درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:35   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12798صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 1 شهریور 1393 - 15:33
ضرورت نیروی متخصص در روابط عمومی
امیر ترقی ‏نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباطات - تعامل خوش روابط عمومی‏ ها با رسانه‏ ها آغاز شده است. هم‏ زمان با شروع به کار دولت تدبیر و امید، بازپس‏ گیری شکایت از سوی رسانه در حالی آغاز شد که یک نوع آشتی بین حوزه روابط عمومی و حوزه‏ رسانه ها به وجود آمده است. حال از آن جایی که مهم‏ترین رکن دولت تدبیر و امید، صداقت و شفافیت نیز اعلام شده است طی یک سال گذشته نیز شاهد فضای رسانه ‏ای بازتر و شفاف ‏تر بوده ‏ایم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تعامل خوش روابط عمومی‏ ها با رسانه‏ ها آغاز شده است. هم‏ زمان با شروع به کار دولت تدبیر و امید، بازپس‏ گیری شکایت از سوی رسانه در حالی آغاز شد که یک نوع آشتی بین حوزه روابط عمومی و حوزه‏ رسانه ها به وجود آمده است. حال از آن جایی که مهم‏ترین رکن دولت تدبیر و امید، صداقت و شفافیت نیز اعلام شده است طی یک سال گذشته نیز شاهد فضای رسانه ‏ای بازتر و شفاف ‏تر بوده ‏ایم.

 

اما این نکته جای تأمل دارد که رسانه‏ ها در طی سالیان گذشته بارها کوشیدند با نقد و بعضاً افشاگری از برخی سازمان‏ ها وظیفه ذاتی خود را انجام دهند اما در آن طرف میدان، روابط عمومی‏ ها هم که باید مدافع سازمان خود باشند آن را یک نوع بداخلاقی رسانه ‏ای دانستند. اوج این فعالیت‏ در حالی نمایان‏تر شد که به باور خیلی از کارشناسان، عدم حضور نیروهای متخصص در هر دو نهاد رسانه و روابط عمومی طی این چند سال به وفور دیده شد.

 

این مسئله نیز بین روابط عمومی‏ ها و رسانه‏ ها مشترک است. به گونه ‏ای که از یک طرف، در رسانه ‏ها و به ویژه مطبوعات، مسئله‏ ی کمبود نیروی انسانی آموزش دیده وجود دارد و از طرف دیگر این مسئله در روابط عمومی ‏ها نیز مشهود است. بنابراین، یکی از موانع اصلی در راه برقراری ارتباط مطلوب بین رسانه‏ ها و روابط عمومی‏ ها، مسئله‏ ی کمبود نیروی انسانی متخصص در این دو کانون مهم ارتباطی است و باید آن را یک مسئله ‏ی مشترک نام داد. لازم است به طور کلی در تبیین مسائل موجود بین رسانه ‏ها و روابط عمومی ‏ها، نارسایی‏ های هر دو مورد توجه قرار گیرد و قهر موجود بین این دو به گردن یک طرف نیافتد. بدین منظور این نارسایی زمانی رنگ کم‏رنگ‏ تری به خود می‏ گیرد که نیرویی متخصص در هر نهاد مذکور اشاره شده در تیررس امور قرار گیرد.

 

البته با این تفسیر عدم شناخت و آگاهی کافی نسبت به توانایی ‏ها، جایگاه و محدودیت‏ ها و ظرفیت ‏ها از سوی روابط عمومی‏ ها و رسانه‏ های جمعی نسبت به یکدیگر را می ‏توان به عنوان یکی از مهم‏‏ترین نواقص و تنگناهای ارتباطی بین این دو واحد ارتباطی مطرح کرد. از یک طرف، روابط عمومی‏ ها گمان می ‏کنند که رسانه‏ ها باید کلیه مطالب آن‏ها را به شکل دلخواه روابط عمومی منعکس کنند. از طرف دیگر، رسانه‏ ها از محدودیت‏ های سازمانی و مشکلات درون سازمانی روابط عمومی به راحتی و آسوده خاطر می‏ تواند اطلاعات لازم را در اختیار آن‏ها قرار دهد. بنابراین یکی از عوامل مؤثر در عدم برقراری ارتباط مطلوب بین رسانه‏ ها و روابط عمومی ‏ها، عدم درج اخبار ارسالی از طرف روابط عمومی‏ ها در رسانه‏ هاست.

 

حال با تمام این تفاسیری که عنوان شد به نظر می‏ رسد با توجه به تکیه دولت بر حضور کارشناسان متخصص در هر پست و سازمانی، حضور فارغ ‏التحصیلان ارتباطات بتواند این مشکل عمده بر سر راه این دو کانون ارتباطی را مرتفع نماید.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تعامل خوش روابط عمومی‏ ها با رسانه‏ ها آغاز شده است. هم‏ زمان با شروع به کار دولت تدبیر و امید، بازپس‏ گیری شکایت از سوی رسانه در حالی آغاز شد که یک نوع آشتی بین حوزه روابط عمومی و حوزه‏ رسانه ها به وجود آمده است. حال از آن جایی که مهم‏ترین رکن دولت تدبیر و امید، صداقت و شفافیت نیز اعلام شده است طی یک سال گذشته نیز شاهد فضای رسانه ‏ای بازتر و شفاف ‏تر بوده ‏ایم.

 

اما این نکته جای تأمل دارد که رسانه‏ ها در طی سالیان گذشته بارها کوشیدند با نقد و بعضاً افشاگری از برخی سازمان‏ ها وظیفه ذاتی خود را انجام دهند اما در آن طرف میدان، روابط عمومی‏ ها هم که باید مدافع سازمان خود باشند آن را یک نوع بداخلاقی رسانه ‏ای دانستند. اوج این فعالیت‏ در حالی نمایان‏تر شد که به باور خیلی از کارشناسان، عدم حضور نیروهای متخصص در هر دو نهاد رسانه و روابط عمومی طی این چند سال به وفور دیده شد.

 

این مسئله نیز بین روابط عمومی‏ ها و رسانه‏ ها مشترک است. به گونه ‏ای که از یک طرف، در رسانه ‏ها و به ویژه مطبوعات، مسئله‏ ی کمبود نیروی انسانی آموزش دیده وجود دارد و از طرف دیگر این مسئله در روابط عمومی ‏ها نیز مشهود است. بنابراین، یکی از موانع اصلی در راه برقراری ارتباط مطلوب بین رسانه‏ ها و روابط عمومی‏ ها، مسئله‏ ی کمبود نیروی انسانی متخصص در این دو کانون مهم ارتباطی است و باید آن را یک مسئله ‏ی مشترک نام داد. لازم است به طور کلی در تبیین مسائل موجود بین رسانه ‏ها و روابط عمومی ‏ها، نارسایی‏ های هر دو مورد توجه قرار گیرد و قهر موجود بین این دو به گردن یک طرف نیافتد. بدین منظور این نارسایی زمانی رنگ کم‏رنگ‏ تری به خود می‏ گیرد که نیرویی متخصص در هر نهاد مذکور اشاره شده در تیررس امور قرار گیرد.

 

البته با این تفسیر عدم شناخت و آگاهی کافی نسبت به توانایی ‏ها، جایگاه و محدودیت‏ ها و ظرفیت ‏ها از سوی روابط عمومی‏ ها و رسانه‏ های جمعی نسبت به یکدیگر را می ‏توان به عنوان یکی از مهم‏‏ترین نواقص و تنگناهای ارتباطی بین این دو واحد ارتباطی مطرح کرد. از یک طرف، روابط عمومی‏ ها گمان می ‏کنند که رسانه‏ ها باید کلیه مطالب آن‏ها را به شکل دلخواه روابط عمومی منعکس کنند. از طرف دیگر، رسانه‏ ها از محدودیت‏ های سازمانی و مشکلات درون سازمانی روابط عمومی به راحتی و آسوده خاطر می‏ تواند اطلاعات لازم را در اختیار آن‏ها قرار دهد. بنابراین یکی از عوامل مؤثر در عدم برقراری ارتباط مطلوب بین رسانه‏ ها و روابط عمومی ‏ها، عدم درج اخبار ارسالی از طرف روابط عمومی‏ ها در رسانه‏ هاست.

 

حال با تمام این تفاسیری که عنوان شد به نظر می‏ رسد با توجه به تکیه دولت بر حضور کارشناسان متخصص در هر پست و سازمانی، حضور فارغ ‏التحصیلان ارتباطات بتواند این مشکل عمده بر سر راه این دو کانون ارتباطی را مرتفع نماید.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد