درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 08:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13386صفحه نخست » شنبه، 5 مهر 1393 - 05:44
ایران رتبه اول فیلترینگ را در جهان دارد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-ضیایی‌پرور گفت: به استناد مرکز پژوهش‌های مجلس، ایران رتبه اول فیلترینگ را در جهان دارد. ما در استراتژی سلبی تا ته رفته‌ایم و هنوز دنبال فیلتریم در حالی که راه درست فقط تولید محتواست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-ضیایی‌پرور گفت: به استناد مرکز پژوهش‌های مجلس، ایران رتبه اول فیلترینگ را در جهان دارد. ما در استراتژی سلبی تا ته رفته‌ایم و هنوز دنبال فیلتریم در حالی که راه درست فقط تولید محتواست.

به گزارش ایسنا، حمید ضیایی‌پرور، کارشناس رسانه و مدرس روزنامه‌نگاری، در نشست تخصصی ضرورت‌های آموزش سواد رسانه‌ای در ایران که روز چهارشنبه، دوم مهرماه در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: تصور من این است که در دو دهه گذشته، رویکرد به رسانه‌های دیجیتالی به دو استراتژی سلبی و ایجابی تقسیم شده است. استراتژی سلبی قدرت را در اختیار داشته و دیدگاه‌های استراتژی ایجابی عمدتا فقط در دانشگاه‌ها مطرح شده است. دولت تدبیر و امید اولین دولتی است که می‌خواهد استراتژی ایجابی را در پیش بگیرد که می‌بینید با چه فشارهایی روبه‌روست.

او در ادامه گفت: در حال حاضر فقدان سواد رسانه‌ای بلندگوی استراتژی سلبی در کشور است که می‌خواهد با بیان اینکه مردم سواد دیجیتالی ندارند، بگوید باید فیلتر کرد، سرعت اینترنت را پایین آورد و... ؛ چه کسی گفته است که ماهواره فرهنگ مردم را تغییر می‌دهد؟ مردم خوب می‌دانند چگونه از ماهواره استفاده کنند، درصد اندکی از مردم سراغ محتواهای ناسالم می‌روند.

ضیایی‌پرور اضافه کرد: چرا مردم از ایمیل ملی و بازی رایانه‌ای داخلی استفاده نمی‌کنند؟ شاید به دلایل کیفی، فنی و محتوای درستی که در رسانه‌های خارجی تولید می‌شود. رسانه‌های جریان اصلی ما تا به حال در خدمت استراتژی سلبی بوده‌اند. هیچ وقت از ظرفیت‌های مثبت و سالم رسانه‌ها در زندگی مردم بحث نشده است. خود رسانه‌های جریان اصلی و نظام آموزشی مقصر اصلی اتهاماتی هستند که در زمینه سواد رسانه‌ای به مردم وارد می‌شود.

او همچنین گفت: استراتژی سلبی درصدد تولید محتوا نیست؛ بنابراین سال به سال محدودیت بیشتری برای تولید محتوا ایجاد می‌کند. اگر ما بازی‌های رایانه‌ای خارجی را تهدید می‌دانیم، چرا بودجه‌ای به ساخت بازی‌های داخلی اختصاص نمی‌دهیم؟ چرا بودجه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در دولت قبل به صفر رسید؟ پس به این نتیجه می‌رسیم که اراده‌ای برای تولید محتوا نیست.

ضیایی‌پرور اضافه کرد: محتوای وب فارسی یک هزارم محتوای دیجیتال دنیاست. به استناد مرکز پژوهش‌های مجلس، ایران رتبه اول فیلترینگ را در جهان دارد. ما در استراتژی سلبی تا ته رفته‌ایم و هنوز دنبال فیلتریم در حالی که راه درست فقط تولید محتواست. فناوری تهدید نیست، فناوری‌های امروز خودآموزند.

ضیایی‌پرور در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به پرسش یکی از حاضران که معتقد بود استفاده از نرم‌افزارهای ارتباطی جدید و ضعف مدیریت زمان در استفاده از آن‌ها باعث شده زندگی مشترک بسیاری از زوجین به مخاطره بیفتد، گفت: زندگی‌ای که با وایبر فرو بپاشد، همان بهتر که از بین برود. بسیاری از مشکلات ما ناشی از فشارهای اجتماعی است و خود را در این شبکه‌ها نشان می‌دهد. معنای این موضوع این نیست که اگر این شبکه‌ها نباشند، آن مشکلات هم نخواهند بود. علت در جای دیگری است.
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد