شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديرعامل ايرنا در گفتگوي اختصاصي با شارا: روابط عمومي و رسانه يك پيكر واحدند
شنبه، 17 آبان 1393 - 23:44 کد خبر:14099
از نظر من روابط عمومي و رسانه ديگر تفاوتي با يكديگر ندارند بلكه يك پيكر واحد به نام اطلاع رساني هستند. اين جريان رسانه اي در جايي به تناسب كار خود ارتباط برقرار مي كند و در جاي ديگر اطلاع رساني مي كند. بنابراين بايد فكر جديدي كرد زيرا تفكري كه از روابط عمومي داريم، مربوط به دهه 70 مي باشد،



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مديرعامل خبرگزاري ايرنا در حاشيه بازديد از بيستمين نمايشگاه مطبوعات در گفتگوي اختصاصي با شارا با بيان اين مطلب اظهار داشت: «نمي توان روابط عمومي را از رسانه جدا دانست. ديگر زماني نيست كه بتوان اين دو را از يكديگر تفكيك كرد، زيرا در حال حاضر همه روابط عمومي هستند.»


محمد خدادي افزود: « رسانه و روابط عمومي اگر باهم تعامل نداشته باشند نه روابط عمومي هستند و نه رسانه اينكه مي گوييم تا انسان نباشيم نمي توانيم كار كنيم، بنابراين تا تعامل نداشته باشيم نمي توانيم كار كنيم.»


خدادي اخلاق را محور توسعه در ارتباطات دانست و گفت: « اگر مي خواهيم بر روي افكار عمومي كه همان مخاطب ما هستند تاثير بگذاريم، اول بايد از خودمان شروع كنيم و روي خودمان اثر بگذاريم. تمامي اينها مربوط مي شود به اينكه اخلاق محور باشيم يعني اگر در مناسبات ما اخلاق حاكم باشد، به طور اتوماتيك به نتيجه خواهيم رسيد.»


مديرعامل خبرگزاري ايرنا با بيان اينكه بايد بين تفاوت و تقابل مرز قايل شويم، عنوان كرد: «در چارچوب نظام، منافع و امنيت ملي هيچ كسي نمي تواند با ديگري تقابل داشته باشد. گاهي اوقات بايد توجه داشت كه جاي تفاوت و تقابل را با يكديگر اشتباه نگيريم و تصحيح كنيم. گاهي اوقات تصور مي كنيم كه اين تفاوت ها تقابل است، در حالي كه معناي اصلي فضا و كار رسانه اي ايجاد تبادل آراء و نظرات براي بستر توسعه است.


وي تصريح كرد: هيچكس نمي گويد من رسانه اي براي تخريب درست كرده ام ولي معناي توسعه نيازمند يك نگاه هم افزايي است چرا كه همه ي ما يك خانواده اي به نام ايران هستيم كه به دنبال يك هدف هستيم تا به تعالي و توسعه برسيم و هيچ راهي ندارد جز اينكه مانند يك خانواده با هم تعامل داشته باشيم.»


وي با بيان اينكه تفاوتي بين روابط عمومي و رسانه وجود ندارد، تصريح كرد: «از نظر من روابط عمومي و رسانه ديگر تفاوتي با يكديگر ندارند بلكه يك پيكر واحد به نام اطلاع رساني هستند. اين جريان رسانه اي در جايي به تناسب كار خود ارتباط برقرار مي كند و در جاي ديگر اطلاع رساني مي كند. بنابراين بايد فكر جديدي كرد زيرا تفكري كه از روابط عمومي داريم، مربوط به دهه 70 مي باشد، در صورتي كه اكنون در دهه 90 هستيم و حدود يك دهه عقب هستيم و مردم در كار روابط عمومي و رسانه از ما جلو هستند. در گذشته روابط عمومي و رسانه انحصار داشت در صورتي كه در حال حاضر ديگر انحصاري وجود ندارد. زيرا هر فردي كه يك دستگاه تلفن همراه داشته باشد، توان توليد و انتشار را دارد.»