درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 00:23   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12880صفحه نخست » سه شنبه، 4 شهریور 1393 - 15:55
دوستیابی؛ سواد رسانه‌ای و مطالعات اجتماعی وارد کتاب‌های درسی می‌شوند
بچه‌ها باید قبل از هر تحقیقی راهنمایی شوند تا والدین و دانش‌آموزان به زحمت نیفتند و بهترین راه هم این است که کتابخانه‌های مدرسه تجهیز شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسئول گروه مطالعات اجتماعی دفتر تآلیف کتب درسی از مدیران و مسئولین آموزش و پرورش درخواست کرد تا با کمک معلم‌ها، کتابخانه‌های مدارس را با توجه به نیاز تحقیقی و پژوهشی دانش‌آموزان تجهیز کنند.

ناهید فلاحیان، مسئول گروه مطالعات اجتماعی دفتر تآلیف کتب درسی،گفت: کتاب‌های درسی براساس راهنمای برنامه تولید می‌شوند و قبل از تولید این برنامه طرح نیازسنجی دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: یک تیم پژوهشی درباره دروس تاریخ و جغرافیا و اجتماعی دانش‌آموزان تشکیل شده و مسائل عمدة کشور مثل بحران هویت، آسیب‌های اجتماعی از اسناد و متون و پژوهش‌های مختلف استخراج می‌شود و به این نتیجه رسیدیم که شامل هفت محور می‌شود.

فلاحیان افزود: یکی از محورها پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است،‌ برای مثال در کتاب ششم ابتدایی دوستیابی و مهارت تصمیم‌گیری را مطرح می‌کنیم و در کتاب هفتم مسئولیت و حقوق اشخاص را مدنظر قرار می‌دهیم و در پایه هشتم، سواد رسانه‌ای را به بحث گذاشتیم و می‌گوییم که چگونه از رسانه‌ها استفاده کنیم البته در این کتاب‌ها بحث اخلاق اسلامی نیز پررنگ و برجسته می‌شود.

مسئول گروه مطالعات اجتماعی دفتر تآلیف کتب درسی عنوان کرد: کتاب‌های قبلی جنبه دانشی داشته‌اند و ما سعی کرده‌ایم در تألیف کتب جدید دانش‌آموزان را با موضوع درگیر کنیم و از طریق فعالیت‌ها و عکس‌هایی که برای درس‌ها درنظر گرفته‌ایم دانش‌آموزان را به این سمت هدایت می‌کنیم؛ مثلا از دانش‌آموزان می‌خواهیم که در مدرسه گروه‌های نیکوکاری و خیرین و یا گروه مخالف با موادمخدر تشکیل دهند تا بتوانند خود را در نقش‌های مختلف درنظر گیرند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از بحث‌هایی که مطرح می‌شود هویت ملی است، با تغییراتی که در در بخش تاریخ و محتوا بوجود آورده‌ایم دانش‌آموزان را نسبت به هویت ملی و بومی‌شان آگاه می‌کنیم.

فلاحیان اظهار کرد: رویکرد ما کاوشگری است و بچه‌ها را به استفاده از منابع دیگر تشویق می‌کنیم، در کتاب‌های ضمن خدمت به معلم‌ها تأکید کرده‌ایم که بچه‌ها قبل از هر تحقیقی راهنمایی شوند و والدین و دانش‌آموزان به زحمت نیفتند و بهترین راه هم این است که کتابخانه‌های مدرسه تجهیز شوند.

وی عنوان کرد: انتشارات مدرسه برخی کتب را به معلم‌ها پیشنهاد می‌دهند و می‌فروشند. باید مدیران مدرسه و مسئولین آموزش و پرورش توجیه شوند و از معلم‌ها لیست کتاب‌هایی را که مورد نیاز دانش‌آموزان و مرتبط با کتاب‌های درسی است، تحویل بگیرد و تهیه کنند.

فلاحیان افزود: گاهی از مدرسه‌ای بازید می‌کنیم و می‌بینیم که حتی یک کتاب هم در زمینه‌ی محیط زیست دیده نمی‌شود در صورتی که کتاب‌های بسیاری در این زمینه منتشر شده است و باید تلاش کنیم که کتابخانه‌ها غنی شوند و بچه‌ها بتوانند از همان کتاب‌ها استفاده کنند، چون فعالیت‌ها به گونه‌ای است که دانش‌آموزان نیاز به مطالعه دارند.

وی در رابطه با تحقیقات دانش‌آموزان عنوان کرد: معلم باید دامنه و حدود تحقیق را برای دانش‌آموزان مشخص کند و سایت‌های معتبر را به آنها معرفی کند البته در پایان کتاب‌ها منابع را معرفی کرده‌ایم اما باید تلاش همه‌جانبه‌ای صورت بگیرد.

فلاحیان در پاسخ به سوال چگونگی تغییرات کتاب‌های مطالعات اجتماعی گفت: برنامه‌ی مطالعات اجتماعی از پایه‌ی سوم ابتدایی تا نهم درنظرگرفته شده است. تاکنون پایه‌ی سوم و ششم و هفتم تغییر کرده بود و امسال چهارم و هشتم تغییر می‌کند و سال آینده نیز پنجم و نهم تحول می‌یابند البته این تغییرات اجتناب‌ناپذیر است.

تألیف این کتب را گروه موألفان و شورای نظارت بر تألیف و سازمان‌دهی تألیف محتوا به عهده دارند. موألفان از کسانی انتخاب می‌شوند که دانش کافی، ذوق و سلیقه و تجربه‌ی معلمی در آن زمینه داشته باشند و شورا نیز مرکب از برنامه‌ریزان درسی، روانشناس تربیتی، معلم خبره است. کتب درسی بعد از تدوین، تحویل شورا داده می‌شود و شورا اصلاحات را انجام می‌دهد و مألفین دوباره آن را بررسی می‌کنند و سپس کتاب توسط دفتر تآلیف کتب درسی اعتباربخشی می‌شود که این کارها یک سال طول می‌کشد.


منبع: ایلنا
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد