درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:57   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12520صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیشنبه، 18 مرداد 1393 - 06:33
تروریست ها هم به روابط عمومی نیازمندند!
حال باید دید این همه تمرکز برای نمایش تصویری مطلوب از فعالیت های تروریستی یک دولت خود خوانده می تواند در افکار عمومی جهان تأثیر مناسبی آنچنان که مطلوب نظر ابوبکر البغدادی وسایر هم قطارانش است خواهد گذاشت هر چند در صورت شکست چنین پروژه ای از اهمیت ونقش روابط عمومی و تبلیغات پررنگ این گروه تروریستی در جذب جنگجوهای اروپایی و آسیایی و حتی امریکایی نمی توان غافل شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخیراً منابع عراقی از تشکیل دولتی خود خوانده از سوی گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) پس از اعلام خلافت ابوبکر البغدادی خبر دادند.


دولتی اسلامی که پیش تر خود را دولت اسلامی عراق و شام نامیده‌ بود و با نام اختصاری داعش شناخته می‌شود؛ گروهی شورشی است که در عراق و سوریه حضور دارد و خود را کشوری مستقل دانسته و بخش‌هایی از شمال سوریه و عراق را در تصرف خود دارد. این گروه به رهبری ابوبکر البغدادی از جنگجویان سلفیِ جداشده از شبکه" القاعده تأسیس شده و با دولت‌های عراق و سوریه و گروه‌های مخالف دولت سوریه وارد جنگ شده‌است.4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


داعش که پس از گرفتن موصل بیانیه" تشکیل خلافت اسلامی با خلیفگی ابوبکر البغدادی را صادر کرد و فعالیت‌های حکومتی خود را که از پیش بیشتر در سوریه آغاز شده ‌بود گسترش داد (از جمله" این اقدام‌ها چاپ اسکناس با واحد دینار داعش و گذرنامه، درست کردن پلیس، صدور نفت، راه‌اندازی شبکه" تلویزیون، برگزاری گشت‌های گردشگری است) موفق شد حدود ۴۲۹ میلیون دلار را از بانک‌های موصل، غارت کند. بدین ترتیب می‌توان گفت داعش در آن زمان به ثروتمندترین گروه تروریستی در جهان تبدیل شد.


این درحالی است که ابو محمد العدنانی نیز که هم اکنون سخنگویی گروهک تروریستی داعش را برعهده دارد اخیراً در نوار ویدئویی که در پایگاه های وابسته به داعش منتشر کرده از تشکیل کابینه اسلامی خبر داد.


اسامی وزیران کابینه داعش عبارتند از ابو عبدالرحمن الفلاحی(بهداشت) ابو حمزه المهاجر(جنگ)، ابو عثمان التمیمی(هیئت های شرعی )، ابو عبدالجبار الجنابی(امنیت)، ابو عبدالقادر العیساوی(اسیران )، ابو محمد الجنابی(نفت )، مصطفی الاعرجی(کشاورزی) و ابو عبدالله(آبزیان ) هستند.


ولی آنچه این کابینه را از معدود نمونه های مشابه خود در بین گروه های تروریستی در سراسر جهان متفاوت می سازد نقش پررنگی است که این گروهک چندهزار نفری برای نقش تبلیغات و روابط عمومی در نظر گرفته است به طوری که علی رغم داشتن سخنگویی به نام ابو محمد العدنانی که در بالا بدان اشاره شد دو نفر از وزرای کابینه این دولت خود خوانده یعنی ابو محمد المشهدانی و ابوبکر الجبوری وظیفه اطلاع رسانی ، روابط عمومی و تبلیغات فعالیت های تروریستی این گروه را بر عهده دارند .


البته همین چند هفته پیش هم خبر راه اندازی تورهای گردشگری میان مناطق اشغال شده سوریه وعراق از سوی این گروه منتشر شد.

این گروه از اینترنت نیز به عنوان ابزاری برای تبلیغ و پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند. بر طبق گزارش‌ها، از ۹ ژوئن که حملات نظامی این گروه شروع شده، تعدادی حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر و فیسبوک ایجاد شده که ادعا می‌کنند «نماینده داعش در عراق و سوریه» هستند و به منتشر کردن اخبار، تصاویر و فیلم‌های مرتبط با این گروه می‌پردازند که بعضاً به زبان‌هایی از جمله فرانسوی و انگلیسی هستند. البته این حساب‌ها به صورت رسمی از طرف داعش تأیید نشده است اما تعداد قابل توجهی از این پیام‌ها، از کشورهایی همچون کویت، عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارسی منتشر شده است.


داعش تلاش می‌کند در شهر بزرگ موصل با ۲ میلیون نفر جمعیت، مثل یک "دولت" رفتار کند، اما بی‌اطلاعی و نابلدی نیروهای این گروه تروریستی از اداره" شهر بسیار جدی است. ترافیک شدید، کمبود موادغذایی و سوخت، امور روزمره" شهری و دستگاه‌های دولتی بلاتکلیف وضعیت مناطقی است که به دست نیروهای داعش افتاده است.


یک بحران بزرگ در شهرهای تحت کنترل نیروهای داعش، بحران پرداخت دستمزدها است. در شهر رقه سوریه داعش حقوق کارمندان را پرداخت می‌کند و توانسته تا حدی لوله‌های آب شهری و برق‌کشی را تعمیر کند. در روزهای ماه رمضان نیز میان مردم غذا و آب تقسیم کرده است. با این‌حال در موصل داعش هنوز نتوانسته دستمزد کارمندان دولتی را پرداخت کند هرچند وعده داده که به زودی حقوق آن‌ها پرداخت خواهد شد.


حال باید دید این همه تمرکز برای نمایش تصویری مطلوب از فعالیت های تروریستی یک دولت خود خوانده می تواند در افکار عمومی جهان تأثیر مناسبی آنچنان که مطلوب نظر ابوبکر البغدادی وسایر هم قطارانش است خواهد گذاشت هر چند در صورت شکست چنین پروژه ای از اهمیت ونقش روابط عمومی و تبلیغات پررنگ این گروه تروریستی در جذب جنگجوهای اروپایی و آسیایی و حتی امریکایی نمی توان غافل شد.
 

امیر انصار (نخستین مدیر روابط عمومی الکترونیک ایران):epr@irib.ir
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد