درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14381صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 2 آذر 1393 - 15:12
ارتباط برون سازمانی،عرصه کم توفیقی روابط عمومی ها
یکی از وظایف مهم روابط عمومی در سازمان ایجاد ارتباط درون سازمانی و برون سازمانی است،ولی کنکاش ها در این مقوله بیانگر این واقعیت است که پای روابط عمومی سازمان ها در این عرصه همچنان می لنگد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ایجاد ارتباط درون سازمانی روابط عمومی ها یکسری فعالیت ها و هماهنگی های است که معطوف به امور داخلی سازمان است و رصد و ارزیابی موفقیت روابط عمومی ها در این حوزه بیشتر متوجه مدیران داخلی هر سازمان بوده و مورد کنکاش این نوشتار نیست.

اما اینکه مدیران رابط عمومی ها چه میزان در ایجاد ارتباط برون سازمانی موفق بوده اند نه تنها از سوی مدیران آن سازمان بلکه برای دیگر افراد ، حوزه های ارتباطی خارج از سازمان ، مخاطبان آن سازمان و بویژه رسانه ها قابل ارزیابی است.

ضمن ارج گذاشتن به تلاش تمامی فعالان عرصه روابط عمومی و اصحاب رسانه، بدون هرگونه اغراقی ایرنا به عنوان رسانه ای که همواره نقش انکارناپذیری در عرصه تولید اطلاعات، اطلاع رسانی و با تعامل سازمان ها را داشته است، در فرایند این تعاملات ارزیابی خوبی از فعالیت برون سازمانی روابط عمومی ها در استان برای ایجاد ارتباط مستقیم مدیران با رسانه ها به چشم نمی خورد .

اینکه مدیران در طول سال و یک اینکه مصداقی تر در هشت ماه گذشته از سال جاری چند بار به رسانه ها رفته اند و کمرنگ بودن این مقوله و رویه بین مدیران مصداقی عینی و واقعی از پای لنگ روابط عمومی ها و مدیران در عرصه ایجاد ارتباط برون سازمانی بویژه در حوزه رسانه هاست.

این بن بست ارتباطی رسانه ای مدیران و روابط عمومی هادر حالی است که بهره گیری از ظرفیت رسانه ای، آمیزه ای از علم ،هنر و تجربه روابط عمومی را می طلبد،مقوله ای که کمتر به چشم می خورد.

تمام تلاش برخی روابط عمومی ها که جزو فعالیترین های این عرصه هستند، برگزاری یک نشست با دو نشست با تعدادی از رسانه ها وتهیه چند خبر است درحالی که نقش وابط عمومی ها در سازمان ها بویژه سازمانهایی که دامنه خدمات رسانی گسترده تری را دارند، هنرنمایی و تلاش با نمودتری را مطالبه می کند، چیزی که بندرت افتاق می افتد.؟!

بی شک این پرسش از مدیران اجرایی و خدمات رسان که تاکنون به چند بار از رسانه ها بازدید کرده ای قطعا جواب آنها چندان مثبت نخواهد بود و این یک ضعف و نقیصه انکارناپدیری است که در سبد مدیریت جامعه ایرانی ما و بویژه کهگیلویه وبویراحمد پررنگ است.

فراموش نشود بسیاری از مدیران موفق،مدیرانی بوده اند که مشی رسانه ای دا شته اند و در فرایند ارتباطی رسانه ای برنمود و توفیق خود افزوده اند و بیشترین بهره گیری را نیز از این ظرفیت بالقوه داشته اند.

ارتباط برون سازمانی برای روابط عمومی ها یک مقوله مقطعی نیست بلکه یک جریان پویا و مستمر است و برای رفع کاستی های این نقیصه هنوز دیر نشده ولی نیازمند اراده کردن و شتاب بخشی است.

اینک تریبون همیشه آماده خبرگزاری جمهوری اسلامی بیش از پیش برای استقبال از مدیرانی که می خواهند گزارشی از عملکرد سازمان خود به مخاطبان و افکارعمومی ارائه دهند،آماده است.

مظفر عدالت نسب

منبع: یاسوج - ایرنا

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد