شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مارک رنفری- با کسی که از منافع گوناگونی که در سراسر هر یک از بسترهای رسانه اجتماعی که مانند قطعات طلا در بستر رودخانه در جریان اند گریزان است- از تعامل با مخاطبان گرفته تا برجسته سازی برند در شناسایی و مرتبط سازی آن- راهکار این است که نه تنها به تولید محتوای زیاد درآویزید بلکه به کاربران برای تعامل با محتوای خود بپردازید. هنوز چیزهای زیادی در جهان روابط عمومی وجود دارد که می تواند به سادگی دنبال کنندگان وفاداری را برایتان ایجاد کند.
برای مثال، جهش های اخیر از دوستی برند تمام قواعد پیشین را از میان برده است. به هر دلیلی که در پس یک ورشکستگی وجود داشته باشد، یک ارتباط قوی غیر قابل انکار میان برند و مصرف کنندگان وجود دارد. چه بپذیرید یا نه، این احساس به گونه ای موثر در چارچوب عرصه های اجتماعی سوالات دیگری را بر می انگیزد. با این وجود، قابلیت طلایی رسانه اجتماعی هنوز در زیر بستر رودخانه در جاییکه نور در برخورد با آب شکسته می شود منتظر الک شدن و جلا خوردن است.
همگام با این روحیه استفاده از رسانه اجتماعی برای ایجاد مخاطبی آرمانی، ما از جامعه پی آر نیوز پرسیدیم که چگونه می توان رسانه اجتماعی ساخت که مخاطبان و دنبال کنندگان آن وفادار باقی بمانند. محتوا و تعامل واژه های روز ما بودند.
برای اطلاع از فهرست کامل پاسخ ها می توانید آن را در صفحه توییتر ما پیدا کنید. در غیر این صورت نکات برجسته این نظر سنجی را در این یادداشت بخوانید.
محتوا
1. اصالت: به کسانی که دنبالتان می کنند چیزهای اصیل بدهید.
2. چیزهایی را پست کنید که برای شما و حوزه فعالیت شما جالب است. افراد همیشه به دنبال چیزهایی هستند که چشم اندازهای جدید و ایده های جدید ارائه می دهند.
3. پیام های آموزنده، مرتبط، به موقع، جالب درباره چیزی که دوست دارید ارائه دهید. و مردم دوست دارند که روزآمدهای شما را بخوانند.
تعامل
1. اگر شما به درستی به دنبال کنندگان خودت علاقه نشان دهید، آنها به شما علاقه نشان می دهند.
2. گوش دهید، گوش دهید، گوش دهید. آنگاه تعجب کرده و با تعامل محترمانه لذت ببرید. اگر فضا را مناسب می بینید بدانید که طنز همیشه برنده است.
3. روابط و گفتگوهایی را بسازید. «دنبال کردن» به نظر یک طرفه می رسد و جامعه چند طرفه است.
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/07/09/8-tips-for-building-a-loyal-social-media-following/?hq_e=el&hq_m=2916194&hq_l=10&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|