درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:37   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12953صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 8 شهریور 1393 - 12:14
سند راهبردی روابط عمومی، نقشه راه
امین دهقانی اشکذری - «هر گاه مردی عالی مقام و دارای نژادی بلند، رنج کمی متحمل شده عُلو مقام او باعث نگردد که کار کوچک وی بزرگ جلو کند ونیز اگر مردی گم‏نامی کار بزرگ و ارزنده‏ای انجام داد، گم‏نامی او سبب کوچک‏ شمردن کار او نگردد». این سند ارزش‏مند می‏ تواند مصداق این حدیث باشد و به عنوان اولین سند راهبردی روابط عمومی در کشور رونمایی شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عصر حاضر را عصر ارتباطات، نام نهاده ‏اند. عصری که علی‏رغم پیچش و سر در گمی آن، وسایل مختلف ارتباطی در آن شگفتی آفریده ‏اند و غیرممکن را ممکن ساخته ‏اند. روابط عمومی با مدد جستن از علوم مختلف انسانی همچون روانشناسی، جامعه ‏شناسی، تاریخ و شاخه‏ های دیگر علوم، حداکثر تأثیر را بر اذهان مردم گذارده و پیشتاز حرکت ‏ها و تحول‏ های سازمان‏ ها شده است. روابط عمومی در یک سازمان، به عنوان قلب و چشم بینای آن با تپش ‏های خود، روح حیات را بر کالبد سازمان دمیده است؛ و این مهم زمینه حیات افتخارآمیز را برای سازمان مطبوع خود فراهم می ‏کند.


در بیان گهربار امیرالمومنین (ع)، در 19 فرمان، به کارگزاران نقل شده است:«هر گاه مردی عالی مقام و دارای نژادی بلند، رنج کمی متحمل شده عُلو مقام او باعث نگردد که کار کوچک وی بزرگ جلو کند ونیز اگر مردی گم‏نامی کار بزرگ و ارزنده‏ای انجام داد، گم‏نامی او سبب کوچک‏ شمردن کار او نگردد». این سند ارزش‏مند می‏ تواند مصداق این حدیث باشد و به عنوان اولین سند راهبردی روابط عمومی در کشور رونمایی شود.


روند این پروژه بدین صورت بود که ابتدای امر کمیته راهبردی متشکل از 7 نفر از منتخبین فعال در این حوزه، به ریاست مدیر کل روابط عمومی استانداری تشکیل شد و این کمیته به صورت هفتگی، جلسه ‏ای با تیم مجری برگزاری می‏ کرد و راهبری و نظارت اجرایی را بر عهده داشت. هم‏چنین در این کمیته به روش طوفان ذهنی و دلفی، ارزش ‏ها، چشم انداز و مأموریت نیز تدوین شد. سپس برای جمع ‏آوری اطلاعات وضع موجود، تحلیل محیط داخلی و خارجی و استفاده از خرد جمعی، تمامی فعالان در این حوزه در قالب شش کارگروه دسته‏ بندی شدند و در 15 جلسه، تمامی اطلاعات مد نظر استخراج شد. در این فرآیند، 110 نفر از کارشناسان و صاحب‏نظران روابط عمومی که به عنوان «یاران استراتژیک»، با دل و جان در کمسیون‏ های تخصصی فعالیت کردند و شاکله‏ ی اصلی این سند را تشکیل دادند.


در کنار این فرآیند نشست ‏های علمی و تخصصی با حضور اساتید دانشگاه‏ و صاحب‏نظران نیز برگزار شد تا از نگاه علمی نیز این پروژه مورد تحلیل قرار گیرد. سپس تیمی متشکل از متخصصان روابط عمومی، برنامه‏ ریزی و استراتژیک، به تدوین استراتژی‏ ها و اقدامات پرداختند و در نهایت خلاصه استراتژی‏ ها و اقدامات، به همت مدیر کل روابط عمومی استانداری، جناب آقای قائم محمدی، به صورت کتابچه ‏ای درآمد و در سطح کشور توزیع گردید.


حال، نقشه راه و نقطه شروع توسعه روابط عمومی ‏های استان یزد مشخص است. پس همت تمامی دست‏ اندرکاران این حوزه را می ‏طلبد که در عملیاتی کردن آن گام بردارند. لازم به ذکر است که با ایجاد حس هم‏دلی و عزم استانی، می ‏توان این گام را محکم برداشت و اگر امید به منابع بیرونی و تلاش یک نفر یا گروهی محدود باشیم، مطمئناً این مهم، اتفاق نمی ‏افتد امید به این که همچون، تدوین سند که پیشگام در کشور بوده‏ ایم. در اجرای آن نیز راهبر کشوری باشیم، نه پیرو دیگر استان ‏ها.

مدیر پروژه سند توسعه روابط عمومی ‏های استان یزد
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد