درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:52   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12405صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 13 مرداد 1393 - 07:31
اخلاق و روابط عمومی
بهنام ارزین- رئیس اداره روابط عمومی بانک صنعت و معدن - از زمانی که بشر بر روی این کره خاکی زیسته همواره به این اندیشیده که آیا معیاری برای سنجش درست و نادرست بودن رفتارش وجود دارد؟ رفتارهای خیر کدامند و رفتارهای شر کدام، از این مسیر بود که مفهومی به نام ارزش در ذهن او پدید آمد.
  

اخلاق و روابط عمومی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از زمانی که بشر بر روی این کره خاکی زیسته همواره به این اندیشیده که آیا معیاری برای سنجش درست و نادرست بودن رفتارش وجود دارد؟ رفتارهای خیر کدامند و رفتارهای شر کدام، از این مسیر بود که مفهومی به نام ارزش در ذهن او پدید آمد.
ارزش‌ها؛ معیارهای درستی و نادرستی رفتارهای ما هستند و درحقیقت کانون اخلاق را تشکیل می دهند.

شاید نخستین کسی که به شکل سازمان یافته درمورد مقوله اخلاق اندیشیده ارسطو باشد. او ارزش های اخلاقی و یا به عبارتی فضلیت ها را حدوسط دو رذیلت که حاصل افراط و تفریط در فضیلت هایند می داند و براساس عقیده او عمل اخلاقی ( ethical) عملی است که ریشه در این ارزش ها داشته باشد.

پس از ارسطو، در میان اندیشمندان اخلاقی سئوالات بی شماری پدید آمد که شاید مهم ترین آن را می‌توان پرسش « مطلق » و نسبی بودن ارزش ها دانست . آیا واقعاً مفاهیمی مانند عدالت، پاکی ، غیرت ، حیا و........ ثابت و دائمی اند، یا متغیرند و قابل قبض و بسط در معنا؟

مثلاً « کارل پوپر» اندیشمند اجتماعی سده گذشته؛ عدالت را مفهومی نسبی می داند که در دوره های تاریخی مختلف معنایی گوناگون پیدا می کند.

حال نگاهی به نقش روابط عمومی ها در عرصه حیات سازمان های اجتماعی و اقتصادی می اندازیم، بی شک روابط عمومی در جوامع مختلف متأثر از فرهنگ غالب جامعه ای است که در آن فعالیت می کند.

در جامعه ای سودانگار که واقعیت انضمامی انسان وجود حقیقی او شمرده می شود و سخن گفتن از انسان آنگونه که باید باشد اتوپیسم و ایده آلیسم نامیده می شود بی شک روابط عمومی هم، رنگ و لعاب دیگری می گیرد.

اعلام پایان عصرایدئولوژی و اسطوره و سیطره نظریه عدم تعین در فیزیک، انسان امروز را دچار این پندارکرد که هیچ اصل ثابتی وجود ندارد. تنها واقعیت موجود « انسان » است و نیازهای او که باید مرتفع شوند و« اخلاق » براساس روش های قابل اتخاذ برای رفع این نیازها متغیر است.

اما در جوامعی که هنوز اعتقاد و پایبندی به اصول اخلاقی وجود دارد و تجددگرایی بنیاد آن را سست نساخته روابط عمومی ها نیز خود را ملزم به فعالیت در چارچوب ارزش های مقدس می دانند و براین باور نیستند که به هرقیمتی منافع سازمان خویش را تأمین سازند ، در اینجاست که مهارت و هنر ایجاد ارتباط میان نفع و ارزش رخ می نماید.

در حقیقت روابط عمومی موفق تلاش می کند در حالی که از تبلیغات دروغین و ارائه پاسخ های نادرست به مخاطبین خویش احتراز کند و با نشان دادن چهره مردمی تنها به سود صاحبان سهام شرکت خود نیندیشند، بلکه سازمان متبوع خویش را یاری می کند تا در مسیری صحیح گام بردارد و حقیقتاً مبین ارزش و خدمت باشد و اطلاعات شفافش اذهان عمومی را اقناع سازد.

پـاسـخ به چگونگی یافتن این راه غامض و دشوار رسالتی است که بردوش همه کسانی که به روابط عمومی اخلاقی و ارزشگرا می اندیشند سنگینی می کند.

بهنام ارزین
رئیس اداره روابط عمومی بانک صنعت و معدن

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد