درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:36   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1336صفحه نخست » خبر یکشنبه، 21 مرداد 1391 - 13:08
خبرنگاران اصفهانی خواستار شدند/ تشکیل کارگروه ساماندهی به وضعیت هدایای خبرنگاران
گزارش از عاطفه قلع‌ریز - تعدادی از نمایندگان رسانه‌های مختلف مکتوب و سایبری در گردهمایی تعدادی از خبرنگاران و سرپرست های استانی در محل خانه مطبوعات اصفهان به منظور رفع معضلات جامعه خبری حضور یافتند که تمام آنها معتقد بودند که امروزه برخی از خبرنگاران با برقراری ارتباط با بعضی از مسئولان روابط عمومی‌های ارگان‌های مختلف دولتی و غیردولتی، انتشار اخبار آن سازمان را منوط به دریافت هدیه‌ای کرده‌اند که در بسیاری از مواقع این هدیه شکل رشوه گرفته و عده کثیری از خبرنگاران به دلیل وجود چنین روش‌های به تحقیر کشیده شده‌اند.
  

جمعی از خبرنگاران استان اصفهان به منظور اعلام اعتراض خود به نحوه و نوع هدایای خبرنگاری مسئولان استان اصفهان در قالب کارگروه ساماندهی به وضعیت هدایای خبرنگاران به هم‌اندیشی و همفکری رسیدند.
تعدادی از نمایندگان رسانه‌های مختلف مکتوب و سایبری در گردهمایی تعدادی از خبرنگاران و سرپرست های استانی در محل خانه مطبوعات اصفهان به منظور رفع معضلات جامعه خبری حضور یافتند که تمام آنها معتقد بودند که امروزه برخی از خبرنگاران با برقراری ارتباط با بعضی از مسئولان روابط عمومی‌های ارگان‌های مختلف دولتی و غیردولتی، انتشار اخبار آن سازمان را منوط به دریافت هدیه‌ای کرده‌اند که در بسیاری از مواقع این هدیه شکل رشوه گرفته و عده کثیری از خبرنگاران به دلیل وجود چنین روش‌های به تحقیر کشیده شده‌اند.
رضا صالح‌پژوه که به‌عنوان نماینده رسانه کیمیای ایران در این نشست حضور داشت، تنها راه رسیدگی به این موضوع و حذف مافیای خبرنگاران از مطبوعات اصفهان را تشکیل هسته‌ای متمرکز برای خبرنگاران دانست و افزود: خانه مطبوعات با یک شاکله جدید بهترین مرکز تجمع خبرنگاران و رسیدگی به این نوع از افراد کاسب‌کار با چهره خبرنگاری است.
وی خواستار شکسته شدن دست‌های پشت پرده برخی از خبرنگاران با مسئولان روابط عمومی شد و ادامه داد: این ائتلافی که بین خبرنگاران کاسب‌کار با بعضی از مسئولان روابط عمومی شده، باید از بین برود.
خبرنگار هفته‌نامه کیمیای ایران ادامه داد: عده‌ای قلیلی از خبرنگاران اقدام به روابط پنهانی با برخی از مسئولان روابط عمومی کرده و با وعده و وعیده‌هایی انتشار اخبار در قالب فلان کادر یا در صفحه اول و با تیترهای آنچنانی و تیراژهای مختلف، رپرتاژ آگهی‌ها را انحصاری در اختیار خود قرار داده و حق ورود به سایر رسانه‌ها را بسته و مافیایی خبری ایجاد کرده‌اند که می‌توان از طریق یک تشکل قوی خبری آنها را بازخواست کرد.
وی خواستار انتشار منشور رسانه‌ای در فضای مطبوعات اصفهان شد و بیان داشت: هیچ کس فی النفسه از هدیه بدش نمی‌آید اما آنچه سبب شده که هدایای خبرنگاری موضوع این جلسه شود، نیت‌های است که پشت اهدای این هدایا از خبرنگاران وجود دارد.
خبرنگار هفته‌نامه کیمیای ایران اضافه کرد: در صورتی که هسته‌ای خبری قوی در مطبوعات اصفهان تشکیل و رسانه‌های مختلف با یکدیگر یکدست شوند، می‌توان از آن برای اتفاق نظر و رسانه‌ای کردن برخی مسائل استانی یا حتی کشوری هم استفاده کرد و از خیلی برخوردهای تند مسئولان استانی که رسانه‌های اصفهان را تحت فشار قرار می‌دهند، جلوگیری کرد.
صالح‌پژوه پیشنهاد تشکیل یک صندوق حمایت از خبرنگاران به منظور حفظ شانیت آنها و برقراری عدالت در اهدای هدایای خبرنگاران را داد و گفت: مسئولان روابط عمومی به جای پرداخت‌های پراکنده و ناچیز به خبرنگاران بهتر است هر ساله مبلغی را به این صندوق واریز و به صورت ساماندهی شده به خبرنگاران هدیه یا وام تعلق گیرد.
سرپرست روزنامه وطن امروز نیز با بیان اینکه این گردهمایی نشان‌دهنده شدت فاجعه‌ای است که سبب شده خبرنگاران به منظور رسیدگی به وضعیت نحوه هدایای خبری که گاه بوی تلخی و تحقیر می‌دهد گاه مزه رشوه و کمتر می‌شود نگاه هدیه‌ای به آن داشت، گفت: از چند سال گذشته هدایای خبرنگاری دغدغه فکری بسیاری از خبرنگاران شده بود اما تصمیم جمعی برای تشکیل جلسه‌ای در این حوزه صورت نگرفته بود که خوشبختانه امسال به تشکیل این جلسه انجامید.
جلال خالقی افزود: باید هر چه زودتر روی اساسنامه خانه مطبوعات تجدید نظر جدی صورت بگیرد.
سرپرست خبرگزاری فارس اصفهان نیز انتشار و تنظیم بیانیه‌ای برای اعلام اعتراض خبرنگاران به نحوه اعطای رشوه به این صنف با نام هدایای خبرنگاری را ملزم و ضروری خواند و گفت: اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات باید هر چه زودتر این بیانیه را صادر و اعتراض خبرنگاران اصفهان را به مافیای خبرنگاری و نحوه اعطای هدایایی که به تحقیر خبرنگاران می‌انجامد، اعلام کنند.
حسن قانونی افزود: حضور نماینده‌هایی از چند دستگاه قدرتمند استان مثل استانداری، شهرداری و ارشاد به عنوان اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات ضمن ایجاد پشتوانه عقیدتی و اقتصادی به این مرکز، علاوه بر برخورداری از ضمانت‌های اجرایی سبب بخشیدن جایگاه نهاد قانونی با مصوبات الزام‌آور به این تشکل می‌شود که البته رسانه‌ها و خبرنگاران نباید استقلال حرفه‌ای خود را فدا کنند و وام‌دار آنها شوند.
 

شانیت مقام خبرنگار باید حفظ شود
دبیر خانه مطبوعات اصفهان نیز همچنین با اشاره به اینکه هدایای خبرنگاری باید در شأن و شانیت خبرنگار باشد، اضافه کرد: هدایای خبرنگاری که امروزه به خبرنگاران می‌دهند جز زیر سئوال بردن شخصیت خبرنگاران چیز دیگری را به دنبال ندارد.
منصور گلناری افزود: بهتر است که این هدایا به مناسبت روز خبرنگار یا عید نوروز به اعضای فعال و تخصصی هر حوزه خبری مربوط به آن اداره یا سازمان داده شود.
وی از لغو عضویت 70 نفر از خبرنگاران که طی این سال‌ها شرایط عضویت را طبق اساسنامه خانه مطبوعات از دست داده‌اند، خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تمام اصناف به دنبال زیاد کردن اعضا خود هستند، اما جای خوشحالی است که اگر از 240 عضو تنها 160 عضو مانده‌اند، اما از فعالان خبری هستند.
دبیر خانه مطبوعات اصفهان با اشاره به اینکه به زودی یک اساسنامه جدید برای خانه مطبوعات که مورد توافق اعضای این خانه و اداره کل ارشاد اصفهان باشد، تصویب می‌شود، اضافه کرد: انتخابات اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات اصفهان شهریورماه امسال برگزار و از تمام خبرنگاران اعم از زن و مرد که صلاحیت و شایستگی کافی دارند دعوت می‌شود که کاندیدا شوند.
خبرنگار روزنامه زاینده‌رود نیز در ادامه گفت: هر ساله درصدی اعتبار مشخص به منظور اعطای رپرتاژهای آگهی، هدایا و تجلیل از خبرنگاران از سوی دولت به سازمان‌های مختلف اختصاص پیدا می‌کند و این در حالی است که برخی از مسئولان روابط عمومی تنها درصد ناچیزی از آن را بین چندین رسانه توزیع می‌کنند و مابقی اعتبار را برای خود نگه می‌دارند.


مسئولان نسبت به هویت واقعی رسانه آگاهی ندارند
یاسمین دادخواه ادامه داد: بیشتر مسئولان روابط عمومی در ابتدا سعی کردند با پرداخت کارت‌های اعتباری به ارزش 10 هزار تومان تا سقف 30 هزار تومان به نحوی دل خبرنگاران را به دست آوردند، اما رفته رفته این کارت‌ها نیز جای خود را به بن‌های سازمانی که هیچ هزینه‌ای هم برای آن سازمان یا اداره ندارد، داده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر این تعدادی از روابط عمومی‌ها بدون در نظر گرفتن میزان تیراژ و مخاطبان یک رسانه و نیز سطح تأثیرگذاری یک روزنامه، خبرگزاری یا هفته‌نامه مبلغ یکسانی را برای رپرتاژ آگهی در نظر می‌گیرند، که این اقدام تنها در اصفهان دیده شده و در هیچ استان دیگری با رسانه‌ها در این نظر به شک یکسان برخورد نمی‌شود.
این روزنامه‌نگار اصفهانی با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولان روابط عمومی نسبت به هویت واقعی رسانه‌ها آگاه نیستند و به همین دلیل تن به روابط پشت پرده با برخی از مسئولان و خبرنگاران رسانه‌ها می‌دهند، افزود: لازم است که دوره‌های آموزشی برای ارتقای سواد این افراد از سوی خانه مطبوعات برگزار و راه برای سوء استفاده برخی از این بازاریابان با نام خبرنگار گرفته شود.
وی خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خبرنگاران به منظور آگاهی از حقوق قضایی خود در مقابل شکایات مسئولان شد و گفت: با توجه به اینکه خبرنگاری یک حرفه پر مشغله و استرس‌زایی است و تاکنون حتی برخی از خبرنگاران تهدید به اسید پاشی شدند، آشنایی با حقوق خود بسیار مناسب و مفید است.


شورای نظارتی بر مطبوعات اصفهان نظارت کند
خبرنگار خبرگزاری فارس اصفهان نیز خواستار تشکیل یک شورای نظارتی در عرصه مطبوعات اصفهان شد و اظهار کرد: این شورا متشکل از اعضایی باشد که با قدرت اجرایی بالا بتوانند خبرنگاران متخطی را رد صلاحیت کنند.
مریم السادات کراری با اشاره به اینکه لازم است روی اعضای هیئت مدیره این خانه تجدید نظر شود، افزود: با توجه به اینکه تاکنون شاهد برخورد جدی از سوی اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات فعلی با این نوع نحوه هدایای خبری یا جلسه‌ای اضطراری برای رسیدگی به مشکلات خبری نبودیم و تنها نامی از آن مانده است، لازم است اگر قدرت اجرایی کافی ندارند، رد صلاحیت شده و از افراد جوان و کارآمد که جسارت سخن و قدرت کافی برای برخورد با این گونه افراد را دارند، استفاده شود.
وی بیان کرد: چرا یک بازاریاب باید در کنار یک خبرنگار به راحتی در نشست‌های خبری نفوذ کند یا حتی از کارت‌های خبرنگاری بهره بگیرد و حتی از حقوق کامل یک خبرنگار که در این میان خبرنگاران واقعی به حق خود نرسیدند، بهره‌مند شود.
عضو خانه مطبوعات اصفهان نیز در ادامه این گردهمایی پیشنهاد تشکیل یک انجمن از خبرنگاران جوان که نسبت به وضعیت موجود مطبوعات در اصفهان معترض هستند را داد و گفت: اگر اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات فعلی به هر دلیلی قدرت جابه‌جایی اعضا را ندارد، این انجمن در قالب یک ngo می‌تواند مفید و مثمر ثمر باشد.
عاطفه قلع‌ریز تاکید کرد: با توجه به اینکه 5 نفر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات هستند اما تاکنون به جز دبیر خانه مطبوعات شاهد ارائه گزارشی از عملکرد دیگر اعضای هیئت مدیره نبودیم که جای تأمل دارد.
وی بیان کرد: خبرنگاران مشتاقند که در انجمن‌های خبری که تشکیل می‌شود، شنونده اقدامات سایر اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات اصفهان از زبان خودشان باشند و در یک جلسه پرسش و پاسخ، جوابگویی سئوال‌های خبرنگاران اصفهان باشند.
مجتبی جان‌نثاری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان نیز در این نشست با گلایه از اینکه چرا روزنامه‌های محلی اصفهان در سطح کشور، مخاطبی ندارد، اظهار کرد: دلیل این امر را می‌توان وجود همین هدایای خبری ناچیز به خبرنگاران دانست که در واقع نوعی قلم‌فروشی است و با این امر به نوعی خبرنگار را مجاب به تعریف از دستگاه مربوطه می‌کند.
نفیسه راهداری خبرنگار خبرگزاری مهر نیز روابط عمومی‌ها را در این نحوه هدایا به خبرنگاران دخیل دانست و گفت: اگر قرار است این وضعیت ساماندهی شود باید از روابط عمومی‌های آغاز و برای خبرنگاران نرخ تعیین نکنند.
منبع: خبرگزاری فارس

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد