درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 18:22   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12925صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 24 فروردین 1401 - 08:20
نوشتن آسان است. کافیست راه عبور از کلمات نادرست را بدانید
برای اینکه نویسنده بزرگی باشید، احتیاجی نیست که چیزهای بزرگی بنویسید. بهتر است که پیام بهتری داشته باشید. رابرت بنچلی بعد از سال ها نوشتن می گوید: پانزده سال طول کشید تا کشف کنم که هیچ استعدادی در نوشتن ندارم، اما کمی دیر بود چون به اندازه کافی معروف شده بودم.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| هر فردی به عنوان فعال در حوزه روابط عمومی بهتر است توانمندی های مرتبط با حوزه کاری اش را فرا بگیرد. گاهی این توانمندی ها از حوزه استعداد افراد بسیار دور است اما به هر حال برای موفقیت در هر کاری آشنایی با ابزارش بسیار تعیین کننده است.


نوشتن هم به عنوان یک ابزار در روابط عمومی گاهی می تواند همه چیز را تحت تاثیر خود قرار دهد. در متنی که ترجمه شده با استفاده از جملات نویسندگان در حوزه های مختلف ادبیات، روزنامه نگاری و ... سعی شده به یک فرد فعال روابط عمومی بگوید، چگونه بنویسید یا چگونه بهتر بنویسد.

نوشتن یک مهارت بسیار آسان است که که همه آن را در مدرسه به یک اندازه یاد می گیریم.


از «سامرست موآم » البته نه چندان موثق، نقل شده: تمام آن لغاتی که ما برای نوشتن به آن ها نیاز داریم در فرهنگ لغات است، مهم اینجاست که چگونه آن را درست کنار هم بچینیم.


البته در واقعیت کمی پیچیده تر از این به نظر می رسد ولی نوشتن مهارتی است که اکثر ما ( در شغلی که به عنوان روابط عمومی داریم ) حالا به آن نیاز داریم به این دلیل که اینترنت و رسانه های جمعی برای تاثیر گذاری بیشتر و اطلاعات وسیع تر می بایست - محتوای دقیق تری داشته باشند، به همین دلیل باید یاد بگیریم که - به درستی از این توانمندی استفاده کنیم.


با این حال، وقتی بروشوری، وب سایتی، بلاگی، مقاله، موضع، خبر یا نامه تجاری در حال نوشته شدن است، انتخاب کلمات درست در جای مناسب کار دلهره آوری است. در این جا با ذکر چند نقل قول از چهره های تاثیرگذار ادبیات به بررسی صنعت و حرفه نویسندگی می پردازیم.

- اصل اساسی ویرایش


« این کاملا درست است که هر چیز نادرستی را بنویسیم – تا زمانی که آن را به روشنی و درخشش یک الماس ویرایش کنید.» - سی.جی چرری


قاعده مطلق نوشتن هر چیزی، نوشتن آن است. اغلب ما بی وقفه نگران یک جمله یا بخشی از یک متن هستیم، قبل از اینکه به جمله یا بخش بعدی متن برویم و سپس نگران آن چیزی شویم که قبلا نوشته ایم. بهتر است اول هر چیزی که به ذهن مان می رسد بنویسیم و سپس به متن مراجعه کنیم و آن را ویرایش کنیم. با این کار شما تمام آنچه که در ذهنتان است را مقابل چشم های تان و نوشته شده دارید – در واقع اتود اولیه کارتان را زده اید - و حالا وقت آن است که ببینید چگونه می توانید به بهترین روش ممکن آن را ویرایش کنید – تا برای مخاطبی که دارید قابل فهم باشد- .


نویسنده آمریکایی « جان اروینگ» می گوید: « بیشتر از نیم یا حتی به اندازه دو سوم از زندگی من به عنوان یک نویسنده صرف بازنویسی و ویرایش شده است.» چندان مهم نیست که پیش نویس اولیه شما خوب، بد یا زشت باشد. مهم این است که – اتود اولیه کارتان - کامل شده و می تواند بازنویسی، ویرایش و دوباره نوشته شود. به عبارت دیگر، جرات بد نوشتن را داشته باشید.
همانطور که ارنست همینگوی می گوید: « همیشه اولین پیش نویس هر چیزی، مزخرف است!»

- مهم این نیست که شما چه می گویید، مهم این است که مخاطبتان از گفته های شما به چیزی که می خواهد، خواهد رسید؟


«یک نویسنده بدون خواننده معنی ندارد.» - هارلن کوبن


وقتی یک پیش نویس اولیه از چیزی که می خواهید در نهایت منتشر کنید می نویسید، مدت خوب و مناسبی را به این اختصاص دهید که چه کسی در نهایت بلاگ، مقاله، متن یا ایمیل شما را خواهد خواند؟ یک مخاطب بالقوه؟ اگر این طور است، آن ها احتیاج دارند در مورد چه چیزی بدانند؟ چه اطلاعاتی در مورد متنی که می نویسید نیاز دارند؟ چه مزایایی می توانید به آن ها معرفی کنید؟


ممکن است شما ( به حق ) نسبت به چیزهای جدید و تکنولوژی یا توانمندی هایی که در محصول یا خدمات شما تعبیه شده است بسیار افتخار کنید، مشتری محصول یا خدمات شما ممکن است نتواند به اندازه شما از تمام آن چیزی که وجود دارد اطلاع داشته باشد، بنابراین آن ها فقط می خواهند بدانند که این خدمت یا محصول چیست و آن ها چرا باید آن را بخرند؟

- واقع گرایانه بنویسید.


« کار یک نویسنده گفتن حقایق است.» - اندی رونی


اگر تله موش شما از تله موش پیشین بهتر است، توضیح دهید که چرا بهتر است. بیانیه ای شبیه این که: « تله موشی که ما اختراع کرده ایم بهترین تله موشی است که تاریخ بشریت می توانست وجود داشته باشد.» کاملا غیر قابل باور خواهد بود.


دوباره نگاه کنید به آن چیزی که نوشته اید. آیا تمام ادعاهای شما قابل اثبات است؟ اگر نه، آن را پاک کنید. مزیت اختراع اینترنت و وجود رسانه های جمعی این است که دیگر جایی برای پنهان بودن و پنهان کردن باقی نمی ماند و ادعاهای مشکوک ممکن است هزاران بار سخت تر و بدتر به شما حمله کند.

- نوشتن بیشتر از استعداد پشتکار می خواهد.


« اگر می خواهید یک نویسنده باشید، شما باید دو چیز را در راس همه کارها قرار دهید: بسیار بخوانید و بسیار بنویسید.» - استفان کینگ


وقتی شما برای اولین تجربیات نوشتن را آغاز می کنید، آن قسمت خالی صفحه یا تکه سفید کاغذ می تواند تمرکزشما را از بین ببرد و باعث توقف شما از شروع شود. پس بنویسید و بنویسید.
بهترین راه برای یاد گرفتن این است که بخوانیم و مرور کنیم که سایر شرکت ها در متن ها، صحبت ها یا بلاگ های شان چه می گویند. ممکن است که آن ها چیزهای به درد نخوری بنویسند ولی با خواندن بهترین آن ها شما می توانید ایده بهتری بگیرید که نوشته خوب چطور می تواند باشد.


بعد از آن نوبت به تمرین می رسد. برای مثال می توانید یک استراتژی داشته باشید، وبلاگی راه بیاندازید و ماهی یک مطلب در آن بنویسید.


- صادقانه بنویسید، عاقبت چوپان دروغگو رسوایی بود.


« یک نویسنده واقعی کسی است که نوشتن برای او بسیار مشکل تر از نوشتن برای مردم عادی است.» - توماس مان


تعداد بسیار کمی از مردم از جمله نویسندگان حرفه ای، نوشتن را راحت می دانند ولی آن چیزی که مهم است این است که خود را صادقانه توضیح دهید، با یک استراتژی پیام که در مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود. این روش را دنبال کنید و مطمئن باشید همه چیز درست می شود. برای اینکه نویسنده بزرگی باشید، احتیاجی نیست که چیزهای بزرگی بنویسید. بهتر است که پیام بهتری داشته باشید.


رابرت بنچلی بعد از سال ها نوشتن می گوید: پانزده سال طول کشید تا کشف کنم که هیچ استعدادی در نوشتن ندارم، اما کمی دیر بود چون به اندازه کافی معروف شده بودم.
همین موفقیت می تواند برای شما و سازمان شما نیز اتفاق بیفتد. صداقت و اصالت بسیار مهم تر از حجم محتوایی است که منتشر می کنید.

منبع ترجمه
http://realbusiness.co.uk
ترجمه : سحر اخوان کاظم زاده
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد