شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| هر کسی ترفندهای شخصی خود را برای کمک به ماندن در مسیر مورد نظرش در طول روز دارد، اما در اینجا چند ایده برای این که سبب افزایش بهره وری خود در روابط عمومی شوید، مطرح می نماییم:
• یک استراحت کوتاه در بین برنامه کاری خود داشته باشید. در پژوهش ها مشخص شد که دامنه توجه مغز پس از یک دوره طولانی تمرکز بر یک وظیفه کاهش یافته و این موضوع منجر به کاهش تمرکز و توقف عملکرد فرد در انجام وظیفه مورد نظر می شود. بعلاوه، در این تحقیق ثابت شد استراحت های مختصر در بین انجام وظیفه در واقع اثر معنی داری در بهبود عملکرد فرد می گذارد.
• کار به عنوان یک تیم. کار گروهی سبب القای یک پیوند بین شما و همکارانتان شده و به شما اجازه می دهد تا از ایده های همکاران خود نیز برای رسیدن به بهترین راه حل استفاده نمائید. اگر شما بر روی یک پروژه گیر کرده اید، و یا فکرتان کار نمی کند، از مغز همکارانتان برای کمک به تولید ایده هایی استفاده کنید که قبلا به فکر خود شما نیز نمی رسید.
• در طول وقت ناهار خود ورزش کنید. ورزش بهترین راه برای از بین بردن استرس می باشد، و سبب افزایش انرژی و نیروی تازه گرفتن ذهن شما می شود. به علاوه مطالعات متعدد صورت گرفته در این زمینه، ورزش را به مسائلی همچون افزایش حوصله، افزایش همکاری و افزایش بهره وری مرتبط می داند. اگر شما وقت کافی برای تمرین بدنی تمام عیار را ندارید، می توانید به پیاده روی در خیابان به عنوان یک جایگزین مناسب فکر نمائید. از هوای تازه تنفس نمائید و سبب افزایش جریان گردش خون در رگ های خود شوید.
• زمان کمتری را در جلسات صرف کنید و زمان بیشتری را به اجرای امور اختصاص دهید. جلسات به راحتی می توانند زمان شما را از بین ببرند، و بنابراین زمان کمی برای انجام آن چه که در جلسات مورد بحث و بررسی قرار داده اید، برایتان باقی می گذارند. سعی کنید جلسات را به حداقل رسانده و بحث ها را کوتاه نمائید، که با این کار شما می توانید از زمان خود برای دستیابی به نتایجی که به دنبال آن ها هستید استفاده کنید.
• حواس پرتی و آشفتگی را کنار بگذارید. در عصر دیجیتال، انسان به سادگی آشفته و حواس پرت می شود. صدای زنگ تلفن همراه، صدای دریافت یک ایمیل، نور تلفن همراهتان که به شما التماس می کند تا نیم نگاهی به توییت داشته باشید. فلیپ تلفن خود را در طول روز بارها و بارها درآورده وتلفنتان را چک می نمایید. و یا، هنگامی که شما در حال کار بر روی یک پروژه هستید، به بررسی صندوق ورودی ایمیل خود فکر می کنید، قبل از آن که کارتان را به اتمام برسانید. بهتر است اخطاردهنده دریافت ایمیل دستگاهتان را خاموش نمائید.
این ها تنها چند مورد برای کمک به افزایش بهره وری تان می باشند. سایر اعمالی که شما باید برای کمک به تمرکز بهتر به منظور بهترین استفاده را از روز کاریتان انجام دهید، کدام اند؟
منبع:
http://www.business2community.com
مترجم: مرتضی بهره مند
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|