درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 21:13   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1237صفحه نخست » شنبه، 7 مرداد 1391 - 06:37
استراتژی یا اجرا؟ کدام یک مهم‌تر است؟
مترجم: نگار ساسانی - بسیاری از تجار بر این باورند که اجرا از استراتژی با اهمیت‌تر است.اما شما نمی‌توانید بدون داشتن استراتژیی دقیق و منظم اجرای شایسته داشته باشید. یک بار شنیدم که تاجری می‌گفت: «استراتژی همان ثمره کار است.»
  

منظور او این بود که استراتژی تا زمانی که شما به نتیجه مطلوب دست می‌یابید چندان مهم نیست. تجار بسیاری همین‌گونه فکر می‌کنند. وجود این نگرش به علت مربوط ساختن استراتژی با علم تجزیه و تحلیل و مرتبط دانستن اجرا با انجام کارها (فعالیت عملی) است. اغلب تجار ارزش بیشتری برتمام کردن کار می‌دهند تا تحلیل اوضاع. از این دیدگاه، استراتژی می‌تواند عبارتی واضح و روشن و البته برجسته مثل جملات زیر باشد:
 
 استراتژی ما بالا بردن شانس مشتری است.
  استراتژی ما تبدیل شدن به رهبر بازار است.

 این استراتژی‌ها ربط چندانی به گرفتن نتیجه نهایی ندارد بلکه به احتمال زیاد باعث‌ترغیب و انگیزش افراد می‌شود؛ اگرچه این امر نیز بسیار بحث‌برانگیز است.
 در یک نگاه سطحی، به سختی می‌توان این دیدگاه را رد کرد که استراتژی نسبت به اجرا از اهمیت کمتری برخوردار است. اگر راهبرد فقط همین باشد پس واضح است که اجرا با اهمیت‌تر است. عمدتا استراتژیست‌های با تجربه بر این باورند که استراتژی تنها یک شعار نیست، بلکه استراتژی مجموعه‌ای از تصمیماتی است که به شما می‌گوید کجا بازی کنید و چگونه پیروز شوید تا به بیشترین منافع دست یابید. اجرا یعنی به دست آوردن نتیجه در قالب این تصمیمات. بنابراین، شما بدون داشتن استراتژی دقیق و درست نمی‌توانید اجرای قابل قبول نیز داشته باشید. عموم افراد با این نظر موافقند که شما بدون داشتن اجرای صحیح و منظم نمی‌توانید به نتیجه‌ای قابل قبول دست یابید و همچنین تنها داشتن استراتژی دقیق نمی‌تواند فرمولی قطعی برای موفقیت شما باشد. اما بسیار اشتباه است اگر اجرای را از استراتژی مهم‌تر بدانیم.
 
شرکت تویوتا موتور و شرکت جنرال موتور را در نظر بگیرید:
 سالیان سال تویوتا محصولاتی بهتر از جنرال موتور تولید می‌کرد و دلیل آن داشتن اجرای بهتر از جنرال موتور بود.تویوتا توانست جنرال موتور را با اتخاذ تصمیماتی روشن‌تر و منسجم‌تر درباره چگونگی رقابت و اجرای برنامه‌ها از بازار رقابت کنار بزند که البته این امر مدیون انتخاب‌هایی دقیق درباره مشتریان، محصولات و پیشنهادهای ارزشمند در باب تولیدات، ویژگی‌ها، قیمت محصولات و همچنین قابلیت عرضه منظم و صحیح محصولات بود. به عبارتی دیگر، در ابتدا تویوتا با داشتن استراتژی روشن‌تر و منظم‌تر توانست بر جنرال موتور پیشی بگیرد. در حقیقت می توان علت تنزل تویوتا در سال‌های 2010 و 2011 را تنها اهمیت قائل شدن برای استراتژی دانست. در امر تولید شما باید اجرای درست نیز داشته باشید. اما این امر نباید با این نکته اشتباه گرفته شود که کیفیت اجرا بستگی زیادی به کیفیت استراتژی شما دارد.
 در اینجا به مثالی از صنعت هوایی اشاره می‌کنیم:
 در طول دهه‌های متوالی شرکت هواپیمایی سوت وست بسیار موفق‌تر از شرکت هواپیمایی آمریکا عمل می‌کرد. آیا می‌توان دلیل آن را اجرای بهتر سوت‌وست نسبت به شرکت هواپیمایی آمریکا دانست؟ بله قطعا همین طور است. اما بی‌دلیل هم نیست که شرکت سوت‌وست از اجرای بهتری بر خوردار بوده است. دلیل آن را می‌توان در استراتژی کارآمد آن جست‌وجو کرد. شرکت سوت وست هدف‌گذاری دقیق‌تری دراجرای خود به کار برده است (تمرکز روی پرواز‌های مقرون به صرفه) و از طراحی محکم‌تر و با ارزش‌تری برخوردار است (قیمت کمتر، راحتی بیشتر و محیطی صمیمی‌تر) و همچنین از نظم و ‌ترتیب بهتری در ارائه این طرح‌ها برخوردار بوده است (برقراری ناوگانی ساده‌تر و اجرای طرح دقیق‌تر) استراتژی منظم‌تر و دقیق‌تر سوت‌وست باعث شد تا شرکت هواپیمایی آمریکا برای همیشه از صنعت هواپیمایی کنار رود. در حقیقت، اصلا مهم نیست که شرکت آمریکا چقدر بتواند اجرای خود را تقویت کند، زیرا هیچ وقت نمی‌تواند در مقابل اقتصاد عظیم و برجسته و البته پول ساز صنعت هواپیمایی سر بلند کند. همچنین، اهمیتی ندارد که جنرال موتور تا چه اندازه توانسته است قدرت تصمیم‌گیری، روند توسعه محصولات و معاملات خود را بهبود دهد. زیرا این تلاش‌ها تنها برای تولید محصولاتی برتر بدون داشتن استراتژی منظم و دقیق کافی نیست. البته خوشبختانه رکود جهانی به هر دو شرکت (شرکت هوایی آمریکا و جنرال موتور) فرصت آن را داد تا بتوانند استراتژی دقیق‌تر و ممتاز‌تری برای تولیدات خود بیابند.شرکت‌های جنرال موتور و خط هوایی شرکت آمریکا با صنعت پررقابتی روبه‌رو هستند که جایگاه‌های پردرآمد و سودده آن تنها برای بهترین‌ها نگه داشته شده است. اما حتی هنگامی که صنعت اقتصاد خوب کار کند محصولات به دست آمده تنها نتیجه عملکرد نیست.
 
و مثالی دیگر از بانکداری خرد:
 در خدمات بانکی خرد نیازی به یک استراتژی متفاوت از سایر رقبا برای سودرسانی به سهامداران وجود ندارد. عمدتا در بانکداری خرد استراتژی‌های دنبال شده تقریبا بین تمام بانک‌ها یکسان است و مدیران آنها اغلب درباره توجه به مشتریان ویژه و شناخت آنها، داشتن بهترین خدمات، بهبود کیفیت محصولات و ریسک مدیریتی صحبت می‌کنند. در حالی که بانک‌هایی که از بقیه ممتازترند از استراتژی برتر و متفاوت‌تر پیروی می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا آنان اجرایی بهتر داشته باشند. در این میان می‌توان به وال فارگو در آمریکا، استاندارد چارتر در آسیا و لیودس بانک در بریتانیا زمانی که برایان پیستن مدیر اجرایی آنها بود، اشاره کرد.
 
چنانچه در آینده جملاتی مثل:
  من اجرای بسیار عالی با استراتژی‌ای معمولی را‌ترجیح می‌دهم
  شما با استراتژی‌ای عالی و منظم پیروز نخواهید شد، بلکه به اجرای برتر نیاز دارید.
  ما به استراتژی نوین برای تنظیم اجراهایمان نیازی نداریم ما فقط باید اجرایمان را تغییر دهیم.
 به یاد داشته باشید که با استراتژی منظم و دقیق به اجرای برتر دست خواهید یافت، البته درست است که تنها داشتن استراتژی برای پیروزی کافی نیست، اما توانایی شما در اجرای خوب بستگی زیادی به کیفیت استراتژی شما دارد و البته این استراتژی باید توسط عاملان اجرا خوب درک شود. هنگامی که شرکت یا تجارتتان خوب عمل نمی‌کند نگاهی به استراتژیتان بیندازید، تقویت آن و درک این مهم توسط سهامداران شرکت شما کلید موفقیت شما است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد