شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در گذشته روابط عمومی ها در فضای دیجیتال بیشتر بر دریافت لینک از سایت های دیگر و قرار دادن بنر تبلیغاتی برای دریافت بازدید کننده بیشتر تکیه داشتند. امروزه با توسعه رسانه های اجتماعی و تغییر ارزیابی های گوگل از سایت ها و سنجش سایت ها از طریق میزان حضور در شبکه های اجتماعی، روابط عمومی های دیجیتال نیز تغییراتی را در تاکتیک های خود برای اعلان عمومی پیام اعمال کرده اند. در این نوشتار بر آنیم که 4 تاکتیک را که امروز روابط عمومی ها، بازاریابان و خبرنگاران برای اعلان عمومی پیام هایشان می توانند مورد استفاده قرار دهند، معرفی کنیم.
1. در کنار هر مطلب در سایت خود دکمه های انتشار در شبکه های اجتماعی را قرار دهید. به طور مشخص از مخاطبان خود بخواهید که محتوای شما را در شبکه های اجتماعی لایک کرده و به اشتراک بگذارند. سعی کنید حتی الامکان از علائم زیبایی برای به اشتراک گذاری استفاده کنید که جاذبه بصری لازم را برای مخاطبان شما داشته باشد.
2. عناصر بصری چندگانه را به خدمت گیرید. نگارش یک متن یک دست هیچ جاذبه ای را برای مخاطبان شما ایجاد نمی کند مگر اینکه آن را با جاذبه های بصری همراه کنید. استفاده از عکس، ویدئو، صوت و... می تواند آنها را در به اشتراک گذاری محتوایتان ترغیب کند.
3. طبیعی بنویسید، از کلمات کلیدی ترکیبی، عبارات کلیدی و معادل های مرتبط آنها استفاده کنید. این مساله یکی از اصول سئو پی آر است که امروز در روابط عمومی ها از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. برای اینکه مخاطب موضوع شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کند، کلمات کلیدی محوری شما باید در متن با نرخ متعادلی تکرار شده باشند.
4. طولانی بنویسید. محتوای طولانی معمولا توسط موتورهای جستجو بیشتر نشان داده می شود. اما برای جلوگیری از ملال آور شدن متن، از میان تیترها، شماره زدن ها، برجسته کردن و ... استفاده کنید.
در نهایت نکته اساسی و کلیدی در روابط عمومی که هرگز تغییر نمی کند را به خاطر داشته باشید، محتوا و کیفیت آن بالاتر از هر تکنیکی می تواند به بهبود شهرت شما در فضای آنلاین کمک کند. فضای آنلاین و رسانه های اجتماعی امروز بیش از پیش در هم تنیده شده اند و لذا بایستی با بصیرت از امکانات موجود و فرصت شناسی بسته به کسب و کار خود در کنار استفاده از تاکتیک ها، از استراتژی های مناسب برای ورود به این حوزه استفاده کنید. در صورتی که تاکتیک ها و استراتژی های همخوانی را برای ورود به کار گیرید می توانید مطمئن شوید که پیام شما به دست مخاطبان می رسد و اثربخشی مورد نیاز را از فعالیت های روابط عمومی دیجیتال خود به دست می آورید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|