اولین نشست مدیران روابط عمومی فعال عرصه صنعت و تولید استان با رویکرد ارتقاء کیفیت خدمات و محصولات در سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با ابتکار و میزبانی اداره کل استاندارد استان اصفهان برگزار گردید.
به گزارش شارا به نقل از قدس آنلاین از اصفهان،بر اساس این گزارش مدیران روابط عمومی بزرگترین واحدهای صنعتی و صنایع مهم استان به همراه مسئولین روابط عمومی ادارات و دستگاه های دولتی مرتبط و متولی امر صنعت در استان، در این نشست حضور داشته و به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی استان با اولویت ایجاد کمیته روابط عمومی حوزه صنعت و استاندارد عضویت روابط عمومی های فعال صنعتی در این کمیته ، پرداختند .
مدیرکل استاندارد استان اصفهان در ابتدای این مراسم ضمن ترسیم نموداری از شرح فعالیت های اداره استاندارد و بیان خلاصه عملکرد صورت گرفته در دو سال اخیر پیرامون اجرای طرح طاها و تجا در استان اصفهان گفت: حجم بالای وظایف محوله به سازمان ملی استاندارد ، پس از ابلاغ قانون ارتقاء کیفیت خودرو و سایر محصولات صنعتی ، ما را برآن داشت که به منظور شناسایی دقیق واحد های فعال صنعتی ، برنامه ریزی دقیق در استان انجام داده و علی رغم پرسنل و امکانات محدودی که قبل و بعد از ابلاغ این قانون هیچ افزایشی پیدا نکرد ، توانستیم اطلاعات اطلاعات اولیه مناسبی از وضعیت واحد های صنعتی فعال به کار در استان جمع بندی کنیم .
وی بخش خصوصی را دارای پتانسیل خوبی بعنوان بازوی توانمند اجرایی اداره کل استاندارد برشمرد و گفت : هم اکنون در استان اصفهان بیش از 150 آزمایشگاه همکار خصوصی و تعدادی شرکتهای بازرسی کالا و خدمات وجود دارند که توسط نظارت عالیه ای که از سوی اداره کل استاندارد اعمال میشود توانسته اند نقش مهمی را در فرآیند های استاندارد سازی در استان ایفا نمایند .
صالح زاده نامگذاری امسال را به عنوان سال « تولید ملی ، حمایت از کار وسرمایه ایرانی » نشان از اهمیت حوزه صنعت و تولید کشور و وجود دغدغه های جدی در این خصوص دانست و گفت : روابط عمومی ها بویژه در حوزه صنعت یکی از موثر ترین بخش هایی هستند که می توانند فرهنگ استفاده از تولید ملی و کالای مرغوب و با کیفیت ساخت داخل را ترویج نمایند .
مدیر کل استاندارد استان اصفهان در اولین نشست مدیران روابط عمومی فعال عرصه صنعت و تولید استان ، علت تشکیل این جلسه را لزوم ایجاد هماهنگی بیشتر بین روابط عمومی های فعال صنعت استان و نیز برداشتن گامی موثر در تحقق شعار امسال مبنی بر « سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی » برشمرد و گفت : لازم است نقش حائز اهمیت و غیرقابل انکار روابط عمومی ها در ترویج فرهنگ استفاده از تولید ملی استاندارد باید بیش از پیش مورد تأکید و توجه قرار گیرد ؛ چرا که با عمیق تر شدن پیوند میان روابط عمومی های حوزه صنعت ، می توان با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی ، شاهد تحول عظیمی در عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی های صنعتی باشیم .
وی با طرح این پرسش که روابط عمومی ها در تحقق شعار امسال چه جایگاهی دارند ؟ و آیا این نقش تنها به نصب بنرها و تهیه آگهی های تبلیغاتی محدود می شود ؟ گفت : از آنجا که یکی از رویکردهای مهم برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری مذکور ، مصرف کالاهای باکیفیت و استاندارد ایرانی است ، ضرورت دارد تا با مهندسی فرهنگی و توجه به فرآیند فرهنگ سازی ، از مرحله آگاهی دهی تا ایجاد رفتار مطلوب ، از ظرفیت های بالای روابط عمومی ها در این حوزه استفاده شود .
صالح زاده ، تحقق اهدافی همچون هدایت افکار عمومی به سمت اولویتهای ایران اسلامی ، زمینه سازی برای افزایش تولید داخلی از نظر کمی وکیفی ، جذب و بکارگیری سرمایههای عظیم ملی در مسیر توسعه کشور و نهایتاً ترویج فرهنگ تولید با کیفیت و استفاده از محصولات با کیفیت و استاندارد تولید داخلی را با استفاده از ظرفیت و نقش بی بدیل رسانه ها به ویژه مشارکت فعال روابط عمومی های صنایع مرتبط به عنوان محوریت اصلی در این عرصه ، عملی دانست و افزود : بطور حتم افزایش کیفیت محصولات داخلی رمز موفقیت و راهی برای شکوفایی اقتصاد کشور و توسعه تولید ملی به شمار می آید و از آنجا که سازمان ملی استاندارد ایران تنها متولی امر کیفیت در داخل کشور می باشد ، بدون شک وطیفه ای خطیر و باری سنگین را بویژه در سال جاری که به تدبیر مقام معظم رهبری سال « تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری گردیده است ، بر دوش خواهد داشت .
وی ، عدم وجود ساختارهای تشکیلاتی منسجم در حوزه های مختلف صنعت را یکی از موانع تحقق این شعار برشمرد و با تاکید بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر بین روابط عمومی های حوزه ی صنعت در استان ، گفت : نظر به اینکه اصفهان قطب صنعتی کشور است ، لازم است در بعد اطلاع رسانی و ارتباطات مرتبط با تولید و صنعت استان فعالیت های منسجم تری صورت گیرد ؛ چرا که هنوز هم استانی های خودمان هم بعضاً نمیدانند چه اتفاقات بزرگی در دل مجموعه ها و واحد های صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی استان در حال رخ دادن است و اگر این رخدادها بطور صحیح و از یک شبکه ی تشکیلاتی منسجم به اطلاع مردم رسیده شود ، خود گام موثری در راستای ترویج فرهنگ استفاده از تولید ملی با کیفیت خواهد بود .
مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اعلام حمایت از تشکیل هرچه سریع تر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و پیشنهاد تشکیل و راه اندازی کمیته ی صنعت و استاندارد ، در این خصوص گفت : با توجه به اینکه امروزه همه حوزه ها به سمت تخصصی شدن حرکت کرده اند ، روابط عمومی نیز بی نیاز از تخصصی شدن نیست و لازم است الگوهای فعالیتی روابطعمومی در هر کدام از حوزه های صنعتی ، فرهنگی ، اجتماعی و... تعریف شود .
وی افزود : این امر جز با ایجاد تشکیلات و ساختارهای قوی و جامع در داخل استان ، میسر نخواهد بود و قطعاً لازم است که با یک خرد جمعی و پشتوانه حاکمیتی ، کلیه منابع اطلاع رسانی دولتی و بخش خصوصی بصورت سازمان یافته در دل این شورا قرار گرفته و از اقدامات و عملکرد های جزیره ای پرهیز گردد .
صالح زاده در پایان این مراسم ضمن توجه به کلیه نقطه نظرات مدیران روابط عمومی حاضر در جلسه ، به سئوالات و پرسش های آنان پاسخ داد . |