خلاصه مقاله دکتر مسعود حیدری در کنفرانس روابط عمومی
نقش مذاکره در روابط عمومی شرکت ها، سازمان ها، موسسات و شرکت ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بحث مذاکره میان مردم و سازمان ها که معمولا روابط عمومی بر مبنای انتقال پیام میان مردم و سازمان ها شکل گرفته است بحثی است که نقش مهم مذاکره در آن کاملا مشهود است. مذاکره میان مردم و سازمان ها نوعی از مذاکره ارتباطی، تعاملی و منطقی معتدل با فهم صادق در مورد احترام و تقدیر قرار می دهد.
مذاکره هم چنین می تواند یک رویکرد اخلاقی تلقی شود که سازمان ها برای جلوگیری از تحمیل (کالا، ایده، تولیدات و غیره) بر مشتریان تلقی گردد. وقتی سطح مذاکره در سطحی باشد که مشتری ارزش بالاتری پیدا کند و خود را به عنوان علاقمند و هوادار تلقی کند به آن سازمان احساس تعلق خاطر پیدا می کند.
مذاکره می تواند در کاستی های احتمالی در سازمان در هر زمینه جلوگیری کند چون بازخورد منطقی از جامعه دریافت می کند و این بازخورد می تواند در تصحیح سازمان تاثیرگذار باشد.
بنابراین برای ایجاد مذاکره منطقی بین سازمان و مشتریان و مصرف کنندگان علاقمند و هواداران می توان از این رابطه در مذاکره استفاده کرد.
روابط عمومی ها می توانند با استفاده از مذاکره ارتباطی با طرفداران و مشتریان خود مسیر مذاکره منطقی و متعادل و همراه با احترام را با آنان هموار نمایند تا بر اساس مذاکره نسبت به تامین تولیدات برقراری بهترین ارتباط و تعامل و مرتفع سازی کاستی ها با توجه به نظرات آنان اقدام نماید.
|