شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با شارا مهمترین نقش روابط عمومی ها را آموزش دانست و اظهار داشت:" مهمترین نقش روابط عمومی ها، آموزش است که در این زمینه می تواند بسیار کارساز باشد. روابط عمومی ها می توانند به کنشگران سازمانی و ادارات آموزش دهند که چگونه با مردم تعامل و برنامه ریزی کنند تا مردم بتوانند با مدیران و کارمندان در ارتباط باشند."
به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران_(شارا)، «عبدالوحید فیاضی» نماینده مردم شهرستان نور و محمود آباد با بیان اینکه مراجعه زیاد ارباب رجوع به نمایندگان مجلس یکی از موانع قانون گذاری است، گفت:" هر اندازه میزان ارباب رجوع کمتر باشد، نماینده مجلس فرصت بیشتری برای فکر کردن، بازنگری در قانون، نظارت درست تر و تحلیل مشکلات اجتماعی را بیشتر خواهد داشت و برای قانون گذاری کارآمدتر خواهد بود. ما امروزه شاهد آن هستیم که مراجعه زیاد ارباب رجوع به نمایندگان مجلس یکی از موانع برای قانون گذاری است."
نماینده مردم شهرستان نور و محمود آباد افزود:" روابط عمومی ها می توانند در زمینه تکریم ارباب رجوع کارساز باشند و به مدیران مشاوره بدهند. به عنوان مثال اینکه سازمان ها می توانند از سیستم های ماشینی و الکترونیکی استفاده و از روش های حضوری پرهیز کنند ."
وی با اعتقاد بر اینکه روابط عمومی ها می توانند نقش های میانبر زیادی را برای مدیران اجرا کنند، عنوان کرد:" روابط عمومی می تواند نقش میانبر را برای مدیران اجرا کنند و از طرفی دیگر می توانند با ارتباط با نمایندگان مجلس، مشکلات مردم و دستگاه را منتقل نمایند و به جای اینکه تعداد زیادی از ارباب رجوع به ما مراجعه کنند، یک مدیر روابط عمومی می تواند بخشی از مشکلات را به نماینده مجلس منتقل کند."
«فیاضی» با اشاره به اینکه تعریف روابط عمومی در دستگاه ها دارای تعریفی نظام مند نیست، تصریح کرد:"البته تعریف روابط عمومی در دستگاه های ما دارای تعریفی نظام مند نیست. برخی از سازمان ها روابط عمومی را مرکزی برای انجام کارهای ویترینی می دانند، در صورتی که فلسفه روابط عمومی، بهینه سازی فعالیت های سازمان، شفاف سازی و تسهیل ارتباط بین کنشگران یک سازمان است."
|