شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مارک رینفری- به عنوان سردبیر ارشد تحریریه دیجیتال، جنیفر لاشوا باعث می شود که کسب و کار او برای مخاطبان برند در فیسبوک و در سایر بسترهای رسانه اجتماعی شناخته می شود. تحلیل لاشوا در خصوص مخاطبان جهانی شرکت اینتل در رسانه اجتماعی و سایت روزنامه نگاری خبری به منظور تلاش برای تولید محتوای متعامل مداوم می باشد.
این تلاش ها بدین صورت پرداخت می شود: صفحه فیسبوک اینتل حدود 400 هزار تعامل منحصر به فرد را د ر هفت روز قبل از این مقاله داشته است و این میزان در مجموع پس از ارسال مقاله تا 25 میلیون و 400 هزار لایک را برای برند به همراه داشته است.
لاشوا، که می خواهد تجارب خود را در زمینه داستانسرایی برند در فیسبوک در اجلاس رسانه اجتماعی 20/20 در پی آر نیوز در 12 آگست در سانفرانسیسکو به اشتراک بگذارد، چند اندیشه را در زمینه نگهداری مخاطبان شما در صف جلوی استراتژی فیسبوک و ارزش پرداخت هزینه برای ترویج در فیسبوک پیشنهاد می کند.
برندها باید کمتر درباره پیامی فکر کنند که می خواهند آن را منتقل نمایند و بیشتر درباره طرز فکر مخاطبانی که از آن استفاده می کنند فکر کنند. از خودتان بپرسید:
1. آنها در زمانی که محتوای برند شما را می بینند کجا هستند؟
2. چگونه می توانید محتوای برند خود را برجسته کنید و در عین حال برای شخصی که آن را می بیند دارای مفهوم و مرتبط باشید؟
یادداشت در فیسبوک اغلب باعث می شود که مخاطبان شما به آن پاسخ دهند و از بمباران طرفدارانتان خودداری می کند. موارد زیر را در خاطر داشته باشید:
1. با توجه به اینکه دسترسی بدون پرداخت به فیسبوک 1% یا کمتر از آن است، احتمال کمی وحود دارد که بتوانید تمام طرفداران خود را با استفاده از محتوای برندتان پوشش دهید.
2. اگر مخاطبان شما جهانی هستند، آزادانه برای ارسال پیام های مشابه یک بار در ساعت 3 بعد از ظهر و یک بار در ساعت 3 صبح اقدام کنید. اما در نظر داشته باشید که قریب به اتفاق مخاطبان شما یادداشت شما را بدون ترویج آن نمی بینند.
3. رویکرد دیگر این است که تنها وقتی یادداشت خود را ارسال کنید که بودجه رسانه ای برای تقویت پیام در اختیار دارید. تولید محتوای عالی هزینه بر است. شما ممکن است بخواهید بودجه تولید محتوای خود را تنها برای یادداشت هایی رزرو کنید که از طریق تبلیغات تقویت می شوند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|