درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:06   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13309صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 27 شهریور 1393 - 12:16
نقش روابط عمومی باشگاه های ورزشی در ایجاد نشاط در جامعه
فعالیت های ورزشی در هر جامعه ای به عنوان یکی از ابزار توسعه اقتصادی – اجتماعی به شمار می روند.ویلیام سامز معتقد است که ورزش یکی از راه های اجتماعی شدن ،همانند سازی و خو گرفتن با ارزشها و فرهنگ جامعه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فعالیت های ورزشی در هر جامعه ای به عنوان یکی از ابزار توسعه اقتصادی – اجتماعی به شمار می روند.ویلیام سامز معتقد است که ورزش یکی از راه های اجتماعی شدن ،همانند سازی و خو گرفتن با ارزشها و فرهنگ جامعه است.

ورزش پدیده ای اجتماعی و فرهنگی است که با نهاد ها و ساختارهای اجتماعی ارتباط دارد .از یک سو می توان از طریق ورزش در باره سطح پیشرت فرهنگی – اجتماعی یک جامعه داوری کرد و از سوی دیگر پیشرفت و ترقی ورزشی هم به داده ها و عوامل اجتماعی حاکم بر جامعه وابسته است. برای اثبات این موضوع می توان به نظم و انسجا م رفتاری طرفداران یک تیم ورزشی در استادیوم های ورزشی اشاره کرد که تا چه اندازه می توانند لایه های زیرین رفتارهای اجتماعی را در حین تماشای مسابقات ورزشی از خود نشان دهند.حتی شعارهایی که در حین تماشای مسابقات ورزشی برای تهییج بازیکنان استفاده می شود نیز نمود فرهنگی دارد.

در واقع می توان چنین گفت که چون ورزش نمود آیینی و نمایشی دارد لذا یکی از ابزار مهم الگوسازی فرهنگی به شمار می رود در مسابقات ورزشی اعمال حرکتی – روانی ایجادگر احساسات گوناگونی است که باعث تحریک قوه تخیل ، انگیزش و مشارکت عاطفی می شود و دقیقا به همین علت است که مدیریت فرهنگی در ورزش و نحوه انعکاس آن در رسانه های جمعی بسیار مهم است چرا که اگر مدیریت فرهنگی در میادین ورزشی به خوبی انجام شود و رسانه های جمعی بتوانند آنگونه که باید به رسالت خویش در این عرصه عمل کنند و بیشتر بازتاب دهنده روح تفریح و سرگرمی آن باشند تا گزارشگر مسابقات ورزشی در این صورت قدم اصلی در به وجود آوردن جامعه شاد، برداشته خواهد شد.

ما امروز در عصری زندگی می کنیم که عصر ارتباطات و اطلاعات نامیده می شود و برخلاف چهره عمومی و اجتماعی که از واژه ارتباطات متساعد می شود متاسفانه ابزارهای نوین ارتباطات بشر را بیشتر در انزوای فردی خویش به اسارت کشیده است و از افراد پرشور و پر تحرک تماشاچیان بی تحرک ساخته است در چنین عصری از روابط عمومی ها که بعنوان پرچمداران پیشرفت جامعه و پیش تازان عرصه های مختلف در کشور شمرده می شوند انتظار می رود تا در ایجاد یک جامعه سالم و پرنشاط مشارکت حرفه ای تر و مسئولانه تری داشته باشند .

اگر و تنها اگر روابط عمومی تیمهای مختلف ورزشی بازی کردن نقش کپسولهای آتش نشانی در باشگاهها را کنار بگذارند و با مجهز شدن به سواد فنی ، عمومی ،اطلاعاتی و رسانه ای با رسانه های جمعی و مردم تعامل بهتری داشته باشند در این صورت ورزش برای مردم محصولی ایده آل به بار خواهد آورد که این محصول ایده آل "اجتماعی شدن " است و یکی از نمودهای رشد اجتماعی در هر جامعه ای محسوب می شود.اجتماعی شدن از طریق ورزش بحث بسیار مهمی است که حتی در سال 1971 در کانادا سمیناری با این عنوان برگزار شده است.

در اهمیت ورزش همین بس که بدانیم ورزش بخش مهمی از تعلیم و تربیت است و فعالیت بدنی جریان رشد را در تمام ابعاد وجود انسان تسهیل کرده باعث شکوفایی استعدادهای انسان می شود.

از طرف دیگر ورزش با تفریح پیوند تنگاتنگی دارد چرا که اصولا ورزش در پناه تفریح زاده شده است و این هردو دست پرورده اوقات فراغت هستند و انسان همواره از ورزش به عنوان لذت و سرگرمی و فعالیتی تفریحی در اوقات فراغت خویش استفاده کرده است و امروزه نقش رسانه های جمعی بیشتر به خاطر انتقال ورزش به مردم و همگانی شدن توجه به ورزش حساسیت بیشتری یافته است .

برای اینکه در عصر حاضر ورزش در سبد هزینه خانواده ها قرار بگیرد و بسیاری از آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد را از خانواده ها دور نماید لازم است که روابط عمومی رسانه های جمعی علی الخصوص رسانه های ورزشی و روابط عمومی باشگاههای ورزشی دست در دست هم دهند و با تشویق مردم به شرکت در ورزشهای همگانی روحیه نشاط در جامعه را ایجاد کرده و حواشی زیان بار و مسموم میادین ورزشی را حذف کنند تا ورزش در جوی سالم به رشد رفتارهای سالم اجتماعی کمک کند و نوید بخش توسعه اجتماعی برای کشور باشد.
 

نصرنیوز

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد