درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:05   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12609صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 22 مرداد 1393 - 12:15
نقش ارتباطات در اقتصاد
قربانعلی تنگ شیر- مدرس دانشگاه - لازمه زندگی اجتماعی، برقراری و حفظ ارتباط با دیگران این است که تمام نیازهای انسان، اعم از مادی و معنوی، برای ادامه حیات و بقای نسل امنیت، تامین معاش، آسایش زندگی، رفاه اقتصادی، افزایش آگاهی، رفاه اجتماعی، بالا بردن سطح زندگی و برخورداری از دستاوردهای ناشی از کار، تخصص و پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی دیگران، به وسیله اشخاص دیگر، اعم از اشخاص طبیعی و حقوقی تامین و برطرف می شود .
  

نقش ارتباطات در اقتصاد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از تعاریفی که در مورد انسان به کرات گفته می شود، این است که انسان مخلوقی است ناطق و اجتماعی، لازمه ی زندگی اجتماعی، برقراری و حفظ ارتباط با دیگران این است که تمام نیازهای انسان، اعم از مادی و معنوی، برای ادامه حیات و بقای نسل امنیت، تامین معاش، آسایش زندگی، رفاه اقتصادی، افزایش آگاهی، رفاه اجتماعی، بالا بردن سطح زندگی و برخورداری از دستاوردهای ناشی از کار، تخصص و پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی دیگران، به وسیله اشخاص دیگر، اعم از اشخاص طبیعی و حقوقی تامین و برطرف می شود .

هر قدر دامنه و گستره ی زندگی اجتماعی وسیعتر می شود. ارتباطات متنوع تر و پیچیده تر می شود به هر حال برای رفع نیازهای اقتصادی روزمره زندگی در تمام طول عمر با دیگران ارتباطات نقش اساسی را به عهده دارد.

آشنایی و نهایتا تسلط به اصول ارتباطات و فنون آن انسان ها را به این توان و سلاح مجهز می کند که در جریان ارتباطات با دیگران از پایین ترین سطح یعنی زندگی خانوادگی تا بالاترین حد یعنی زندگی جهانی، را شامل می گردد. در چند دهه گذشته، به تبع گستردگی و تنوع ارتباطات خارجی و جهانی شدن امور به ویژه در چند سال اخیر، روابط خارجی و بین الملل کشور عزیزمان ایران، دامنه بسیار وسیعی پیدا کرده است.
از جمله این گوناگونی روابط خارجی و بین المللی، روابط اقتصادی صنعتی و بازرگانی کشور ما با سایر کشورها و اتحادیه های منطقه ای و جهانی است و این روند فرآیند به سرعت ادامه داشته و خواهد داشت.

لزوم برقراری حفظ و تداوم این ارتباطات خارجی، تعداد زیادی از ایرانیان را در مقام ها و مشاغل مختلف پشت میز مذاکرده با خارجیان کشاینده است همه روزه در داخل و خارج از کشور و در اقصی نقاط جهان هزاران میز مذاکره ارتباطی برقرار است که ایرانیان به عنوان یکی از طرف های مذاکره حضور دارند و با طرف های خارجی در مورد روابط سیاسی، اقتصادی، صنعتی و بازرگانی یا سایر روابط در حال مذاکره هستند و گاهی به نمایندگی از طرف سازمان ها یعنی شرکت ها، موسسات، نهادها، بنیادها، بانک ها و غیره که انجام مذاکرات را به آنها محول کرده اند مشغول مذاکره هستند.

این حقایق ما را وادار به تامل می کند. تامل در اینکه آیا همه ی ایرانی هایی که از جانب خود یا نمایندگی از طرف سازمان های ایرانی با طرف یا طرف های خارجی مذاکره می کنند مسلط یا حداقل آشنا به اصول و فنون ارتباطات و مذاکره، به خصوص مذاکرات خارجی هستند یا خیر؟
چرا این تامل مطرح است. زیرا در جریان تمام این روابط گسترده و پیچیده، حتی در حد روابط شخصی و روابط داخلی با دیگران، فقط صرف داشتن حق و محق بودن کافی نیست. بلکه خوب و اصولی ارتباط برقرار کردن درباره حق خود و به کرسی نشاندن حق روی میز مذاکره، عامل اساسی در رسیدن به هدف است. باید بهای لازم و شایسته ای به آموزش اصول و فنون ارتباطات به خصوص مذاکره و نوع خارجی آن داده شود.

نمونه بارز و مهم آن مذاکرات آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با 1+5 بوده که از توان هر کسی به عمل نمی آید. چون با رد و بدل کردن حتی یک کلمه می تواند سرنوشت یک کشور تغییر یابد. بنابراین دانستن اصول ارتباطات بین المللی و عرف های آن و تسلط بر مذاکره با انواع تروکاژ هایی که از طرف مقابل ارائه می شود می توان به اهمیت و ارزش های واقعی ارتباطات در زندگی انسان ها به خصوص بعد اقتصادی آن توجه ویژه کرد. زیرا از دیرباز خرید و فروش علاوه بر ماهیتی مبادله ای و معامله ای، ماهیتی ارتباطی و اطلاعاتی نیز داشته به طوری که با مرور زمان اهمیت این بخش بسیار بیشتر نیز شده است.

امروزه شرکت ها و سازمان هایی پدید آمده اند که با ارتباطات و استفاده از اطلاعات مشتری تصمیم سازی می کنند و یا حتی از این راه درآمدزایی دارند شاید در عرصه جدید و در آینده ای نه چندان دور، دیگر تولید انبوه معنای خویش را از دست بدهد و سفارشی سازی و مشتری سالاری به حداقل امتیاز یک سازمان تبدیل شود. که این خود قدرت و توان هنر ارتباطات را به خوبی نمایانگر می کند زیرا اقتصاد بدون ارتباطات تصور ناپذیر است.


نائب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد