درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:47   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12849صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 4 شهریور 1393 - 09:34
شکاف درآمد در حال رشد بین روزنامه نگاران و متخصصان روابط عمومی
نویسنده: الکس تی. ویلیامز - با توجه به داده های دفتر آماری وزارت کار ایالات متحده(BLS)که توسط مرکز تحقیقات پیو(PEW) تجزیه و تحلیل شده است، شکاف بین حقوق و دستمزد متخصصان روابط عمومی و خبرنگاران در دهه گذشته تا سال 2013 حدود 20 هزار دلار افزایش یافته است.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مراحلی که باید در روزنامه نگاری هم برای کسب تجربه و هم افزایش حقوق پشت سر بگذارید روابط عمومی است.
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


ترجمه متن داخل شکل:
شکاف درآمد در حال رشد بین روزنامه نگاران و متخصصان روابط عمومی
توجه: درآمد متوسط سالانه با نرخ دلار رایج و بدون احتساب تورم محاسبه شده است. تصویر دلار از آنتونی گامز
منبع: داده های دفتر آماری وزارت کار، بخش اطلاعات استخدام کارمندان
مرکز تحقیقاتی پیو/ گرافیک توسط جسیکا اسچلینگر

 

 


با توجه به داده های دفتر آماری وزارت کار ایالات متحده(BLS)که توسط مرکز تحقیقات پیو(PEW) تجزیه و تحلیل شده است، شکاف بین حقوق و دستمزد متخصصان روابط عمومی و خبرنگاران در دهه گذشته تا سال 2013 حدود 20 هزار دلار افزایش یافته است. در همان زمان، حوزه کاری روابط عمومی آنقدر گسترش یافت که به درجه ای رسیده است که این متخصصان هم اکنون دارای خبرنگارانی حدود 1 تا 5 نفر می باشند (داده هایBLS شامل کارکنان پاره وقت، تمام وقت و به جز کارمندان مشاغل آزاد می باشد.)


با توجه به داده های BLS، درآمد سالانه متوسط متخصصان روابط عمومی در مقایسه با درآمد 35.600 دلاری خبرنگاران، حدود54.940 دلار است. به عبارت دیگر، درآمد متوسط روزنامه نگاران تنها 65 درصد از درآمدی است که افراد روابط عمومی بدست می آورند. این یک شکاف بزرگ نسبت به سال 2004 است که در آن سال به روزنامه نگاران نسبت به هر دلاری که افراد روابط عمومی بدست می آوردند، حدود 71 سنت پرداخت می شد. (43.830 دلار در مقایسه با 31.320)
بیشتر این افزایش در شکاف ناشی از افزایش رشد حقوق سالانه در صنعت روابط عمومی در مدت زمانی بود که افزایش حقوق و دستمزد در حوزه روزنامه نگاری حتی همراه با تورم هم ادامه پیدا نکرد.
 

 

 

 

 

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


ترجمه داخل شکل:
اضافه کاری خبرنگاران در مقایسه با متخصصان روابط عمومی
میزان کارمندان
کل کارمندان
توجه: شکل ها شامل کارمندان پاره وقت و تمام وقت به جز کارمندان مشاغل آزاد می باشد. تصویر از گارت نول
منبع: داده های دفتر آماری وزارت کار، بخش اطلاعات استخدام کارمندان
مرکز تحقیقاتی پیو/ گرافیک توسط جسیکا اسچلینگر


همچنان که شکاف بین حقوق و دستمزد افزایش می یافت، بین تعداد افراد پرسنلی که در هر حوزه فعالیت می کردند نیز شکاف ایجاد می شد. مطابق با داده های BLS در مقابل هر خبرنگار 4 تا6 متخصص روابط عمومی در سال 2013 وجود داشت. این نسبت در مقایسه با نسبت 3و5 به 1 در سال 2009 کمی پایین تر است اما به طور قابل ملاحظه ای بالاتر از نسبت3.2 به 1 است، اختلافی که در یک دهه پیش در سال 2004 وجود داشت.


در طول این 10 سال کش و قوس دادن، تعداد خبرنگاران از52550 به43630 کاهش یافت که با توجه به داده هایBLS حدود 17 درصد بود. در مقابل، تعداد متخصصان روابط عمومی در طول این بازه زمانی از 166210 به 202530 و حدود 12 درصد افزایش داشت.


داده های دفتر آماری وزارت کار، بخش اطلاعات استخدام کارمندان براساس نظرسنجی از کارفرمایان برگرفته شده است. تجزیه و تحلیل داده ها شامل طبقه بندی از «گزارشگران و خبرنگاران» و«متخصصان روابط عمومی» است. سردبیران و مدیران روابط عمومی را شامل نمی شود.


این اختلاف نیز در یک تحقیق جدید از دانشگاه جورجیا منعکس شد. این تحقیق نشان داد که فارغ التحصیلان جدید که تازه وارد حرفه روابط عمومی شده اند سالانه به طور متوسط درآمدی حدود 35 هزار دلار دارند-یعنی چیزی حدود 5 هزار دلار بیشتر از افرادی که در روزنامه مشغول به کار شده اند و 6 هزار دلار بیشتر از افرادی که در تلویزیون کار می کنند.


یکی از عوامل افزایش درآمد در حرفه روابط عمومی، فن آوری دیجیتال بوده است. در حال حاضر سازمان ها و شرکت ها قادر به دسترسی مستقیم به عموم مردم در هر تعداد و به هر روشی هستند و متخصصان روابط عمومی را برای کمک به آنها برای انجام این کار استخدام می کنند. راه هایی وجود دارد که می تواند برای عموم مردم مفید باشد، از جمله این که قادر به ارایه به روز رسانی در زمان واقعی در مورد شیوع ویروس ها و گزارش های پس زمینه ای خطرات مرتبط با آن می باشد. یکی از نگرانی ها زمانی افزایش می یابد که در کنار اتاق های خبر کوچک، خبرنگاران بیشتر مشکل بررسی صلاحیت اطلاعات از منابع خارج را دارند.


رابرت ام سی چِزنی و جان نیکولز در سال2010 در کتاب خود با نام «مرگ و زندگی روزنامه نگار آمریکایی» نوشته اند: «به عنوان کارمندان یک تحریریه کوچک، توانایی های کمتری برای رسانه های خبری به منظور توضیح خواستن و رویارویی با ادعاهای مطرح شده در بیانیه های مطبوعاتی دارند.»


گزارش مرکز تحقیقات پیو در پوشش انتخابات ریاست جمهوری در سال2012 ثابت کرد که چگونه روزنامه نگاران در این کمپین اغلب به عنوان بلندگوهایی برای طرفین سیاسی عمل و اظهارات را به جای بررسی منتقل می کنند.« هیچگونه انتقاد گزنده ای در نفوذ صدای احزاب، مفسران و عناصر عملیاتی در شکل دادن آنچه که به مردم در مورد زندگی و شخصیت نامزدها گفته می شود، وجود ندارد». این گزارش متصل به پدیده ای به نام «کاهش منابع گزارش در اتاق های خبر می شود» است.


و در یک تحقیق درباره پوشش مرتبط با سلامت توسط JAMA در سال 2014 نشان داد که نیمی از ارزیابی داستان ها تنها در یک منبع ارزیابی می شوند یا موفق به افشای تضاد منافع از منابع نمی شوند. نتیجه این گزارش نشان داد که « برای اطلاعات خاص، تکیه بر انتشار اخبار مناسب است. با این حال، روزنامه نگاران انتظار دارند تا به طور مستقل نظرات تخصصی خود را ارایه بدهند».
 

منبع:
http://www.pewresearch.org/fact-tank/2014/08/11/the-growing-pay-gap-between-journalism-and-public-relations/
http://www.pewresearch.org/fact-tank/2014/08/11/the-growing-pay-gap-between-journalism-and-public-relations/
مترجم: مریم میرعبدالحق
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد