درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:49   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12774صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 1 شهریور 1386 - 01:02
تصویر عامه از روابط عمومی
در تئوری و نظر می ‏گوییم افکار عمومی تعیین کننده هدف غایی روابط عمومی است؛ اما از این نکته غافلیم که همین افکار عمومی به واسطه تصویری نادرستی که از نقش و وظایف روابط عمومی دارد باعث شده در سطح کلان جایگاه آن متزلزل باشد و در هر دوره زمانی دستخوش تغییرات غیر کارشناسانه و غیر علمی شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اغلب مردم در پاسخ به این سوال که کار روابط عمومی چیست و یا چه نقشی در سازمان‏ ها دارد؟ تنها به نقش ابتدایی و پیش پا افتاده روابط عمومی یعنی نصب بنر تبریک و تسلیت اشاره می‏ کنند و هر چقدر بیشتر بپرسید ذهنتان به یک تعریف ساده نقش روابط عمومی در کلیه اهداف تعیین شده برای روابط عمومی نرسد و این گواه آن است که روابط عمومی هنوز نسبت به تغییر نگرش افکار عمومی و ارائه تصویری مثبت از خود فاصله بسیاری دارد چرا که افکار عمومی هنوز تصویری صحیح و شناخته شده از روابط عمومی ندارد.

 

نگرش سنتی و منسوخی که در آن ضرورتی احساس نمی ‏گردد که مخاطبین می ‏توانند از تصمیم ‏ها و برنامه‏ ها و عملکرد دستگاه ‏ها از طریق روابط عمومی اطلاع یابند و از سوی دیگر نیازها و تقاضاهای آن‏ها را به دستگاه انتقال دهد.


در تئوری و نظر می ‏گوییم افکار عمومی تعیین کننده هدف غایی روابط عمومی است؛ اما از این نکته غافلیم که همین افکار عمومی به واسطه تصویری نادرستی که از نقش و وظایف روابط عمومی دارد باعث شده در سطح کلان جایگاه آن متزلزل باشد و در هر دوره زمانی دستخوش تغییرات غیر کارشناسانه و غیر علمی شود.


بنابراین تا زمانی که مردم ندانند نقش روابط عمومی چیست نمی‏ توان انتظار داشت روابط عمومی بتواند دانش و آگاهی را به اعماق جامعه ببرد و یا این که عامه جامعه روابط عمومی را به عنوان یک تفکر ارتباطی که با تکیه بر مدیریت استراتژیک در تصمیم ‏سازی‏ های سازمانی اثرگذار است؛ بشناسند.


واقعیت روابط عمومی در بخش های دولتی و غیردولتی این است که هنوز جامعه نسبت به نقش وظایف آن شناخت صحیح و کاملی ندارد. این شکاف به حدی عمیق است که علی‏رغم تأکید بسیار روابط عمومی ‏ها بر رسانه‏ ها و برقراری ارتباط با آن‏ها که گاها روابط عمومی را به رسانه ‏زدگی تبدیل می‏ کند اما متاسفانه همان اصحاب رسانه نیز اطلاع بیشتری از نقش و وظایف روابط عمومی جز نقش اطلاع ‏رسانی ندارند و تصور می ‏کنند روابط عمومی فقط رسانه است. 

 

این بدان جهت است که فعالان روابط عمومی چه در بخش دولتی و چه در بخش غیردولتی هنوز نتوانسته ‏اند برنامه مدونی برای این که بخواهند مخاطبان خود را نسبت به اهمیت نقش و جایگاه خود اقناع کنند؛ نداشته ‏‎و ندارند و تلاش ‏های روابط عمومی ‏ها در دهه ‏های اخیر نیز نتوانسته به این مهم برسد. از سوی دیگر رسانه‏ ها نیز به عنوان کانال ‏های ارتباطی که گسترده ‏ترین رابطه را با عامه دارند، به دلیل همین شناخت تک بعدی از روابط عمومی، رسالت خود را به همین یک نقش محدود کرده‏ اند و در معرفی روابط عمومی به جامعه حق مطلب را ادا نکرده ‏اند.


به نظر می ‏رسد روابط عمومی در معرفی و یادآوری نقش ‏ها و وظایف تخصصی و گسترده خود به صورت هدف‏مندتر باید عمل کند؛ چون مخاطب وی نتایج کارها و اقدامات وی را مشاهده نکرده به همین منظور جایگاه و شخصیتی که مد نظر روابط عمومی است برایش قائل نیستند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد