درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:30   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13560صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 6 فروردین 1401 - 08:39
20 گام تا نگارش یک مقاله خوب
نویسنده: منیر صالح - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه نگارش یک مقاله در مطبوعات و مجلات علمی تنها توسط محققان انجام نمی شود. برخی اوقات کارگزاران روابط عمومی ها نیز باید در این عرصه وارد شوند و مقالات علمی خود را تهیه و تنظیم کنند. این کار تابع اصولی است که در این یادداشت به اختصار به آن می پردازیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه نگارش یک مقاله در مطبوعات و مجلات علمی تنها توسط محققان انجام نمی شود. برخی اوقات کارگزاران روابط عمومی ها نیز باید در این عرصه وارد شوند و مقالات علمی خود را تهیه و تنظیم کنند. این کار تابع اصولی است که در این یادداشت به اختصار به آن می پردازیم.


1. به منظور نگارش یک مقاله خوب، ابتدا باید عنوان خودتان را انتخاب کنید و حدود آن را در ذهن خود ترسیم کنید. (موضوع باید تا جای ممکن محدود شود، دامنه آن باید به وضوح مشخص شده باشد.)


2. یک تحقیق جدی و دقیق درباره موضوع مقاله انجام دهید. (مطمئن شوید که هیچ مساله مهمی را در مورد موضوع از دست نداده اید.)


3. رساله ها، مقالات و کتاب هایی را درباره موضوع بخوانید تا زمانی که مطمئن می شوید که جنبه های مختلف موضوع را درک کرده اید. (درک شما از مطلب به همان اندازه که کیفیت مقاله شما را تعیین می کند، کمیت و کیفیت خوانندگان مقاله تان را نیز تعیین می کند.)


4. اگر هنوز هم موضوع شما بیش از اندازه گسترده است، در مورد عنوان خود بر مبنای مطالعات و شنیده هایتان تا حد ممکن تجدید نظر کنید. (محدود کردن موضوع به معنای نگارش یک سخنرانی سنگین و یا یک ترکیب رایج نیست.)


5. طرح خود را بریزید. (نوشتن آنچه به ذهن می آید بدون داشتن یک طرح بی فایده است. نقشه راه خود را طراحی کنید.)


6. دانشی را که می خوانید و جمع آوری می کنید را با توجه به طرحی که تدارک دیده اید، طبقه بندی کنید.


7. اطلاعات بی ربط را کنار بگذارید!


8. نگارش مقاله را بر اساس طرح خود آغاز کنید. (منتظر دریافت الهام نباشید. به محض آغاز نگارش به شما الهام خواهد شد.)


9. مقاله خود را روشن، قابل درک و با زبان گویا بنویسید. (نگارش مقاله با استفاده از زبان فاخر، لغات مبهم و جملات طولانی صحیح نیست.)


10. مردم در تمام سنین باید قادر باشند که ادعاها، اهداف و جملات شما را به آسانی درک کنند.


11. منظور شما از واژه ها، مفاهیم و کلماتی که در مقاله استفاده می کنید، باید روشن باشد. (زمانی که مقاله ای می نویسید، یک فرهنگ لغات ساده در کنار خود داشته باشید. تا در مواردی که احتمال می دهید واژه ای می تواند معنای دیگری را القاء کند، آن مورد را با فرهنگ چک کنید و بدین صورت از کاربرد صحیح واژگان و مفاهیم اطمینان کسب کنید. اطمینان حاصل کنید که استفاده از واژگان تخصصی باعث منحرف کردن ذهن مخاطبان شما نشده است. ای مواردی شامل قوانین و مقررات، چارچوب ها، کلیدها و خلاصه ای از دانش می باشد. در استفاده از آنها مضایقه کنید.)


12. در بخش مقدمه، اهداف اساسی مقاله و آنچه در نهایت می خواهید به آن برسید را به طور شفاف مطرح کنید.


13. مطمئن شوید که جملات ابتدایی در هر پاراگراف ایده اصلی آنها را در بر می گیرد.


14. مراقب باشید که مقاله شما غلط های املایی نداشته باشد. پس از آنکه کار نگارش مقاله تمام شد از آن پرینت بگیرید و یک بررسی سریع به منظور رفع غلط های املایی انجام دهید.


15. یک مقاله خوب باید به اندازه کافی طولانی باشد. لذا باید بر روی کلمات یا جملات بی ربط خط بکشید. یک مقاله خوب، نوشته ای است که در آن از کلمات، جملات، پاراگراف ها یا اطلاعات غیر ضروری اجتناب شده است.


16. جملات نقل قول و اطلاعاتی که متعلق به شما نیست باید در پانوشت ها و پرانتزها ارجاع داده شوند. (هرچه یک مقاله ارجاعات و منابع بیشتری داشته باشد، معتبر تر به حساب می آید. ارزش و برتری یک مقاله در دانش و گفتار افرادی است که به آنها ارجاع شده است.)


17. یک مطالعه ویژه برای جمع بندی مقاله انجام دهید. (جمع بندی تنها خلاصه مقاله نیست. بلکه بخشی است که دری گشوده می شود، ارزیابی انجام می شود، و مشارکت شما را در جهان ایده ها و دانشگاهی نشان می دهد.)


18. همچنان که یک مقدمه خوب دانش شما را نشان می دهد، جمع بندی خوب یک مقاله نیز فراست شما را نسبت به آینده نشان می دهد، به عبارت دیگر یک جمع بندی خوب نشان می دهد که شما چه افق هایی را برداشت کرده اید.


19. مقاله خوب بازگویی صرف موارد پیشین نیست، بلکه متنی علمی می باشد که باب جدیدی را می گشاید و باعث تحرک و پویایی می شود.


20. پس از اتمام مقاله شما، آن را حداقل برای سه نفر ارسال کنید. اگر برایتان مقدور است پنج نفر باید مقاله شما را بخوانند. این افراد را از میان شخصیت هایی انتخاب کنید که به دانش و سعه نظر آنها اعتماد دارید. از آنها بخواهید که نقدی بر مقاله بنویسند. آنگاه مقاله خود را بر مبنای انتقادات آنها اصلاح کنید و پس از چند بار بازخوانی، آن را برای چاپ ارسال نمایید.

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد