درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:01   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13127صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 16 شهریور 1393 - 09:58
برترین استراتژی‏ های روابط عمومی در استان یزد
مسعود طوفان مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان - همچنان که جامعه دچار تغییر می ‏شود چشم ‏انداز‏ها نیز تغییر می‏ کند، روابط عمومی بی ‏تردید در نوک این تغییر قرار دارد و قرار است از همه ابزارهایش نظیر تکنولوژی، خلاقیت و ابزارهای ارتباطی استفاده کند تا جامعه و سازمان‏ ها را برای آینده آماده کند. برخورداری از استراتژی‏ های مناسب در روابط عمومی، سازمان و جامعه را جلو می‏برد و ایجاد منزلت و قدرت می ‏کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همچنان که جامعه دچار تغییر می ‏شود چشم ‏انداز‏ها نیز تغییر می‏ کند، روابط عمومی بی ‏تردید در نوک این تغییر قرار دارد و قرار است از همه ابزارهایش نظیر تکنولوژی، خلاقیت و ابزارهای ارتباطی استفاده کند تا جامعه و سازمان‏ ها را برای آینده آماده کند. برخورداری از استراتژی‏ های مناسب در روابط عمومی، سازمان و جامعه را جلو می‏برد و ایجاد منزلت و قدرت می ‏کند.

 
ترسیم چشم ‏انداز
جامعه ‏ای که چشم ‏انداز ندارد؛ انگار در جای خود درجا می ‏زند؛ چشم ‏انداز، تصویری از آینده در برابر ما قرار می‏ دهد و اشتیاق ما را برای رسیدن به آن فعال می‏ کند، چقدر سخت است که بگوییم نقش روابط عمومی‏ ها در ترسیم این چشم ‏انداز کم‏رنگ است، ما در سازمان خود محبوس شده ‏ایم و در یک رقابت کور با خودمان بسر می‏‏ بریم، آینده ما را با خود می‏ کشد و ما تسلطی بر آن نداریم، در سال‏ های اخیر دستگاه ‏های دولتی و حتی خصوصی با بیم ‏ها و امیدهای زیادی مواجه بوده ‏اند، ترسیم چشم ‏انداز خیالی همراه با نمایش‏ های شعاری و غلوآمیز یکی از آسیب ‏های جدی ما در این حوزه است، به عنوان مثال طی سال‏ های گذشته با سر و صدای فراوان صنعت و معدن به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه در استان معرفی شده اما حالا به این نتیجه رسیده ‏ایم که بحران آن و محیط‏ زیست این چشم ‏انداز را مخدوش و محدود کرده است، موضوع فقط تغییر این چشم ‏اندازها نیست مساله آنست که فضای اجتماعی و رسانه ‏ای ما با این تصاویر مغشوش می‏ شود و فرصت ‏ها و سرمایه ‏ها از دست می ‏رود.


اعتمادسازی
یکی از برترین استراتژی روابط عمومی ‏ها فرآیند اعتمادسازی است، اعتماد عمومی یک سرمایه اجتماعی است اما ظاهر این سرمایه از محیط خانوادگی ما فراتر نرفته است، به نظر می ‏رسد شکست دولت‏ ها در انتخابات نتیجه شکست روابط عمومی است، در سال‏ های اخیر هیچ پروژه اعتمادسازی میان دولت و مردم شکل نگرفته و هیچ روابط عمومی وزارت‏خانه ‏ای نتوانسته قلب‏ ها را به هم نزدیک کند. اجماع نظر و هم‏فکری تقریباً به گوهری نایاب مبدل شده است. فقدان اعتماد یک ریشه تاریخی دارد و به استبداد حکومت ‏ها بار می ‏گردد، فرهنگ یکی از این موضوعات چالش برانگیز محسوب می ‏شود، گاه صدای چکاچک ستیز شمشیرها در حوزه فرهنگ گوش را کر می ‏کند و آزار می‏ دهد، اگر روابط عمومی بتواند در این دیوار بی ‏اعتمادی رخنه ایجاد کند و همدلی را توسعه بخشد کار بسیار بزرگی انجام داده است.


پرهیز از فریب‏کاری
این یک اصل اخلاقی است، روابط عمومی نبایستی و نمی ‏تواند افکار عمومی را فریب دهد، ‏متأسفانه جریان اطلاع ‏رسانی با نمایش حرکات مسئولان و انتشار سخنان ایشان اشتباه گرفته می ‏شود، همایش ‏ها و سمینارها عموماً به صحنه تبلیغ سازمان مبدل می‏ شود و افراد به مطرح کردن خودشان می‏ پردازند، گاه از بیان واقعیت ‏ها طفره می ‏رویم و اطلاع ‏رسانی به گونه ‏ای سازمان‏دهی می‏ شود تا بهترین نتیجه را برای ما و مدیران مان داشته باشد، در این حالت رسانه‏ ها به بلندگوهای یک‏طرفه مبدل می‏ شوند که بایستی آن‏ها را خرید و یا تطمیع کرد، ‏متأسفانه الان تصور می‏ شود بهترین روابط عمومی‏ ها آن‏هایی هستند که بیش از همه در رسانه ‏ها دیده می‏ شوند.


افکارسنجی
این آخرین استراتژی نیست اما می ‏تواند به بسیاری از مشکلات ما خاتمه دهد، افکارسنجی محصول مدرنیته است و درصدد شناخت واقعیت‏ ها و اوضاع و احوال برمی ‏آید، شاید امروز روابط عمومی کار مهم‏تری از این ندارند تا تصویر صحیحی از افکار عمومی به تصمیم‏ گیران ارائه نمایند، حوزه‏ های اقتصاد، هنر، سیاست و فرهنگ از این جمله‏ اند، افکارسنجی همان‏طور که میزان محبوبیت و یا درجه تنفر از سیاست‏مداران را مشخص می‏ کند به همان اندازه می‏ تواند سازمان‏ ها و رهبران را در ترسیم خطوط سیاست ‏هاشان یاری دهد، شفاف‏ سازی و جلوگیری از عوام ‏فریبی محصول افکارسنجی است که با استفاده از روش ‏‎های علمی محقق می‏ شود.


استراتژی آخر
آفت روابط عمومی مدیریت دولتی است، روابط عمومی دولتی نه تنها خدمت چندانی به مردم نمی‏ کند بلکه به ابزاری برای مسئولان تبدیل می‏ شود، با روابط عمومی‏ دولتی همیشه موازنه قدرت به دست مدیران سیاسی است، روابط عمومی به شکل کنونی شانسی برای بقا ندارد، چنان که مدت‏هاست در کشورهای دیگر از بین رفته است، بنابراین استراتژی آخر پوست ‏اندازی روابط عمومی‏ هاست، تعریف روابط عمومی به عنوان «بازوی توان‏مند مدیریت» دیدگاه اشتباهی است که روابط عمومی باید آن را به دور انداخته و فراموش کنند. در این صورت می‏  توان به استقبال آینده رفت و تغییر را در آغوش گرفت.


 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد