شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر مدنیت و دولتی اگر قرار است شکل بگیرد و استمرار یابد، ملزم است که از همان ابتدا «روابط عمومی» را معمول سازد. اگر بخواهیم روابط عمومی مؤثر و کارآمد باشد، باید در محدوده محیطی خودش اجرا گردد. به علاوه، هر تماسی که با ملل خارج از خود دارد، به خصوص کشورهایی که ارتباط بیشتری وجود دارد، تأثیرگذار است. با توجه به روی کار آمدن دولت دکتر حسن روحانی، روابط عمومی ابزار بسیار سودمندی برای تفاهم و همکاری نزدیک در عرصههای داخلی و خارجی است به ویژه دولت، در این هنگامه پرخطر و مخاطرات بین المللی، میتواند از روابط عمومی برای بهبود تصویر، ایجاد وحدت ملی و توسعه اجتماعی- اقتصادی استفاده نماید. در واقع، دولت یازدهم که با شعار «تدبیر و امید» سکان مدیریت کشور را در دست گرفته برای کسب حمایت داخلی و خارجی باید به طور موثر از روابط عمومی بین المللی دولتی استفاده نماید. علاوه بر آن، با توجه به چشم انداز غیرقابل پیش بینی مواجهه با تحریم و بحران اقتصادی همراه با جهانی شدن سریع و مخاطرات ریز و درشت، تلاشهای روابط عمومی دولت ناخواسته متناسب با آن باید تغییر کند. در روابط عمومی دولتی، رئیس جمهور، طبیعتا به عنوان اولین شخص روابط عمومی کشور تلقی میشود. این به دلیلی ساده است و آن این که او شخصی است که از سوی مردمش به کشور و جهان خارج مرتبط میشود. در وضعیت اضطراری امروز، اهمیت روابط عمومی بین المللی موثر را نمیتوان دست کم گرفت و تولد دولت یازدهم قطعا بعد جدیدی به رشد روابط عمومی دولتی خواهد افزود. روابط عمومی دولتی که از قبل به تاییدیه و تکذیبیه و امور بدیهی غیرضرور مشغول بود اینک میبایستی هم�' خود را بر توضیح کامل سیاستها و برنامههای دولت به طور کامل، برانگیختن علاقه و افکار عمومی برای حصول تغییراتی منطبق با مقتضیات و نیازهای دولت و ایجاد وحدت ملی در برابر تحریمها و هرگونه تعرض احتمالی به تمامیت ارضی کشور تمرکز بخشد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا دولت در دوره تولد خود در حوزه روابط عمومی برنامه خاصی داشته است؟ راهبردهای دولت در این حوزه چیست؟ دولت روحانی در رابطه با دولت قبل از این حیث چه شاخص های ممتازی دارد؟... |