شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تعريف روابط عمومي در دستگاه ها داراي تعريفي نظام مند نيست
چهارشنبه، 8 مرداد 1393 - 14:50 کد خبر:12306
مهمترين نقش روابط عمومي ها، آموزش است كه در اين زمينه مي تواند بسيار كارساز باشد. روابط عمومي ها مي توانند به كنشگران سازماني و ادارات آموزش دهند كه چگونه با مردم تعامل و برنامه ريزي كنند تا مردم بتوانند با مديران و كارمندان در ارتباط باشند.

 



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در گفتگوي اختصاصي با شارا مهمترين نقش روابط عمومي ها را آموزش دانست و اظهار داشت:" مهمترين نقش روابط عمومي ها، آموزش است كه در اين زمينه مي تواند بسيار كارساز باشد. روابط عمومي ها مي توانند به كنشگران سازماني و ادارات آموزش دهند كه چگونه با مردم تعامل و برنامه ريزي كنند تا مردم بتوانند با مديران و كارمندان در ارتباط باشند."


به گزارش شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران_(شارا)، «عبدالوحيد فياضي» نماينده مردم شهرستان نور و محمود آباد با بيان اينكه مراجعه زياد ارباب رجوع به نمايندگان مجلس يكي از موانع قانون گذاري است، گفت:" هر اندازه ميزان ارباب رجوع كمتر باشد، نماينده مجلس فرصت بيشتري براي فكر كردن، بازنگري در قانون، نظارت درست تر و تحليل مشكلات اجتماعي را بيشتر خواهد داشت و براي قانون گذاري كارآمدتر خواهد بود. ما امروزه شاهد آن هستيم كه مراجعه زياد ارباب رجوع به نمايندگان مجلس يكي از موانع براي قانون گذاري است."


نماينده مردم شهرستان نور و محمود آباد افزود:" روابط عمومي ها مي توانند در زمينه تكريم ارباب رجوع كارساز باشند و به مديران مشاوره بدهند. به عنوان مثال اينكه سازمان ها مي توانند از سيستم هاي ماشيني و الكترونيكي استفاده و از روش هاي حضوري پرهيز كنند ."


وي با اعتقاد بر اينكه روابط عمومي ها مي توانند نقش هاي ميانبر زيادي را براي مديران اجرا كنند، عنوان كرد:" روابط عمومي مي تواند نقش ميانبر را براي مديران اجرا كنند و از طرفي ديگر مي توانند با ارتباط با نمايندگان مجلس، مشكلات مردم و دستگاه را منتقل نمايند و به جاي اينكه تعداد زيادي از ارباب رجوع به ما مراجعه كنند، يك مدير روابط عمومي مي تواند بخشي از مشكلات را به نماينده مجلس منتقل كند."


«فياضي» با اشاره به اينكه تعريف روابط عمومي در دستگاه ها داراي تعريفي نظام مند نيست، تصريح كرد:"البته تعريف روابط عمومي در دستگاه هاي ما داراي تعريفي نظام مند نيست. برخي از سازمان ها روابط عمومي را مركزي براي انجام كارهاي ويتريني مي دانند، در صورتي كه فلسفه روابط عمومي، بهينه سازي فعاليت هاي سازمان، شفاف سازي و تسهيل ارتباط بين كنشگران يك سازمان است."