شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، متیو آرنولد- رسانه های دیجیتال در حدود 20 سال است که در زندگی بشر حضو دارند، اما با سرعت سریع که بسترها، تکنولوژی و فرصت ها به جلو می روند، شما به سختی بازاریابی را پیدا می کنید که همه چیز را درباره رسانه های اجتماعی بداند. آسان است که لایه هایی از واژه شناسی و پیچیدگی های تکنیکی را که رسانه های دیجیتال ارائه می کنند از دست بدهیم.
با توجه به این من فهرستی از پنج افسانه رسانه دیجیتال را که شما باید برای اجرای عملکرد متمرکز بر رسانه های اجتماعی مد نظر قرار داشته باشید را مطرح کرده ام.
1. بسترهای رسانه اجتماعی برای تعامل و مدیریت روابط مشتریان
فیس بوک و توییتر بسترهای عالی برای تعامل هستند (که مطابقت کافی با استراتژی های محتوایی شما دارند) و برندهایی از آنها به منظور تعامل و گفتگو با مصرف کنندگان برای چندین سال استفاده می کنند. با این حال همه چیز به این دو ختم نمی شود.
فرصت های خلاقیت و هدف گیری پیشرفته ای که بسترهای اجتماعی مهیا کرده اند به خوبی برای مبارزات عملکرد کمپین هایی را جهت دهی می کنند. استفاده از مخاطبان سفارشی فیس بوک، بخش بندی جزئی و هزینه محدود پرداخت به ازای هر کلیک می تواند نتایج بسیار عالی در ارزش افزوده شما داشته باشد. نگاه کردن به توییتر می تواند کارت برتری در نسل شما باشد که می تواند به گونه ای موثر کمپین هایی را ارائه دهد.
2. نرم افزار خودکار مناقصه و مزایده همه چیزی که شما نیاز دارید تا اس ای ام را مدیریت کنید
بازاریابی موتورهای جستجو (اس ای ام) برای ارائه اهداف بازاریابی های مختلف از آگاهی برند گرفته تا موقعیت یابی مناسب است. در حالی که نرم افزار خودکار می تواند نتایجی فوق العاده برای عملیات ها در مقیاس بزرگ داشته باشد، منابع اختصاص داده شده که می توانند کمپین هایی را بهینه سازی کنند و کلمات کلیدی را بر اساس تحلیل همزمان رتبه صفحه تنظیم کنند و سایر عوامل گزینه های به مراتب بهتری هستند در حالی که نرم افزار نقش حمایتی بازی می کند.
3. جستجو تنها کانال اثرگذاری نسل برتر
بازاریابی موتو جستجو (اس ای ام) یک کانال جامد است اما تمام شکوه و جلال آن در سادگی آن است. اگر شما یک سیستم مدل سازی اسنادی را اجرا می کنید شما اثری را می بینید که سایر کانال های رسانه بر نتایج نهایی می گذارند. اغلب علایق از طریق نمایش بند و آنگاه عمل جستجو در چند روز بعدتر صورت می گیرد. درک این قیف کامل به شما کمک می کند که ارزیابی نسبی را از هر کانال داشته باشید.
4. دستیابی به کمترین هزینه ها برای هر کلیک به معنای عملکرد خوب است
بسیاری شبکه های نمایش و تبادل تبلیغات نرخ های کمی از هزینه برای هر کلیک را ارائه می کنند که ترافیک نازلی را برای وبسایت شما به همراه می آورد. درک اینکه چگونه این کارکنان هستند و آنها بعد از هر کلیک چه می کنند درستی ارزش کلیک را مشخص می کند. یک وبسایت که پرداخت به ازای هر کلیک گرانتری را ارائه می کند، اما کیفیت کاربرانی که به سایت شما می آورد بهتر از شبکه های اجتماعی است و احتمال بیشتری وجود دارد که محصول شما را بخرند و ارزش بیشتری نسبت به کاربرانی دارد که به طور ناخواسته وارد سایت شما می شوند.
5. بازاریابی ایمیل از تاریخ گذشته و غیر ضروری است
بازاریابی ایمیلی تاکنون استفاده زیادی در بازاریابی دیجیتال داشت. به ویژه در سال های اولیه حوزه بازاریابی اینترنتی استفاده شده و هنوز نیز توسط بازاریابان هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. ایمیل هنوز یکی از فعالیت های آنلاین است که هنوز فعالیت آنلاین عمده برای مصرف کنندگان است و رسانه ای مقرون به صرفه برای ارتباطات فرد به فرد است به ویژه وقتی با بخش مدیریت ارتباطات مشتریان اجتماعی ترکیب می شود.
ایمیل همچنین این توانایی را برای بسترهای کاربران هدف از قبیل جی میل ایجاد می کند و در تمام موبایل ها نیز به کار می رود. ایمیل کانالی است که اغلب نادیده گرفته می شود اما یکی از بخش های بایسته در بازاریابی دیجیتال شما است.
نگاهی به کمپین هایی که در حال حاضر در حال انجام هستند بیاندازید. بررسی کنید که شما به کدام یک از عملکرد این اسطوره های رسانه ای پرداخته اید و یا در نظر دارید که برخی از این کانال ها را در کمپین های بعدی خود مورد استفاده قرار دهید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|