درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:45   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12826صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 2 شهریور 1393 - 20:58
تاثیر ارتباطات بر روند توسعه
محمدعلی طالبی - امروزه ارتباطات جزئی از زندگی مردم و حلقه واسطه همه تعاملات اجتماعی جامعه است و از این روست که هر سازمان دولتی و یا بنگاه اقتصادی بخش خصوصی خود را نیازمند تقویت ابعاد ارتباطی می ‏داند که امروز این نقش در روابط عمومی متجلی شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وقتی در 17 مه 1865 میلادی «اتحادیه تلگرافی بین‏ المللی» در پاریس تشکیل شد، هیچ کس تصور هم نمی ‏کرد با گذشت 150 سال، عرصه ارتباطات این گونه پیشرفته، پیچیده و در هم تنیده در زندگی روزمره مردم باشد. اگر روزگاری به ارتباطات با آن امکانات محدود و در عین حال مهم در زمان خودش، فقط به چشم تبادل اخبار و وقایع نگاه می‏ شد، امروزه ارتباطات با در نوردیدن همه مرزهای دانش و فناوری، به عرصه ‏ای کاملاً تأثیرگذار بر جامعه و تعاملات فردی و جمعی مردم تبدیل شده است.

 

تردیدی وجود ندارد که پیشرفت گسترده‏ بشر در طی قرن اخیر، معلول گسترش ارتباطات است؛ مخصوصاً نقشی که توانسته با فراهم آوردن زمینه‏ های توسعه از طریق گسترش شهرنشینی، ارتقای سطح سواد، افزایش مناسبات و مبادلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی میان ملل و اقوام گوناگون به وجود آورد. ارتباطات با این دامنه تأثیرگذاری خود بر روند توسعه، خود نیز در فرآیند توسعه بیشترین بهره‏ ها را برده است؛ پیشرفت روز افزون در ابزارهای ارتباطات و البته پیشرفت‏ های نرم ‏افزاری در جایگاه علوم ارتباطات باعث شده تا این مقوله، همواره روزآمد و در کانون توجه کنشگران توسعه قرار گرفته باشد و حتی بتوان ارتباطات را نمادی از پیشرفت یک جامعه نیز محسوب نمود.


اگر نگاهی به شاخص‏ های توسعه در هر کشوری بیاندازیم می ‏توان آن را با میزان برخورداری آن کشور با ابزارهای نوین ارتباطی سنجیده و اهمیت ارتباطات از آن روست که نقش آن در توسعه نه تنها تک بعدی نیست بلکه به غایت نقشی بی‏بدیل در توسعه انسانی، اجتماعی و فرهنگی جوامع ایفا نموده است. تقویت پیوندهای اجتماعی، ایجاد و گسترش تفاهم و هم‏بستگی ملی، ارتقاء مشارکت اجتماعی، گسترش آزادی و احترام به حقوق انسان‏ ها و ... از اهم کارکردهای گسترش ارتباطات بوده است.


به هر روی امروزه ارتباطات جزئی از زندگی مردم و حلقه واسطه همه تعاملات اجتماعی جامعه است و از این روست که هر سازمان دولتی و یا بنگاه اقتصادی بخش خصوصی خود را نیازمند تقویت ابعاد ارتباطی می ‏داند که امروز این نقش در روابط عمومی متجلی شده است.


در واقع روابط عمومی ‏ها، مغز مدیریت ارتباطات یک سازمان هستند که یک بعد مهم آن مدیریت نرم ‏افزاری با برخورداری از قابلیت‏ های علمی و تکنیکی مرتبط با حوزه کاری خود می‏ باشد و در بعد دیگر ‎توان به کارگیری ابزارهای نوین و تسلط بر گستره تأثیر و پوشش آن ابزارها در جامعه است که این امکان را به روابط عمومی می‏ دهد تا همگام با جامعه به تبیین هر چه بهتر سیاست ‏ها و برنامه‏ ها بپردازد و در عین حال ارتباطی خوب و پایدار را از بین سازمان و جامعه هدف برقرار نماید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارد رئیس شورای اطلاع ‏رسانی یزد
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد