درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:03   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14382صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 2 آذر 1393 - 15:35
مدیریت رویدادها و ارتباط رسانه ای از مولفه های مدل نوین روابط عمومی هاست
رئیس مرکز اطلا ع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش،کارکرد روابط عمومی را وابسته به دو وجه «نظارتی» و «ارتباطی» دانست و بر تغییر شکل ساختار روابط عمومی ها در قالب سازمان های دانش بنیان تاکید کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- علیرضا جدایی در نشست تخصصی با معاونان و کارشناسان مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه، فقدان نگاه روز آمد و حرفه ای و نقصان در عزم جدی برای دستیابی به توسعه پایدار سازمان ها را از معضلات روابط عمومی در سازمان ها خواند وافزود : محدودیت منابع مستقل و کمبود نیروی انسانی متخصص و با انگیزه از چالش های اساسی این حوزه است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  وی با برشمردن عوامل توسعه اجتماعی درکارکرد روابط عمومی های دانش بنیان نظیر؛ «حمایت از سازمان به صورت عملیاتی» ، «برتری بخشی سازمانی در فضای رقابتی فزاینده » و «جذابیت درعضوگیری و یادگیری سازمانی و حرفه ای» ادامه داد : سبکبالی سازمانی، عدم تمرکز، یکپارچگی فرآیندی، انعطاف و ساختار مجازی از ویژگی های ساختاری سازمان های دانش بنیان در جوامع توسعه یافته است و می تواند منجربه روابط عمومی های دانش بنیان در این گونه سازمان ها شود.
• مدیریت جهان امروز در سایه تکنولوژی اطلاعاتی امکان پذیراست
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، نگاه شبکه ای را قلب عصر اطلاعات نامید و یاد آور شد: این نگاه سرعت و زمان انتقال را مدیریت می کند ، به گونه ای که جهان پیشرفته امروز بدون دستیابی به تکنولوژی اطلاعاتی حتی برای چند ثانیه هم قابل مدیریت و دوام نمی باشد.
علیرضا جدایی با بیان این مطلب که روابط عمومی هر سازمان برای دفاع شایسته و ارائه محصولات و برون دادهای خود به مخاطبان ، نیاز به شناسایی فرصت ها و تهدیدها ی پیرامونی دارد تا به سازمان دهی مجدد بپردازد و از وضعیت عادی به سازمان یادگیرنده تغییر شکل دهد ، خاطر نشان کرد : پیش نیازهای این موضوع را باید در اجزا ، عناصر و اقدامات درون سازمان ها جست و جو کرد.


• اصل یاددهی – یادگیری باید به فرهنگ غالب سازمان ها ی یاد گیرنده تبدیل شود
جدایی با انتقاد از عملکرد سنتی برخی دستگاه ها ،‌ بر انجام امور مبتنی بر علم ودانش حرفه ای تاکیدکرد وگفت : توفیق در امور همراه با عدم استهلاک سرمایه اجتماعی ره آورد این اقدام است .


وی ،‌باز تعریف ماموریت و کارکرد روابط عمومی های حوزه ستادی و استانی با رویکرد بهره گیری از فناوری های روز آمد به ویژه IT را یک ضرورت توصیف و اظهار کرد : این اقدام زمینه را برای ارتباط سازنده و تسهیل فرآیند بین سازمان و مخاطبان فراهم می آورد .


این مقام مسئول حوزه ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با خاطر نشان کردن این نکته که روابط عمومی ها ی آموزش وپرورش باید متولی رسانه های اجتماعی در سازمان های خود باشند ، بیان کرد : اگر روابط عمومی ها ، حساب ها و پروفایل های سازمان خود را در رسانه های اجتماعی ایجاد نکنند ، کاربران به جای آنها اقدام می کنند ،‌ به جای آنها پیام منتشر می کنند و به تحلیل و پاسخ می پردازند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه با ظهور شبکه های اجتماعی ،‌ کاربران تغییر چهره داده اند ، اضافه کرد :کاربران تولید کننده محتوا در بستر اینترنت به کاربران تحلیل کننده محتوا تبدیل شده اند و معلوم نیست دریک یا دوسال آینده ، شاهد ظهور چه نوع کاربری باشیم . آیا روابط عمومی ها ،‌آینده پژوهی و آینده نگاری لازم در این حوزه را دارند ؟ تاخر روابط عمومی ها در این مهم ، چالش اساسی آنها می باشد.


• دانش؛‌ مزیت رقابتی پایدار در سازمان های دانش بنیان است
علیرضا جدایی با بیان این مطلب که روابط عمومی زمانی می تواند استراتژی مشخصی برای پشتیبانی درون و بیرون از سازمان ارائه کند که مهارت های اجرایی را درکنار تخصص های کلیدی و حرفه ای داشته باشد ، ادامه داد : با تمسک به مدل های نوین روابط عمومی برای برنامه ریزی شبکه ارتباطات یکپارچه سازمان می توان زمینه ارتقا، اثر بخشی و کار آمدی روابط عمومی حرفه ای درآموزش وپرورش را فراهم ساخت .
وی «یادگیری مستمر » ، «پرسش و گفتگو » و «یادگیری تیمی » را از عوامل موثر در پویایی روابط عمومی دانش بنیان عنوان کرد و افزود: تسهیلات مناسب ،‌مهارت و سواد فنی ، قدرت شناخت ، استدلال و توانایی ترکیب وتفسیر اطلاعات می تواند زمینه رشد کارکنان روابط عمومی در راستای عملکرد بهتر و مناسب تر را فراهم آورد.


وی اظهارکرد : مدیریت دانش ، رویکرد مناسبی برای ایجاد سازمان های یادگیرنده و تبدیل دانش پنهان کارکنان به دانایی آشکار وشفاف آنان می باشد.


رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی یاد آور شد : تصمیم گیری مناسب ، ارائه راه حل مطلوب ، نو آوری در فرآیند و محصول درکنار فراست، ثبات احساسات و هوشیاری کارکنان روابط عمومی دانش بنیان می تواند درعملکرد مناسب روابط عمومی ها در مواجهه با افکار عمومی تاثیر گذار باشد.


جدایی با بیان این که روابط عمومی ها «مدعی العموم نزد مدیران » و «وکیل مدافع سازمان در نزد مردم » هستند ، خاطرنشان کرد: عملکرد روابط عمومی نباید تخلف از مسئولیت های اجتماعی باشد و در این راستا لازم است از هرگونه تصویر سازی های کلیشه ای و تبلیغاتی اجتناب شود.


• مدیریت رویدادها و ارتباط رسانه ای از مولفه های مدل نوین روابط عمومی هاست
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش با برشماری ویژگی های مدل نوین روابط عمومی در این وزارتخانه تصریح کرد: کنش متقابل روابط عمومی با ساختارهای حقیقی و حقوقی نظام ، مدیریت بحران در پاسخ گویی به خاستگاه های اجتماعی ، انتشار گزارش هاوایده ها ، تحقیق و پژوهش مبتنی بر توسعه ، فهم وشناسایی جامعه مخاطبان به منظور تنظیم اخبار وگزارش ، اعتبار سنجی و سرمایه داری اجتماعی آموزش وپرورش در قبال مشکلات و نارسائی ها ، مدیریت رویدادها و رابطه رسانه ای از مولفه های اصلی مدل نوین روابط عمومی در آموزش وپرورش می باشد.


وی ، روابط عمومی پویا وکار آمد را پاسخ گوی نیازهای اجتماعی خواند وگفت : فقدان ساز وکارهای نقد اجتماعی، عدم انتقاد پذیری مدیران ، شبکه ای نشدن سازمان های رسانه ای، تصویر سازی های تبلیغاتی و دریک کلام ، نظام فرهنگی بسته و گرفتار ایدئولوژی ، زمینه ظهور روابط عمومی کارآمد را فراهم نکرده است.


جدایی، روابط عمومی یا هنر هشتم را مهمترین رکن دنیای مدرن در عصر ارتباطات معرفی کرد و افزود: روابط عمومی ها باید با رصد اخبار و اطلاعات و تحلیل درست از وقایع، جریان رسانه ای را با عنایت به چارچوب های قانونی ، حقوقی و اسناد بالادستی به درستی هدایت و مدیریت کنند و در زمان مناسب به نیازهای اجتماعی ، پاسخ مستدل و درخور ارائه دهند.

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد