کشتن می دهد بلکه قطعات خودرو هستند که باعث زخمی شدن و شدت جراحات سانحه می شوند. بعد ملاحظه می کنید که همین شرکت تولید کننده خودرو در زیر آرم خود نوشته: سایپا مطمئن. یعنی شعار و تبلیغ نه تنها فنی حرفه ای نیست بلکه شاید یک نوع دهن کجی به مصرف کننده هم که قدرت انتخاب ندارد تلقی شود.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد