شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با شارا با بیان این مطلب اظهار داشت: «نمی توان روابط عمومی را از رسانه جدا دانست. دیگر زمانی نیست که بتوان این دو را از یکدیگر تفکیک کرد، زیرا در حال حاضر همه روابط عمومی هستند.»
محمد خدادی افزود: « رسانه و روابط عمومی اگر باهم تعامل نداشته باشند نه روابط عمومی هستند و نه رسانه اینکه می گوییم تا انسان نباشیم نمی توانیم کار کنیم، بنابراین تا تعامل نداشته باشیم نمی توانیم کار کنیم.»
خدادی اخلاق را محور توسعه در ارتباطات دانست و گفت: « اگر می خواهیم بر روی افکار عمومی که همان مخاطب ما هستند تاثیر بگذاریم، اول باید از خودمان شروع کنیم و روی خودمان اثر بگذاریم. تمامی اینها مربوط می شود به اینکه اخلاق محور باشیم یعنی اگر در مناسبات ما اخلاق حاکم باشد، به طور اتوماتیک به نتیجه خواهیم رسید.»
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه باید بین تفاوت و تقابل مرز قایل شویم، عنوان کرد: «در چارچوب نظام، منافع و امنیت ملی هیچ کسی نمی تواند با دیگری تقابل داشته باشد. گاهی اوقات باید توجه داشت که جای تفاوت و تقابل را با یکدیگر اشتباه نگیریم و تصحیح کنیم. گاهی اوقات تصور می کنیم که این تفاوت ها تقابل است، در حالی که معنای اصلی فضا و کار رسانه ای ایجاد تبادل آراء و نظرات برای بستر توسعه است.
وی تصریح کرد: هیچکس نمی گوید من رسانه ای برای تخریب درست کرده ام ولی معنای توسعه نیازمند یک نگاه هم افزایی است چرا که همه ی ما یک خانواده ای به نام ایران هستیم که به دنبال یک هدف هستیم تا به تعالی و توسعه برسیم و هیچ راهی ندارد جز اینکه مانند یک خانواده با هم تعامل داشته باشیم.»
وی با بیان اینکه تفاوتی بین روابط عمومی و رسانه وجود ندارد، تصریح کرد: «از نظر من روابط عمومی و رسانه دیگر تفاوتی با یکدیگر ندارند بلکه یک پیکر واحد به نام اطلاع رسانی هستند. این جریان رسانه ای در جایی به تناسب کار خود ارتباط برقرار می کند و در جای دیگر اطلاع رسانی می کند. بنابراین باید فکر جدیدی کرد زیرا تفکری که از روابط عمومی داریم، مربوط به دهه 70 می باشد، در صورتی که اکنون در دهه 90 هستیم و حدود یک دهه عقب هستیم و مردم در کار روابط عمومی و رسانه از ما جلو هستند. در گذشته روابط عمومی و رسانه انحصار داشت در صورتی که در حال حاضر دیگر انحصاری وجود ندارد. زیرا هر فردی که یک دستگاه تلفن همراه داشته باشد، توان تولید و انتشار را دارد.»
|