درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:03   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13230صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 22 شهریور 1393 - 13:03
خدمتگزاران روابط عمومی: محمد علی بهتاش
اداره کل هماهنگی روابط عمومی ها با تلاش ها و پیگیری های کسانی به وجود آمد که یکی از برجسته ترین آنها محمدعلی بهتاش است. وی با پشتکار و اهتمامی که می ورزید و با تهیه طرح ها و ارایه پیشنهادهای مستمر و مکرر در ایجاد این نهاد هدایت کننده و مهم روابط عمومی کشور تلاش فراوانی مبذول داشته است.
  

خدمتگزاران روابط عمومی: محمد علی بهتاش

تلاش برای ایجاد اداره هماهنگی دفاتر روابط عمومی کشور

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اداره کل تبلیغات دولت کنونی که در گذشته دفتر هماهنگی تبلیغات دولت و پیش از آن اداره کل هماهنگی روابط عمومی ها خوانده می شد، در حقیقت یک نهاد هماهنگ کننده، حمایت کننده و پشتیبانی کننده دفاتر روابط عمومی های کشور است. این اداره کل از همان آغاز متولی روابط عمومی های بخش دولتی، نیمه دولتی و خصوصی در کشور بوده و با گردهم آوردن آنها، برگزاری سمینارها، نشست ها و جلسات تخصصی، انتشارات نشریات ویژه روابط عمومی و اختیار قرار دادن تجهیزات و وسایل کار از یک سو و طرح و پیشنهاد و مقررات و قوانین حمایت کنند. از سوی دیگر سهم به سزایی در پیشرفت، تکوین و تکامل روابط عمومی کشور داشته است. این نهاد با تلاش ها و پیگیری های کسانی به وجود آمد که یکی از برجسته ترین آنها محمدعلی بهتاش است. وی با پشتکار و اهتمامی که می ورزید و با تهیه طرح ها و ارایه پیشنهادهای مستمر و مکرر در ایجاد این نهاد هدایت کننده و مهم روابط عمومی کشور تلاش فراوانی مبذول داشته است .


محمدعلی بهتاش در سال 1310 در شهرستان بروجرد در یک خانواده روحانی دیده به جهان گشود. وی دوران تحصیلات ابتدایی را در قم در کنار پدر خود که از روحانیون تحصیل کرده نجف بود به پایان رساند وسپس همراه وی به بروجرد بازگشت. بهتاش در سال 1330 به تهران آمد و پس از اخذ دیپلم متوسطه به استخدام اداره کل انتشارات و رادیو درآمد .


بهتاش در آغاز، مسئولیت جمع آوری و بررسی پرونده های آماری و اطلاعاتی را پذیرفت و از این طریق و به تدریج به اهمیت آمار و اطلاعات و امر اطلاع رسانی پی برد و سپس در عمر کاری و اداری خود به تاسیس نهادهای اطلاع رسانی روابط عمومی پرداخت .


به سبب اهمیتی که جمع آوری، طبقه بندی، نشر و انتقال اطلاعات و اطلاع رسانی در داخل و خارج از کشور یافته بود، دولت اقدام به تاسیس وزارت اطلاعات و جهانگردی نمود. در ماده یک قانون تاسیس وزارت اطلاعات و جهانگردی هدف از تاسیس این وزارتخانه چنین آمده بود: نشر اخبار و تهیه و اجرا و تمرکز و هماهنگ ساختن برنامه های انتشاراتی و اطلاعاتی کلیه وزارتخانه ها و موسسات دولتی وابسته به دولت و بانک ها و شرکت ها که بیش از پنجاه درصد سهام آن متعلق به دولت است .


اداره آمار و بررسی های اداره کل انتشارات و رادیو در وزارتخانه جدیدالتاسیس به عنوان اداره کل مرکز مدارک و اسناد نامیده می شد. بهتاش مدت ها معاونت این مرکز را به عهده داشت و در حقیقت با سوابق کار در اداره قبلی، سرپرستی و فعالیت های آن را هدایت و سرپرستی می کرد. وی جهت تسریع در اطلاع جویی، اطلاع یابی، جمع آوری اطلاعات، طبقه بندی و نشر آنها در کشور در سال 1353 از طریق وزارت اطلاعات و جهانگردی، تشکیل شورای اطلاعات و انتشارات کشور در وزارت اطلاعات و جهانگردی با عضویت مسئولان واحدهای اطلاعات، انتشارات و روابط عمومی وزارتخانه ها را به هیات دولت پیشنهاد کرد که پیشنهاد وی مورد تصویب قرار گرفت .


محمدعلی بهتاش ضمن تهیه طرح های پیشنهادی که تصویب پاره ای از آنها اساس ادارات، شوراها و نهادهای روابط عمومی را تشکیل می داد با دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی اولین و تنها مرکز آموزش عالی کشور در رشته روابط عمومی نیز همکاری نزدیک داشت و در برپایی کنفرانس ها و سمینارهای روابط عمومی و همچنین سمینارهایی جهت بازگو کردن مسایل مردم اهتمام می ورزید. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان به فعالیت خود ادامه داد و با سی سال خدمت مستمر در زمینه روابط عمومی و اطلاع رسانی در مراحل نخستین آغاز کار و تاسیس این رشته ها در کشور بازنشسته شد .

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد