درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:48   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12543صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 18 مرداد 1393 - 18:30
پاسخ گویی موثر به ارباب رجوع در روابط عمومی
ارتباطات انسانی بخش بسیار مهمی از روابط عمومی است. برخی از اساتید روابط عمومی مثل دکتر احمد یحیایی ایله ای معتقدند که روابط عمومی بدون ارتباطات انسانی معنا پیدا نمی کند. در واقع یک کارگزار روابط عمومی باید مهارت های ارتباطات انسانی را به خوبی بداند و بتواند از آنها در برقراری ارتباط با ارباب رجوع و مخاطبان استفاده کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ارتباطات انسانی بخش بسیار مهمی از روابط عمومی است. برخی از اساتید روابط عمومی مثل دکتر احمد یحیایی ایله ای معتقدند که روابط عمومی بدون ارتباطات انسانی معنا پیدا نمی کند. در واقع یک کارگزار روابط عمومی باید مهارت های ارتباطات انسانی را به خوبی بداند و بتواند از آنها در برقراری ارتباط با ارباب رجوع و مخاطبان استفاده کند.


مخاطب یا مشتری ناراضی
یکی از سر فصل های اساسی در ارتباطات انسانی، مخاطب یا مشتری ناراضی است. جمله «همیشه حق با مشتری است.» و معادل آن در بحث تکریم ارباب رجوع به ما می آموزد که باید جایگاه ویژه ای برای مخاطبان قائل شویم. مخاطبان ما با بخش های مختلفی از سازمان در ارتباط هستند و انتظارات خاصی دارند که همیشه برآورده نمی شوند و سوال این است که باید با او چه رفتاری کنیم که بتوانیم پاسخی موثر به او داده باشیم؟


گام های برخورد با یک مخاطب ناراضی
مخاطبی از در شرکت وارد می شود و بسیار عصبانی است. او چهره ای برافروخته دارد و گویی آسمان بر روی سرش خراب شده است. این در حالی است که شما دارید از صبح یک روز آفتابی در تابستان لذت می برید. او عرق کرده است و با اخم به جلوی شما می آید. به شماد اهانت می کند. به سازمان شما اهانت می کند. هتاکی می کند. برایتان محرز است که او اشتباه می کند. اما چگونه باید با او رفتار کرد؟
1. ابتدا باید با لبخند با مخاطب خود روبرو شوید. از او بخواهید که روی مبل یا صندلی بنشیند. سپس بخواهید که صبر کند تا یک کاغذ و قلم برای یادداشت آنچه می گوید، فراهم کنید.
2. اگر مقاومت کرد و خواست سخن بگوید، همچنان فعالانه گوش بدهید و سرتان را به نشانه تایید تکان دهید. هیچ چیزی در میان سخنانش نگویید و کاملا گوش دهید تا سخنانش به پایان برسد.
3. وقتی سخنانش به پایان رسید به او بگویید: «حق کاملا با شماست!»
4. بیان این جمله در تمام موارد باید انجام شود، حتی اگر حق با او نیست اما شما هرگز نباید بدون بیان این جمله کوتاه چیزی بگویید.
5. آنوقت می توانید محتوای بحث او را در یک گزارش درج کنید تا برای ارجاع به بخش مورد نظرتان آماده شود.
6. پس از این دو حالت وجود دارد: اول اینکه شما پاسخ سوال مخاطب را می دانید و دوم اینکه شما در جریان مساله نیستید و باید با بخش تماس بگیرید.
7. توصیه می شود که در پاسخگویی عجله نکنید.
8. در آخر باید پاسخ دهید.


مراحل پاسخ گویی
1. تایید دوباره شکایت مخاطب
2. بیان مسائل موجود بر سر راه شرکت برای برآورده کردن انتظارات مخاطب
3. بیان دلیل ایجاد اتفاق ناگوار برای مخاطب
4. بیان راهکار حل موضوع
5. بیان راهکار عدم تکرار مشکل برای مخاطب
6. عذرخواهی از اتفاق نامطلوب برای مخاطب
7. ارائه کارت ویزیت برای کمک در صورت نیاز
 

با طی موارد فوق می توانید مطمئن شوید که ارتباط سالمی را در بخش ارتباطات مردمی روابط عمومی با مخاطبان ناراضی برقرار کرده اید. نکته بسیار مهمی که در این خصوص وجود دارد پیگیری حل مساله با مخاطب است. اینکه اگر به مخاطبی قول دادید در زمان مشخص به مشکلش رسیدگی کنید، هرگز اهمال کاری نکنید. نتیجه را در زمان مقرر به مخاطب اعمال کنید.
نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی)-
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد