درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:05   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12450صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 14 مرداد 1393 - 13:04
مهارتی به نام تلاوت قرآن در روابط عمومی
یکی از فعالیت های عمده و بسیار مهم روابط عمومی برگزاری مراسم و جشن هاست. بر اساس فرهنگ اسلامی ما در ایران، روابط عمومی باید تمام تلاش خود را برای ایجاد یک فضای روحانی در جلسات به خرج دهد و یکی از ارکان هر برنامه ای تلاوت آیات قرآن شریف است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از فعالیت های عمده و بسیار مهم روابط عمومی برگزاری مراسم و جشن هاست. بر اساس فرهنگ اسلامی ما در ایران، روابط عمومی باید تمام تلاش خود را برای ایجاد یک فضای روحانی در جلسات به خرج دهد و یکی از ارکان هر برنامه ای تلاوت آیات قرآن شریف است.


معمولا در این گونه موارد روابط عمومی ها از قاریان قرآن استفاده می کنند. این قاریان عموما با دو سبک مجلسی و ترتیل قرائت قرآن را انجام می دهند و آیات مشخصی را برای تلاوت انتخاب می کنند که با موضوع جلسه همخوانی داشته باشد.


با این حال در بسیاری از موارد پیش می آید که قاری خودش را به موقع به مکان برگزاری مراسم نمی رساند و یا با مشکل سرماخوردگی مواجه می شود و در لحظات آخر آمدن خودش را به جلسه لغو می کند. در این موارد کارشناس روابط عمومی باید خودش به تلاوت آیات قرآن بپردازد. در تلاوت آیات قرآن چند بخش مهم وجود دارد که عبارتند از:


1. صدای قاری: صدای قاری باید گوش نواز باشد.
2. لحن قاری: قرائت قرآن باید دلنشین باشد.
3. فراز و فرود در صوت قاری: قرائت قرآن نباید در یک ریتم ثابت انجام شود. در واقع قاری باید بتواند همانند حرکت هواپیمایی از روی باند، صدای خود را از آهسته به اوج برساند و سپس همانند فرود هواپیما بر روی باند، مجددا صدای خود را پیش از اتمام قرائت، به کمترین درجه برساند.
4. قواعد قرائت: یک سری قواعد تجویدی برای قرائت قرآن وجود دارند که کارشناس روابط عمومی باید آن قواعد را به خوبی بداند. کتاب های خودآموز خوبی نظیر حلیه القرآن وجود دارند که کارشناس روابط عمومی می تواند برای تقویت دانش و توانمندی خودش در قرائت قرآن به آنها مراجعه کند.
5. سیمای اخلاقی قاری قرآن: برخی از موارد نظیر اخلاق بر متن نیز اثر می گذارند. به عنوان مثال وقتی یک قاری یا یک سخنران به موازین اخلاقی پایبند باشد، تاثیر سخنش بر مخاطبان بیشتر و کلامش دلنشین تر می شود و این ویژگی است که مسئول روابط عمومی نیز باید در خود بپروراند.


داشتن این ویژگی ها و مهارت ها به کارگزار روابط عمومی اجازه می دهد، که در موارد ضروری دچار استیصال نشده و به راحتی مراسم را شروع کند. اما با این همه بهتر است که خود مدیر روابط عمومی در کسوت قاری قرآن ظاهر نشود، چراکه این مساله نشان دهنده سوء مدیریت روابط عمومی است. بدین منظور باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
1. همیشه در تدارک برنامه ها فرد یا افرادی را به عنوان جایگزین انتخاب کنید.
2. در میان کارکنان روابط عمومی، استعدادهای قرائت قرآن را کشف کرده و در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.
3. زمانبندی دقیق خود را حدود یک هفته قبل از مراسم به قاری بدهید و در دو روز آخر نیز آن را با قاری هماهنگ کنید.
4. چند ساعت پیش از شروع جلسه، هماهنگی آخر را با قاری انجام دهید.
5. از قاری بخواهید که حداقل یک ساعت پیش از شروع مراسم خود را به سالن برگزاری برساند.
6. امکانات صوتی مورد نیاز و صوت قرآن را با صدای یکی از قاریان برجسته در اختیار داشته باشید که در مواقع ضروری از آن استفاده نمایید.


با رعایت این موارد تنها استثناهایی باقی می مانند که ممکن است شما را با مشکل مواجه کنند. مواردی نظیر:
1. تصادف قاری در حین عظیمت به سمت محل برگزاری همایش
2. اتفاقات پیش بینی نشده
3. قطع برق
4. خرابی سیستم صوتی


سعی کنید برای جلسات بسیار مهم، پیش بینی هایی انجام دهید. این پیش بینی ها می توانند از غافلگیر شدن شما در مواقع حساس جلوگیری کند. همیشه به خاطر داشته باشید که یک مدیر خوب در هر حوزه ای باید حداقل های دانش، مهارت و توانایی را در اجرای برنامه ها داشته باشد و یا حداقل با ساز و کارهای آن به اندازه کافی آشنا باشد. این مورد در روابط عمومی بسیار جدی است. چه بسا شما در موقعیت هایی قرار بگیرید که قرار باشد تمام فعالیت های مورد نیاز را در یک مراسم انجام دهید و در اینگونه مواقع، تنها چیزی که می توانید بر آن تکیه کنید، دانش، مهارت و توانمندی است که پیش تر آموخته اید. در عین حال به خاطر داشته باشید، مدیری که خودش همه کارهایش را انجام می دهد مدیر نیست. بلکه توانایی شما در سپردن کارها به دیگران، توان مدیریتی شما را نشان می دهد و باعث می شود بتوانید روابط عمومی را به عنوان یک نهاد مدیریتی مطرح کنید و جایگاه آن را در سازمان تثبیت نمایید.
نویسنده: عادل میرشاهی
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد