درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:57   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1310صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 18 مرداد 1391 - 06:00
نقش رسانه ها و شبکه های اجتماعی در المپیک
“مارک آدامز”، سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک، چهار روز پس از آغاز بازی‌ها با اشاره به اخراج دو بازیکن به دلیل توییت‌های نژادپرستانه و بازداشت یک هوادار ورزشی به دلیل انتشار پیام‌های تهدیدآمیز در فضای مجازی می‌گوید: “بیش از ۱۵ میلیون نفر بازی‌های المپیک را از طریق توییتر و شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. بنابر این فکر نمی‌کنم که بتوان این فضا را کاملا کنترل کرد.
  

رصد، بهاره محبی/ واقعیت این است که اینترنت در چهار سال گذشته خود را بازآفرینی کرده و مرزهای تغییری که ایجاد شده چنان گسترده است که محاسبه دقیق آن اگر نه غیرممکن که بسیار دشوار به نظر می‌رسد. برای این‌که به گستردگی تغییری که اینترنت در زندگی افراد ایجاد کرده پی ببرید تنها کافی است به این فکر کنید که “نامه‌های الکترونیک” از چهار سال گذشته تاکنون چه جایگاهی در زندگی شما یافته‌اند.

 

بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن جمعه آغاز شد و جهان برای دو هفته نظاره‌گر آن خواهد بود. مراسمی که به اعتقاد بسیاری به واسطه انقلاب شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، تفاوت‌های فاحشی با المپیک پیشین در پکن دارد.

 

“مارک آدامز”، سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک، چهار روز پس از آغاز بازی‌ها با اشاره به اخراج دو بازیکن به دلیل توییت‌های نژادپرستانه و بازداشت یک هوادار ورزشی به دلیل انتشار پیام‌های تهدیدآمیز در فضای مجازی می‌گوید: “بیش از ۱۵ میلیون نفر بازی‌های المپیک را از طریق توییتر و شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. بنابر این فکر نمی‌کنم که بتوان این فضا را کاملا کنترل کرد.”

 

شبکه‌های اجتماعی؛ چالش و فرصت

“راجر موزی”، مسئول پوشش خبری رخدادهای المپیک ۲۰۱۲ لندن بی‌بی‌سی، شبکه‌ای که حق پخش رخدادهای ورزشی چهار بازی المپیک تا ۲۰۲۰ را خریده[۱]، لندن ۲۰۱۲ را “نخستین المپیک دیجیتال جهان” خوانده است.

 

اشاره موزی به این است که فیس‌بوک چهار سال پیش و در جریان بازی‌های المپیک چین ۱۰۰ میلیون کاربر فعال داشت در حالی که این رقم امروز ۹۰۰ میلیون است. توییتر نیز در آن زمان شش میلیون کاربر داشت که امروز این رقم ۱۵۰ میلیون است، و از طرف دیگر باید به ظهور پر شمار تلفن‌های هوشمند هم اشاره کنیم که خیلی راحت این اجازه را به تماشاگران می‌دهند که بلافاصله آن‌چه را در استادیوم‌ها می‌بینند، گزارش کنند و به آن واکنش نشان دهند. بنابراین می‌شود حدس زد که بازی‌های المپیک لندن بارها و بارها توییت خواهد شد، تگ خواهد شد، لایک خواهد شد‌‌، در وبلاگ‌ها درباره آن خواهند نوشت و به اشتراک گذاشته می‌شود[۲].

 

شاید به همین دلیل است کمیته المیپک که به قراردادهای چند میلیون دلاری با رسانه‌ها وابسته است، اعلام کرده از نزدیک عملکرد شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک و توییتر را دنبال و با اقدامات غیرمجاز آن‌ها مقابله خواهد کرد.

 

رسانه‌های سنتی و تلاش برای بقا

گرچه بی‌بی‌سی حق انحصاری پخش بازی‌های المپیک را از آن خود کرده اما رسانه‌های دیگر، حتی رسانه‌های نوشتاری نیز در کارزار رقابت با شبکه‌های اجتماعی برای حفظ مخاطب، بیکار نمانده‌اند و قدم به فضای مجازی گذاشته‌اند. از جمله، رقابت تنگاتنگ میان “دیلی تلگراف” و “گاردین” در این میان مثال‌زدنی است. گاردین در آستانه آغاز بازی‌ها در نسخه آنلاین خود از صفحات جدیدی (مثلا ”آیا رکوردهای قبلی شکسته خواهد شد؟) رونمایی کرد. صفحاتی که نشریه تلاش می‌کند تا علاوه بر ارائه نقش سنتی خود، در آن با مخاطبان و خوانندگانش ارتباط دوجانبه‌ برقرار کرده و مخاطب را ترغیب به مشارکت و گفت‌وگو کند.

 

“سیمون روگرز”، سردبیر بانک اطلاعاتی روزنامه گاردین، در این باره می‌گوید: “مردم اطلاعات و داده‌های خام می‌خواهند تا به آن اعتماد کنند و ما باید در کمترین زمان ممکن این اطلاعات را در اختیار آنان قرار دهیم.”

 

دیلی تلگراف هم که تنها یک سوم مخاطبان آنلاینش در انگلیس هستند و تلاش کرده تا اطلاعات را به صورت خبرهای کوتاه و “شسته ‌و رفته” به مخاطبانش ارائه کند، جمعه و همز‌مان با آغاز مراسم افتتاحیه با هدف راحت‌تر کردن مسیر ارتباطی خود با مخاطب، وقایع‌نگار المپیک را در صفحه نخست نسخه آنلاین خود راه‌اندازی کرد.

 

“ادوارد روسل”، دبیر بخش دیجیتال دیلی تلگراف”، می‌گوید: “المپیک بسیار بزرگ خواهد بود. نگاه جهانیان نه تنها به نحوه میزبانی بلکه به این است که ما چگونه بازی‌ها را پوشش می‌دهیم. بنابراین امیدواریم که بتوانیم معیارهای خود را بازنگری کنیم. حالا ما اینجا (در لندن) تلفن همراه و تبلت، چالش و فرصت داریم.”

 

“بن کلیسیت”، رئیس بخش ورزش دیلی‌تلگراف، نیز که سال‌ها مسئول پوشش خبری وقایع المپیک بوده، می‌گوید: “اگرچه ما اجازه پوشش مستقیم بازی‌ها را نداریم اما هیچ چیز نمی‌تواند جلوی روزنامه‌نگاری در فضای مجازی و ارائه اطلاعات به مخاطبان را بگیرد.”

 

واقعیت این است که اینترنت در چهار سال گذشته خود را بازآفرینی کرده است و مرزهای تغییری که ایجاد شده چنان گسترده است که محاسبه دقیق آن اگر نه غیرممکن که بسیار دشوار به نظر می‌رسد. برای این‌که به گستردگی تغییری که اینترنت در زندگی افراد ایجاد کرده پی ببرید تنها کافی است به این فکر کنید که “نامه‌های الکترونیک” از چهار سال گذشته تاکنون چه جایگاهی در زندگی شما یافته‌اند.

 

 

olympic-info

 

اینفوگراف “سیر تغییرات پوشش خبری المپیک”

 

منبع اینفوگراف: مرکز رسانه‌ای ورزش ایران

 


 

[۱] بی‌بی‌سی همچنین حق پخش بازی‌های تابستانی ۲۰۱۶ ریودوژانیرو، المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی و ۲۰۱۸ پیونگ‎چنگ را از طریق همه رسانه‌ها از جمله اینترنت و تلفن همراه به‌دست آورده است.

[۲] رسانه‌های امروز

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد